Vaizdo įraše, kurį pamatė beveik trys milijonai žmonių ir kuris pavadintas „Sudaužiau savo lėktuvą“ (I crashed my airplane), matyti, kad 2021-ųjų lapkritį skrisdamas virš pietų Kalifornijos Trevoras Jacobas, kaip atrodo, patyrė variklio gedimą.
Dramatiškame įraše 29-erių vyras katapultuojasi iš vienmotorio lėktuvo, rankoje laikydamas asmenukėms daryti skirtą lazdą, ir parašiutu nusileidžia į tankią Los Padreso nacionalinio miško augmeniją. Tuo metu orlaivyje įrengtos kameros rodo nevaldomą jo kritimą į mišką ir galiausiai sudužimą.
T. Jacobas toliau filmuoja, kaip pėsčiomis keliauja prie nuolaužų ir nerimo kupinu veidu pastebi, kad dingo jo supakuotas vanduo. Vėliau jis braunasi pro krūmynus ir kalvas, nesėkmingai stengdamasis surasti civilizacijos požymių, reguliariai informuodamas apie troškulį ir pasimetimą.
Praėjus kelioms savaitėms po įvykio Nacionalinės transporto saugos valdybos ir Federalinės aviacijos administracijos (FAA) tyrėjai pradėjo avarijos tyrimą, o T. Jacobui buvo nurodyta išsaugoti lėktuvo nuolaužas.
Jis pats pareigūnams teigė nežinąs, kur nukrito lėktuvas, tačiau, kaip teigiama Los Andžele pateiktame jo kaltės pripažinimo susitarime, praėjus dviem savaitėms po įvykio jis ir jo draugas sraigtasparniu ištraukė lėktuvo nuolaužas iš miško.
Per kelias ateinančias dienas T. Jacobas supjaustė lėktuvą į nedideles dalis ir išmetė jas į šiukšlių dėžes Lompoko miesto oro uoste ir jo apylinkėse.
FAA, skraidymą Jungtinėse Valstijose reguliuojanti institucija, 2022-ųjų balandį iš vyro atėmė piloto licenciją.
Susitarime dėl kaltės pripažinimo T. Jacobas prisipažino, kad nuolaužų atsikratė siekdamas sutrukdyti federalinėms institucijoms ir sukūrė vaizdo įrašą, norėdamas užsidirbti pinigų iš vienos kompanijos rėmimo.
„Jacobas taip pat prisipažino, kad melavo federaliniams tyrėjams, kai pateikė orlaivio avarijos incidento ataskaitą, kurioje melagingai nurodė, kad orlaivis visiškai prarado galią praėjus maždaug 35 minutėms po pakilimo“, – sakoma Teisingumo departamento pareiškime.
„Jacobas taip pat melavo FAA aviacijos saugos inspektoriui, sakydamas, kad lėktuvo variklis užgeso ir, kadangi jis negalėjo rasti jokių saugių nusileidimo galimybių, iššoko iš lėktuvo su parašiutu“, – priduriama jame.
Jis sutiko pripažinti savo kaltę dėl kaltinimo naikinimu ir slėpimu siekiant trukdyti federaliniam tyrimui. Už šį nusikaltimą numatyta maksimali 20 metų federalinio kalėjimo bausmė.
Tikimasi, kad T. Jacobas artimiausiomis savaitėmis Los Andžele oficialiai prisipažins kaltu, o nuosprendis jam bus paskelbtas vėliau.