Gruodžio 27 dieną pigių skrydžių bendrovės „Bek Air“ lėktuvas kelios minutės po pakilimo iš Almatos oro uosto rėžėsi į dviejų aukštų pastatą ir perlūžo pusiau, o jo pirmagalis buvo visiškai sulamdytas.
Orlaivyje „Fokker 100“ buvo beveik 100 keleivių; laimei, dauguma jų gyvybei pavojingų sužalojimų nepatyrė.
Kazachstano vicepremjeras Romanas Skliaras penktadienį sakė, kad nuo lėktuvo sparnų nebuvo pašalintas ledas. Komisijos nuomone, apledėjimas yra labiausiai tikėtina „Bek Air“ lėktuvo katastrofos priežastis.
„Specialiu skysčiu nuo apledėjimo buvo apipurkštas ne visas lėktuvas“, – sakė vicepremjeras, kuris buvo paskirtas vadovauti katastrofos priežastis tiriančiai komisijai.
„Orlaivio vadas nusprendė skysčiu nuo apledėjimo apipurkšti tik stabilizatorių, ledas nuo sparnų nebuvo pašalintas“, – sakė jis.
Penktadienį ligoninėje tebebuvo gydomi apie 20 per šią nelaimę nukentėjusių žmonių.
Liudininkai pasakojo apie lėktuvo salone aidėjusius siaubo apimtų keleivių klyksmus, kai orlaivis, turėjęs iš iš Almatos skristi į Nur Sultaną, kelios minutės po pakilimo nukrito buvusios šalies sostinės prieigose.
Po katastrofos buvo uždrausta eksploatuoti „Bek Air“ lėktuvus.
2016 metų kovą „Bek Air“ lėktuvui „Fokker 100“ su 116 keleivių dėl važiuoklės gedimo teko atlikti avarinį nusileidimą Kazachstano sostinės tarptautiniame oro uoste. Tąsyk niekas nenukentėjo.