Parduotuvės atsiradimas
2017-aisiais apie Grozno centre įvykusį iškilmingą prašmatnių moteriškų apatinių ir intymaus gyvenimo aksesuarų parduotuvės „Lady A“ atidarymą parašė BBC. Tuo pat metu apie įvykį užsiminė ir keli žymesni vietos „influenseriai“.
Parduotuvės šeimininkė – pati Aišat Kadyrova. 18-metė Čečėnijos vaduko Ramzano Kadyrovo dukra. Kai kurie žymesni veikėjai po BBC publikacijos panaikino savo įrašus apie parduotuvę, tačiau leidinys išsaugojo įrašų kopijas.
Aišat jau valdo musulmoniškos mados namus „Firdaws“ ir to paties pavadinimo konditerijos parduotuvę prekybos centre – šalia pastarosios ir atvėrė duris apatinio trikotažo parduotuvėlė.
„Tavo paslapčių ir nėrinių didybės buduaras. Būk drąsesnė… Tik tarp mūsų…“ – tokią asortimento reklamą galima išvysti uždarame (gali matyti tik sekantys paskyrą vartotojai) parduotuvės „Instagram“ kanale. Parduotuvėje yra prekiaujama žymių Europos ir JAV prekės ženklų apatiniu trikotažu.
Ten pat galima įsigyti ir intymios kosmetikos. Parduotuvės paskyroje yra reklamuojamas masažo kremas, kuris „leidžia išbandyti partnerio skonį“. Ten pat galima įsigyti ir drėkinamą kremą, kaukes ir panašių lytinio gyvenimo paįvairinimo aksesuarų.
Sekso Čečėnijoje nėra
Čečėnija – islamiška valstybė. Sekso tema Čečėnijoje yra laikoma tabu. Vyrai nesiliečia prie žmonų matant kitam žmogui, sutuoktiniai nevadina vienas kito vardu prie pašalinių, kai kuriose šeimose vyras su žmona net nesikalba matant tėvams, nes tai taip pat laikoma jų intymaus artimumo įrodymu.
Apie seksą šioje teokratinėje respublikoje nekalbama viešai, gatvėse nepamatysite jokių intymių aksesuarų ar intymaus gyvenimo parduotuvių reklamų. Grozne yra nėriniuotų apatinių parduotuvės, tačiau jos nesireklamuoja, apsieina be ryškių iškabų, o prekybos centruose tokių parduotuvių vitrinos yra uždengiamu šydu.
Ramzanas Kadyrovas save pateikia kaip tradicinių islamiškų vertybių puoselėtoją. Jis ne sykį viešai pasisakė prieš lytinį ugdymą mokyklose ir pasakojo apie būtinybę moterims demonstruoti santūrumą viešumoje. 2011-aisiais „Komsomolskaja pravda“ jis pasakojo, kad merginos dėl pernelyg atvirų drabužių, „jeigu bus ištvirkavimas“, pateks į pragarą.
„Kadyrovaitės“ parduotuvės pasirodymas sukėlė nevienareikšmę reakciją tarp čečėnų. „Viena vertus, jeigu tokia parduotuvė yra, tai reiškia, yra paklausa“, – BBC pasakojo Grozno gyventoja, kurios vardo dėl jos pačios saugumo leidinys neatskleidžia.
Dviprasmį jausmą, jos teigimu, kelia tas faktas, kad parduotuvę atidarė būtent čečėnų vado dukra. „Žinant, kokia moterų elgesio propaganda yra skiepijama paprastiems žmonėms, tai erzina. Lyg kalbant apie juos ir mus būtu svarstoma taip: „Mums yra viena, o jums yra kita“, – cituojama moteris.
„Mus juk moko to, kokia turėtų būti čečėnų moteris, ką ji turi daryti, mus moko gyvenimo, moko to, kokie mes turime būti paklusnios, nuolankios. Jeigu čečėnų moterys dar turi būti ir seksualiai patrauklios, tada kyla klausimų. Norėtųsi, kad apsispręstų“, – aiškino čečėnė.
Parduoda prekes su negaliojančiais kvitais
Aišat 2017-aisiais buvo vos 18 metų, tačiau ji jau metus valdė mados namus „Firdaws“, kurie priklauso jos motinai. Mados namai kuria uždaro tipo tradicinius čečėnų kostiumus moterims. Savo pirmajame interviu ji musulmonišką madą apibūdino taip: „Tradicijos, elegantiškumas, kuklumas“.
Mados namai rengia parodas Maskvos mados grietinėlei. Tačiau apie „Lady A“ čečėnų lyderio dukra niekur dar nepasakojo. „Firdaws“ atstovai, su kuriais bandė susisiekti BBC žurnalistai, atsisakė bendrauti apie moteriško apatinio trikotažo verslą.
Tačiau sąsajos su parduotuve yra akivaizdžios. Pavyzdžiui, merginai dažnai dovanojami daiktai su „Lady A“ prekės ženklu, o vieno iš gimtadienių metu jai buvo įteiktas tortas su „Lady A“ logotipo atvaizdu, rašoma „Openmedia“. „Lady A“ tinklapyje galima įsigyti ir „Firdaws“ mados namų „specialių žvakių ir aromatinių kvapų“.
Pabandę įsigyti keletą prekių „Openmedia“ žurnalistai paštu gavo ir fiskalinį kvitą, ant kurio didžiulėmis raidėmis surašyta, kad „tai yra negaliojantis čekis“. Jame buvo atspausdintas tik prekės pavadinimas, suma ir kasininko vardas. Nebuvo nei privalomų įmonės rekvizitų, nei registracijos numerio. Kalbinti ekspertai tvirtino, kad toks kvitas yra aiškus ženklas, kad čia gali būti bandoma nuslėpti mokesčius.
Parduotuvė neturi ir oficialaus tinklapio, tik uždarą paskyrą „Instagram“ – @Ladya_boutique. Pasižiūrėti parduotuvės asortimentą galima tik tuo atveju, jeigu paskyros administratorius suteiks prieigą. Šiuo metu paskyra turi apie 45,5 tūkst. sekėjų.
Šeimos stiprinimas
Čečėnijoje atidaryta intymaus gyvenimo aksesuarų parduotuvė – tai „drąsus ir į tolį žvelgiantis žingsnis“, BBC pasakojo Maskvos Memorialinės mečetės imamas Šamilis Aliatdinovas.
„Šiuolaikinėse šeimose neužtenka savitarpio supratimo, pirmiausiai ir todėl, kad sutuoktiniai nesugeba rasti bendros kalbos intymiame bendravime. Todėl toks žingsnis yra sveikintinas. Šeimoje mes daug ko kuklinamės, tarytum tai prieštarauja tikėjimui, tačiau iš tiesų tai yra kvailystė. Taigi, Aišat yra šaunuolė, išdrįso. Religijai tai neprieštarauja, jeigu tai padeda harmoningai vystyti intymius santykius šeimos viduje“, – pasakojo imamas.