• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kylant ir leidžiantis lėktuvu užgula ausys – tai daugelio keleivių bėda. Nors ji nėra ilgalaikė, kai kuriems ji gali būti gana skausminga, o daugeliui – labai nemaloni, skelbia portalas „The Sun“. Ši būklė atsiranda, kai oro slėgis vidurinėje ausyje ir oro slėgis aplinkoje nesubalansuojami. Lėktuvui kylant į orą arba leidžiantis į paskirties vietą, oro slėgis lėktuvo salone sparčiai kinta priklausomai nuo aukščio.

Kylant ir leidžiantis lėktuvu užgula ausys – tai daugelio keleivių bėda. Nors ji nėra ilgalaikė, kai kuriems ji gali būti gana skausminga, o daugeliui – labai nemaloni, skelbia portalas „The Sun“. Ši būklė atsiranda, kai oro slėgis vidurinėje ausyje ir oro slėgis aplinkoje nesubalansuojami. Lėktuvui kylant į orą arba leidžiantis į paskirties vietą, oro slėgis lėktuvo salone sparčiai kinta priklausomai nuo aukščio.

REKLAMA

Ausyse yra oro kišenė, kurios slėgis paprastai būna toks pat, kaip ir oro lauke, tačiau jei oro slėgis aplinkui pasikeičia, jaučiate, kaip oras spaudžia ausies būgnelį. Jūsų ausyje yra nedidelis vamzdelis (vadinamas ausies trimitu), skirtas oro slėgiui ausies viduje ir išorėje išlyginti. Vamzdelis atsidaro, kai žiovaujate arba ryjate, o „spragtelėjimas“, kurį jaučiate, yra oro išlyginimas.

„Kiekvienas žmogus į slėgio pokyčius reaguoja skirtingai“, – sako Minesotos (JAV) „Minesotos ausų, nosies ir gerklės specialistų priežiūros įstaigos“ atstovas Nissimas Khabie.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak „Signia“ vyresniojo audiologijos direktoriaus Briano Tayloro, jei jūsų ausies trimitas veikia tinkamai, skrydžio metu galite net nejausti jokio diskomforto, tačiau galite patirti problemų, kai viskas veikia netinkamai, pavyzdžiui, kai esate peršalę.

REKLAMA

Siūlo atsikratyti nemalonių pojūčių

Ekspertai sako, kad yra paprastas sprendimas, kaip kentėti diskomfortą.

Jei esate peršalę arba kenčiate nuo alergijos, Brianas Tayloras rekomenduoja likus maždaug valandai iki lipimo į lėktuvą išgerti be recepto parduodamą dekongestanto tabletę.

Jei skrydis trunka ilgiau nei dvi valandas, likus 20 minučių iki pakilimo ir likus maždaug 30 minučių iki nusileidimo galima naudoti nereceptinį nosies purškalą. Jei skrydis trumpesnis nei dvi valandos, turėtų užtekti vieno purškimo.

REKLAMA
REKLAMA

B. Tayloras sakė: „Spaudimas ir skausmas labiau jaučiamas nusileidimo metu, todėl svarbu, kad tuo metu nosies kanalai būtų kuo švaresni“.

Tačiau visi, turintys aukštą kraujospūdį, turėtų būti atsargūs vartodami šiuos vaistus.

Ausų kištukai, žiovulys ir kramtoma guma

Kita galimybė tiems, kurie paprastai yra jautrūs skrydžiams lėktuvu, yra nešioti ausų kištukus.

Nissimas Khabie sakė: „Specialūs ausų kištukai, skirti padėti sumažinti slėgį ausies kanale, sumažina slėgio kitimo greitį“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vienkartinių ausų kištukų galima įsigyti be recepto.

Kitos gudrybės, kurios gali padėti, yra žiovavimas arba kramtomosios gumos kramtymas prieš pakylant ir nusileidžiant.

B. Tayloras sakė: „Asmenims, kurių ausų trimitų funkcija normali, žiovavimas, rijimas ar kramtomosios gumos kramtymas gali padėti skrydžio metu“.

Jis pridūrė, kad normalu, jog keičiantis skrydžio aukščiui jaučiamas nedidelis spaudimas.

Jei ilgai vargina skausmas – kreipkitės į gydytoją

Vis dėlto, jei iš tiesų jaučiate užsikimšimą, B. Tayloras teigė, kad šie veiksmai vargu ar padės, todėl turėtumėte rinktis be recepto parduodamas intervencines priemones, pavyzdžiui, nosies purškalą ir dekongestantus.

REKLAMA

Taip pat gali padėti hidratacija. Keleiviai turi užtikrinti, kad laukdami prie vartų jie gertų daug vandens, tą patį svarbu daryti ir skrydžio metu.

Ekspertai teigia, kad visi, kuriuos užgulusios ausys vargina ilgiau nei savaitę, turėtų kreiptis į gydytoją.

N. Khabie sakė: „Jei ausies skausmas ir spaudimas išlieka po skrydžio ilgiau nei savaitę, kreipkitės į sveikatos priežiūros specialistą; jei skausmas stiprus, kreipkitės ir anksčiau“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų