Reklamos standartų tarnybos (ASA) teigimu, dėl šešėlių ir glotnios šukuosenos viena manekenė atrodė „perkarusi“, o kitoje nuotraukoje dėl pozos ir žemo marškinėlių kirpimo matėsi „išsikišę“ manekenės raktikauliai.
Priežiūros agentūra nusprendė, kad „neatsakingos“ reklamos daugiau neturi būti rodomos savo dabartine forma, o „Zara“ turi užtikrinti, kad visi jos vaizdai būtų „parengti atsakingai“.
„Zara“ šią reklamą pašalino ir teigė, kad abi manekenės turėjo medicinines pažymas, įrodančias, kad nuotraukų darymo metu jų sveikata buvo gera.
Abi uždraustas reklamines nuotraukas pirmiau buvo galima matyti mažmenininko programėlėje ir interneto svetainėje, kur buvo rodomi drabužiai su modeliais ir be jų.
Vienoje nuotraukoje buvo reklamuojama trumpa suknelė ir ASA pamanė, kad tam, jog manekenės kojos atrodytų „pastebimai plonos“, buvo naudojami šešėliai.
Agentūra taip pat pareiškė, kad dėl rankų ir alkūnių padėties ji atrodo „neproporcingai“.
„Išsikišę raktikauliai“
Kitoje uždraustoje nuotraukoje buvo reklamuojami marškinėliai, o manekenės poza, kaip teigiama, buvo tokia, kad „pagrindiniu reklamos bruožu“ tapo jos „išsikišę“ raktikauliai.
ASA ištyrė dar dvi bendrovės „Zara“ reklamas, tačiau nei viena iš jų nebuvo uždrausta.
„Zara“ nusprendė pašalinti visas pažymėtas nuotraukas ir teigė jokių tiesioginių skundų negavusi.
Mažmeninės prekybos tinklas priežiūros agentūrai paaiškino, kad nei viena nuotrauka nebuvo retušuota, tik „labai nežymiai pakoreguotas apšvietimas ir spalvos“.
Ji pridūrė, kad buvo atsižvelgta į rekomendacijas, išdėstytas ataskaitoje „Sveikos ateities mada“, kurią 2007 m. paskelbė agentūra „UK Model Health Inquiry“.
„Zara“ teigė, kad konkrečiai laikosi trečiosios šios ataskaitos rekomendacijos, kurioje teigiama, kad modeliai „turėtų pateikti gydytojų, turinčių patirties atpažįstant valgymo sutrikimus, išduotą medicininę pažymą, patvirtinančią jų gerą sveikatą“.
Šiemet Didžiojoje Britanijoje jau buvo uždraustos kitų mažmenininkų reklamos, kuriose vaizduojami modeliai neva buvo per ploni.
Liepą buvo uždrausta demonstruoti prekybos tinklo „Marks & Spencer“ reklamą, mat joje vaizduojamas modelis atrodė „nesveikai plonas“.
Be to, šiais metais buvo uždrausta ir kito mažmeninės prekybos tinklo – bendrovės „Next“ aptemptų džinsų reklama.
ASA teigimu, nuotraukoje buvo įvairiais kampais akcentuojamas modelio kojų plonumas, todėl buvo nuspręsta, kad ši reklama yra „neatsakinga“.
„Next“ pareiškė su reklamos priežiūros agentūros sprendimu nesutinkanti ir tvirtino, kad modelio, nors jis ir yra lieknas, „sudėjimas yra sveikas ir tvirtas“.
Uždraudus minėtąją bendrovės „Next“ reklamą pasigirdo klausimų, kodėl gi nesiimama uždrausti reklamą, kurioje vaizduojami nesveiko viršsvorio turintys modeliai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!