• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Penktadienį Saudo Arabijoje vykęs Dakaro ralio šeštasis greičio ruožas žymėjo varžybų pusiaukėlę ir po šio greičio ruožo dalyviai turės poilsio dieną.

Penktadienį Saudo Arabijoje vykęs Dakaro ralio šeštasis greičio ruožas žymėjo varžybų pusiaukėlę ir po šio greičio ruožo dalyviai turės poilsio dieną.

REKLAMA

Nors motociklams ir keturračiams šis greičio ruožas tęsėsi vos 100 kilometrų, nes dėl lietaus ir automobilių bei sunkvežimių sugadintos trasos greičio ruožas jiems buvo atšauktas, tačiau automobiliai, sunkvežimiai, motobagiai ir prototipai sėkmingai įveikė 348 kilometrus trasoje, kurioje vakar važiavo tie patys motociklai ir keturračiai.

Fantastiškas greičio ruožas buvo Vaidotui Žalai ir jo šturmanui Paulo Fiuzai, kurie 348 km distanciją įveikė per 3 val. 13 min. 38 sek. ir nuo lyderio atsiliko tik 6 min. 53 sek. bei finišavo 11-oje vietoje. Tai yra geriausias šių metų Lietuvos automobilių ekipažų rezultatas Dakare. V. Žala artimiausią konkurentą bendroje įskaitoje prancūzą Mathieu Serradori aplenkė 8 min. 28 sek. ir bendroje įskaitoje pakils į 10-ą vietą.

V. Žala nuo katariečio Nassero Al-Attiyah atsiliko tik 54 sekundes. Bendrosios įskaitos lyderis užėmė 10-ą vietą, tačiau šio etapo nesėkmė jo iš pirmosios vietos neišstums, nes artimiausias jo varžovas prancūzas Sebastienas Loebas turėjo daug problemų, nuo lyderio atsiliko 21 min. 31 sek., o nuo paties N. Al-Attiyah – 14 min. 38 sek.

REKLAMA
REKLAMA

Bendroje įskaitoje V. Žala pakilo į dešimtą vietą, tačiau toliau jam bus bus sunku gerinti pozicijas bendroje įskaitoje, nes nuo 9-osios vietos jį skiria 33 min. 52 sek., tuo tarpu nuo vienuoliktosios vietos jis yra atsiplėšęs tik per 5 min. 37 sek.

REKLAMA

Sugrįžus į bivaką, buvęs V. Žalos šturmanas Saulius Jurgelėnas susėdo su „Teltonika“ ekipažu bei atsakinėjo į sirgalių klausimus. V. Žala pasakė, kodėl artimiausiu metu nesitiki tapti gamyklinės komandos pilotu, papasakojo, kuo skiriasi šis Dakaras nuo ankstesnių, kas laukia antroje Dakaro pusėje ar kaip jis praleis laisvą dieną bei pažėrė komplimentų puikiai su motobagiu važiuojančiam ir penktą vietą bendroje įskaitoje užimančiam tautiečiui Rokui Baciuškai.

REKLAMA
REKLAMA

„Reikės daryti tą, ką darėme iki šiol. Kuo mažiau cirkų, bet negali atleisti gazo, nes esame tarp labai greitų vyrukų. Balansuojame ant ribos, bet stengiamės jos neperžengti. Per visus šešis ruožus tik šiandien turėjome didelį dalyką. Paulo puikiai dirba savo darbą, „neblūdijame“. Reikia panašiai važiuoti ir toliau. Norėtųsi šiek tiek atleisti ir pridėti saugumo, bet tada nebus rezultato. Visą laiką greičio ruože sau primenu, kad yra finišas ir reikia jį pasiekti, bet negaliu atleisti greičio pedalo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie pirmą Dakaro pusę ir palyginimus su ankstesniais Dakarais: „Man pasirodė, kad pusė buvo greita su aukštu tempu. Dabar, atrodo, susibalansuoja tempas, nes galbūt yra nuovargis arba dėl atkritusių varžovų. Visi dabar nevaro kaip bepročiai. Antroje dalyje galbūt rasime progų atsilošti dar daugiau laiko. Iki šiol viskas kažkaip stabiliai. Jeigu viskas taip ir toliau bus uoga.“

REKLAMA

Apie panaudotas dalis: „Vienintelė dalis, kurios yra deficitas – hidraulinė koja. Jeigu pamesime dar vieną hidraulinę koją, liksime be jos. Visko kito turime sočiai. Šiandien buvo pojūtis, kad kliba priekiniai amortizatoriai ir nors mane ramino, kad taip turi būti, bet šiandien pradėjo labai klibėti, todėl per laisvą dieną juos pakeis. Ratų turime sočiai, nes per dvi dienas nieko neprakirtome, bet su tomis padangomis, su kuriomis grįžtame, iš karto jas keičiame.“

REKLAMA

Apie laisvą dieną: „Gal atvažiuosiu rytoj pažiūrėti, ar viskas vyksta gerai perrenkant automobilį. Mačiau viešbutyje yra baseinas ir tikrai į jį įlysiu. Taip pat reikia pamiegoti, nes paskutines dienas kėlėmės 5 val. ryto ir šiandien jaučiau vietomis, kad sunkiau dėmesį išlaikyti. Labai laiku ta poilsio diena, o geriausias poilsis – nieko neveikti. Nebus jokio žadintuvo. Vienintelė Dakare diena, kai galėsime viską išjungti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie baudas: „Yra greičio ribojimo zonos ir vienoje zonoje, kur 30 km/h greitis, nespėjau sustabdyti, o tada mūsų greitis buvo 60 km/h. Tai jau mano klaida. O vakar kur užfiksavo – mistika, nežinome. Bet aš labai nepergyvenu, nes Dakaro mastais tos 2 ar 3 minutės nieko nekeičia. Dar bus greičio ruožų, kur skirsis 10 ar 15 minučių.“

Apie kopas šeštojo greičio ruožo pabaigoje: „Tai buvo klaidinga atkarpa. Apie 20 km pažymėta 2 pavojaus numeriu. Tu leki ir kokie 3 ar 4 kilometrai banguoja, bet nieko baisaus. Tada gali užsiliuliuoti, o tuomet vienas, po to antras staigus lūžis. Mes ramiai pravažiavome. Čia buvo bandymas pagauti, ar tu turi kantrybę, ar ne. Neiškentei – ir stringi.“

REKLAMA

Apie T1+ kategoriją: „X-Raid’as“ ruošia paketą, nes šiais metais nespėjo. Jie nusprendė nesiversti per galvą, bet jis yra suprojektuotas ir kitais metais tikrai bus. Lieka tik piniginiai klausimai, bet teoriškai – viskas turėtų gautis. Kalbų lygyje tai galėtų kainuoti apie 150 tūkst. eurų. Tai yra daug, bet ten daug kas keičiasi ir yra tokios kainos. Brangus malonumas, bet neišvengiamas žingsnis į priekį. Mūsų automobiliai kitais metais jau bus antraeiliai. Manau, kad pats pačiupinėti juos galėsiu ne anksčiau vasaros. Pagal preliminarų planą planavome vienas varžybas išvažiuoti vasarą, o ten aš nematau reikalo turėti T1+. Mane stebina, kad „Overdrive“ paskutinę minutę padarė šį patobulinimą ir jis gyvena. Buvau labiau skeptiškai nusiteikęs patikimumo atžvilgiu, tačiau tie automobiliai nelūžta ir tai yra gerai.“

REKLAMA

Apie sirgalių palaikymą ir lūkesčius iš jų: „Nežinau, kokie čia gali būti lūkesčiai. Gal palaikymo? Prieš šį Dakarą pažadėjau sau, kad kuo mažiau lysčiau į „facebook“ ir panašiai, nes būna ir prastų dienų ir visaip. Stengiuosi kuo mažiau ten lysti, bet iš komandos suprantu, kad viskas gerai, palaikymą turime. Norisi pateisinti tą palaikymą. Lūkesčius jaučiame, žinome, kad reikia grįžti su padoriu rezultatu ir dabar reikia tik padaryti darbą iki galo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar S. Jurgelėnas geresnis šturmanas, ar reporteris: „Tai yra politinis klausimas ir jį reikia atsakyti pagal aplinkybes. Dabar sakyčiau, kad geresnis kaip žurnalistas (juokiasi, – aut. past.). Džiaugiuosi, kad turime šaunią komandą, visi viską puikiai daro ir man nereikia sukti galvos nei apie „facebooką“, nei apie maisto gamybą.“

Ar yra galimybė, kad su tokiu rezultatu kviestų gamyklinė komanda: „Tu gamyklinėms komandoms įdomus, ypač kai esi iš mažos šalies, turi būti aiškiai tarp lyderių. Reikia pastoviai važiuoti penketuke. Jeigu pastoviai rodytum tokį tempą, tada galbūt, GALBŪT. Bet čia irgi yra daug komercinių reikalų. Kuo esi iš didesnės šalies, tuo yra daugiau šansų, kad ten pateksi. Nesakau, kad neįmanoma, bet galvoti apie tai per anksti. Dar reikia daug žolės patręšti.“

Apie R. Baciušką: „Man daro įspūdį, kad jis pirmame Dakare ir apsieina be cirkų. Pirmas Dakaras būna tas, kur reikia mokytis. Kol kas labai džiugu, kad jis nedaro nesąmonių ir važiuoja užtikrintai. Potencialas ateičiai labai aiškus.“  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų