• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius kasmet naujais iššūkiais stengiasi nustebinti „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvius.

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius kasmet naujais iššūkiais stengiasi nustebinti „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvius.

REKLAMA

Netapo išimtimi ir šie metai. Penktadienį 11.00 val. Vitoldas kartu su tinklaraščio „100 procentų elektrinis“ autoriumi Dainiumi Jaku pradėjo kelionę aplink Lietuvą elektromobiliu „Kia e-Niro“.

Ieškos eilutės rekordų knygoje

Jie sieks oficialaus rezultato, kuris rastų vietos „Factum“ rekordų knygoje. Vyrai įsitikinę, jog rekordą pasieks. Niekas iki šiol elektromobiliu apvažiuoti Lietuvą jos perimetru nebandė.

Šiuo metu lengvuoju automobiliu pasiektas rekordas - 15 val. 22 min. Tiek laiko 2018 m. žiemą užtruko trys vairuotojai, apvažiavę Lietuvos perimetrą asfaltuotais keliais, važiuodami pro Vilnių, Ignaliną, Zarasus, Biržus, Joniškį, Mažeikius, Palangą, Šilutę, Šakius, Druskininkus, Šalčininkus ir grįžę į sostinę.

Važiuodami vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu, jie įveikė 1159 km. Beveik identišką maršrutą įveiks ir V. Milius su D. Jaku, startavę Palangoje, „Aurum 1006 km lenktynių“ trasoje. Pradėję kelionę penktadienį 11val. jie tikisi šeštadienį anksti ryte finišuoti toje pačioje vietoje ir nuvažiuoti daugiau kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA

V.Milius su D. Jaku nesitiki, jog elektromobiliu jie įveiks daugiau nei 1159 kilometrus nepasipildę baterijos atsargų. Kelionės maršrutą vairuotojai planavo pagal greitojo įkrovimo stotelių žemėlapį, mat preliminariais skaičiavimais bateriją papildyti pakeliui reikės 3–4 kartus.

REKLAMA

„Elektromobilių infrastruktūra Lietuvoje neblogai išvystyta ties pagrindiniais magistraliniais keliais, tačiau šalies perimetre ji prastesnė, tad ir posūkių į šoną turėsime atlikti ne vieną – įveiksime papildomas kelias dešimtis kilometrų. Laukia nemažai analizės skaičiuojant kokiu greičiu važiuoti ir kada efektyviau stoti baterijos įkrovimui“, – prieš startą kalbėjo V. Milius.

Juokaudamas jis pridūrė, jog rekordinės kelionės elektromobiliu turi didelį privalumą prieš bandymus kokį nors atstumą įveikti maksimaliai greitai įprastu automobiliu. Elektromobilio baterijos įkrovimui kas kelias valandas reikia sustoti bent pusvalandžiui, tad tuo metu neskubant galima ir pavalgyti, ir pramankštinti raumenis po ilgesnio sėdėjimo.

REKLAMA
REKLAMA

V. Milius neseniai vykusiose elektromobilių varžybose „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ klasėje iki 50 kWh užėmė pirmąją vietą, o D. Jakas – antrąją. Rekordui naudojamas automobilis „Kia e-Niro“ tose pačiose varžybose pajėgiausių elektromobilių klasėje (kurių baterijos talpa per 50 kWh) užėmė trečiąją vietą, nusileidęs tik gerokai talpesnes baterijas turintiems ir daugiau kainuojantiems modeliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

D. Jakas - elektromobilių entuziastas, jau ketverius metus kasdieninėms kelionėms naudojantis tik elektra varomus automobilius ir rašantis tinklaraštį apie elektrinį mobilumą ir savo asmeninę patirtį.

Privalumas – greitas įkrovimas

Ilgose kelionėse svarbus yra ne tik elektromobilio baterijos dydis, bet ir jo baterijos termoreguliacija bei greitojo įkrovimo galimybės. „Kia e-Niro“ montuojama 64 kWh naudingos talpos baterija, kuri yra aušinama ir šildoma skysčiu. Tai užtikrina jos ilgaamžiškumą ir tai, kad ilgose kelionėse baterija neperkaista. Be to, tokia sistema leidžia nusekusias energijos atsargas atstatyti sparčiau, nesijaudinant dėl įkrovimo metu kylančios baterijos temperatūros.

REKLAMA

Viena įkrova „Kia e-Niro“ elektromobilis įveikia 455 km, o didžiausia baterijos įkrovimo sparta – 77 kW. Tai užtikrina, kad įkrovimo stotelėse reiks stoti rečiau, o įkrovimo sesijos truks trumpiau. Visiškas baterijos papildymas greito įkrovimo stotelėse užtruktų apie valandą, bet keliautojai numato trumpesnius sustojimus, nes didžiausia sparta elektromobilio baterija yra įkraunama iki 80 proc. talpos.

„Kia e-Niro“ - dinamiškas SUV. 170 kW galios variklis leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 7,8 sek. bei įsibėgėti iki 167 km/val. Tačiau V. Miliui ir D. Jakui šie skaičiai nėra labai aktualūs, nes jų numatomame maršrute didžiausias leistinas greitis bus 90 km/val.

REKLAMA

Važiavimas vyks pagal visus agentūros „Factum“ reikalavimus, siekiant užregistruoti pirmąjį elektromobilio rekordą važiuojant aplink Lietuvą asfaltuotais keliais.

Elektromobilių specialistai nedrįso spėlioti, kokį rezultatą pavyks užfiksuoti, tačiau pripažino besitikintys grįžti šeštadienį ryte – prabėgus mažiau nei 24 val. po starto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų