• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis, 11-asis Dakaro ralio maratono etapas.

Ketvirtadienį Saudo Arabijoje įvyko priešpaskutinis, 11-asis Dakaro ralio maratono etapas.

REKLAMA

Šiandien lenktynių dalyviai turėjo įveikti kilpinį ruožą aplink Bishos miestą. Viso etapo ilgis 501 km, o įskaitinį dienos greičio ruožą sudarė 346 km. Penktadienį varžybos finišuos tik 164 km ilgio greičio ruožu, todėl šiandien lenktynių dalyviams buvo bene paskutinė galimybė pagerinti savo pozicijas.

Organizatoriai skelbė, kad ketvirtadienį 42 proc. distancijos sudarė smėlingas ruožas, 31 proc. trasos driekėsi dirvožemio paviršiumi, likę 27 proc. vingiavo kopomis.

Po 10 etapų automobilių įskaitoje geriausiai sekėsi Vaidotui Žalai. Jis buvo klasifikuojamas 11 pozicijoje, o iki pirmojo dešimtuko jį skyrė 8 minutės. Gintas Petrus buvo 43-ias, Antanas Juknevičius – 48-as.

Deja, V. Žalai nepavyko pagerinti savo pozicijos. Įsibėgėjus etapui, jis priverstinai turėjo sustoti trasoje dėl kardaninio veleno gedimo ir pajudėjo tik po pusės valandos bei krito rikiuotėje žemyn.

REKLAMA
REKLAMA

Greičio ruože V. Žala užėmė vos 37-ą vietą, pusantros minutės atsilikęs nuo pozicija aukščiau finišavusio Antano Juknevičiaus.

REKLAMA

Bendroje įskaitoje V. Žala vis dar 11–as, o nuo dešimtoje vietoje esančio argentiniečio Sebastiano Halperno lietuvį skiria net 56 min. 23 sek.

„Šiandienos greičio ruožas buvo rimtas išbandymas technikai – važiuojant per mažas kopas pakabai teko atlaikyti daug smūgių, o tai tikrai ne į naudą. Tik keista, kad pats pusašis nusisuko lygioje vietoje. Persivertę per kopą pajutome, kad trūksta traukos. Iškart buvo aišku, kad nutiko vienas iš dviejų – sugedo sankaba arba nusisuko pusašis“, – kalbėjo lenktynininkas. 

REKLAMA
REKLAMA

„Šiandien varėm su vėjeliu ir kaifavom, nors greičio ruožas buvo sunkus – labai plėšė pakabą. Per akmenis pravarėm su kietai pripūstais ratais, po to šokom į kopas nenusileidę slėgio. Jeigu kovotume dėl pozicijų, tai stotume ir tą slėgį šiek tieks susimažintume, kad kopose būtų lengviau, bet su kietais per kopas – labai gera treniruotė. Porą kartų buvom paklydę, turėjom grįžti ir paimti kelio taškus, bet šiaip viskas gerai. Nors buvo labai daug dulkių – suvalgėm jų kokį kilogramą. Bet tai yra Dakaro dalis ir mes nesiskundžiam. Finišas jau visai čia pat – liko paskutinė dienelė“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

G.Petrus finišą pasiekė per 4 val. 45 min. 58 sek. ir užėmė 42-ą vietą.

Motobagių klasėje Rokas Baciuška finišavo trečias, o bendroje įskaitoje žengia ketvirtas. Iki podiumo prieš paskutinį etapą jį skiria kiek daugiau nei penkios minutės.

„Šiandien beveik nebuvo vėjo, todėl mums buvo labai sunku – sunkvežimis aplenkia ir tu tiesiog nieko nematai, dulkių stulpai stovi prieš tave ir važiuoti neįmanoma. Be to, teko lenktyniauti su lenku A. Domžala, o vienoje kopos viršūnėje su priešininku netgi įvyko nedidelis kontaktas. Nei vienas bagis nenukentėjo, tad viskas baigėsi laimingai.  

REKLAMA

„Esu pavargęs, piktas ir alkanas, tačiau svarbiausia finiše. Šiandien nuo pat ryto valgėme tik dulkes ir dideliais kiekiais. Dabar svajoju tik apie dušą ir maistą,“ – finišavęs sakė Rokas.

Kitas Lietuvos atstovas motobagių klasėje T.Jančys finišavo per 4 val. 49 min. ir užėmė 16-ą vietą,

Motociklininkas Arūnas Gelažninkas ir toliau pirmauja  „Vienišių“ klasėje. Šiandien jis dėl technikos problemų važiavo lėtesniu tempu, nei įprasta, tačiau daug laiko neprarado ir prieš rytojaus paskutinį etapą turi puikias galimybes nugalėti „Vienišių“ kategorijoje.

„Greičio ruožą pradėjau pilnu pajėgumu, bet vėliau sąmoningai padariau sprendimą tempą sulėtinti, kuomet pamačiau vieną stovintį motociklą sugedusiu varikliu“, – įspūdžiais dalinasi Arūnas. – Mano „Varnelėje“ tepalas taip pat jau buvo pradėjęs bėgti, tad rizikuoti tokioje situacijoje būtų buvę neprotinga. Ruožą užbaigiau puse gazo.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų