„Visos analizės parodė, kad Vilniuje prasčiausios gatvės yra seniūnijose, D kategorijos gatvėse, kurių būklė yra prasčiausia. Per paskutinius metus investicijos į jų tvarkymą buvo mažiausios“, – spaudos konferencijos metu antradienį kalbėjo V. Benkunskas.
Vilniaus meras pranešė, kad sostinėje startavo gatvių atnaujinimo darbai, o šių darbų mastai – įspūdingi.
„Labai didelis iššūkis laukia ir gyventojams, ir miestui, ir rangovams susitvarkyti. Tai yra tris kartus padidinti kiekiai, kurie buvo suplanuoti metų pradžioje. Iš esmės, per šią vasarą Vilniuje bus ištisinio dangos klojimo būdu bus atnaujinta šimtas kilometrų gatvių“, – sakė V. Benkunskas.
„Norime iš anksto atsiprašyti gyventojų, miestiečių, miesto svečių, nes visas Vilnius visą vasarą iki pat sezono pabaigos virs ir darbai bus labai intensyvūs. Kiekiai yra tokie, kokių niekada nebuvo“, – pridūrė jis.
Sostinės vadovas pripažino, kad per vieną vasarą visų miesto dangų nepakeis, bet šiemet užduotas tempas turėtų išlikti ir kitais metais.
„Tikimės per visą ketverių metų ciklą pasiekti, kad 85 proc. visų Vilniaus gatvių <...> atitiktų tą standartą, kuris apibrėžiamas, kaip gera danga, kur nereikia nei lopyti, nei tvarkyti kelis metus iš eilės. Investicijos bus didelės. Tiek darbų prasme, tiek finansų prasme.
Tikimės, kad gyventojai supras, ką mes darome. Reikia suprasti, kad iš dangaus tos geros gatvės nenukris, reikia pakentėti, reikia suprasti, kad tos kelios naktys, kur darbai gali vykti, tikrai skirtos tam, kad galėtume turėti kokybiškas geras Vilniaus gatves“, – kalbėjo Vilniaus meras.
Gatvių remonto darbai jau yra suplanuoti, o jų grafikas – viešai paskelbtas. Rekordinės apimties darbų imsis penki rangovai – keturios privačios kompanijos ir savivaldybės įmonė „Grinda“.
„Pirmiausia, mes sutvarkome esmines gatves ten, kur vyks NATO summitas iki liepos vidurio, tai darbai bus praktiškai pabaigti iki liepos 1 d. tose atkarpose, kur važiuos delegacijos. Tada darbai bus tęsiami likusioje miesto dalyje“, – aiškino V. Benkunskas.
Anot mero, pirmiausia tvarkoma Dariaus ir Girėno g. atkarpa nuo oro uosto iki miesto centro, taip pat kitos judriosios gatvės, kurios bus naudojamos NATO viršūnių susitikimo metu. Jo teigimu, jau nuo šios savaitės darbai plačiai vyks visame mieste.
„Didelį dėmesį skiriame tam, kad eismo ribojimai arba tas naktinis darbas sukeltų kuo mažiau nepatogumų gyventojams“, – teigė Vilniaus meras.
Pasak jo, šį sezoną gatvių remonto darbai kainuos apie 40 mln. eurų.
Kalbėjo ir apie gatvių siaurinimą
V. Benkunskas pasisakė ir dėl gatvių siaurinimo. Pasak jo, tie projektai, pavyzdžiui, darbai Ozo g. ir Saulėtekio alėjoje, kurie jau yra pradėti, bus užbaigti. Tačiau nauji projektai nebus pradėti. Tačiau naujai tiesiamose gatvėse bus bandoma derinti ir standartinių, ir humanizuotų gatvių aspektus.
„Dabar yra nauja versija išėjusi Šiaurinės gatvės projekto, kur yra pasirinktas tarpinis variantas tarp greitosios gatvės ir humanizuotos. Kadangi gatvė eis per pievas ir laukus, kur nieko nebuvo, mes galime sau leisti prabangą projektuoti naujo tipo gatves. Bet esamų gatvių standarte, kur turime 1,1 tūkst. kilometrų, artimiausiu metu tokių eksperimentų nebebus“, – dėstė meras.
Pasak jo, Saltoniškių gatvė yra vienas iš pavyzdžių, kur gatvė ištraukta iš siaurinimo programos – grįžtama prie anksčiau buvusio eismo juostų pločių.
„Pavienės vietos vis dar yra analizuojamos“, – teigė meras.
Planuojama, kad per vasarą bus užbaigtas procesas, kai šalinami saugumui kenkiantys gatvių elementai, sako V. Benkunskas. Jis pridūrė, kad vėliau bus imamasi ne tik miesto gatvių, bet ir daugiabučių kiemų remonto darbų.