Apie keblią kilusią situaciją gyventojai savo susirūpinimą išreiškė socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Pilaitės gyventojų bendruomenė“.
Joje gyventojai nuogąstavo, kad Simonaitytės g. esančių daugiabučių parkavimo vietas užėmė vienas vyras, kuris į jas pastatė dešimtis savo automobilių.
„Kažin, yra čia būdų per kokias institucijas jo atsikratyti“, – socialiniuose tinkluose klausė gyventojai.
Naujienų portalo tv3.lt pakalbintas pilaitiškis Aivaras, kuris užfiksavo vyrą iškraunantį transporto priemones iš sunkvežimio, kuriame, pasak jo, telpa apie 12 automobilių, teigė, kad dėl to vietiniams gyventojams visiškai nebeliko parkavimo vietų.
„Jis beveik visą sunkvežimį išsikrauna kieme ir pasiekė tokį lygį, kad ten vien jo automobiliai buvo vienu metu“, – tvirtino gyventojas.
Aivaras prideda, kad vyras tikriausiai pardavinėja automobilius, kadangi dažniausiai jie būna su užsienietiškais numeriais, o kartais juos apžiūrėti atvažiuoja kiti žmonės. Pilaitiškis taip pat priduria, kad pats pardavėjas tikriausiai gyvenvietėje negyvena.
Tiesa, pašnekovas atkreipia dėmesį, kad apie tai gyventojams pasidalinus socialiniuose tinkluose, nemažai automobilių nepažįstamas vyras išvežė.
„Jis po to susirinko nemažą kiekį automobilių, kurie ilgą laiką stovėjo. Tai dabar jų yra smarkiai pamažėję“, – sakė gyventojas, pridėjęs, kad buvo išvežta apie 10 automobilių.
Viešos vietos – visiems gyventojams
Dėl kilusios situacijos ir ką tokiu atveju gali padaryti gyventojai, naujienų portalo tv3.lt žurnalistai kreipėsi ir į policijos atstovus. Tiesa, jie nurodė, kad už parkavimą daugiabučių kiemuose, gatvėse, yra atsakinga vietos savivaldybė.
„Policija reaguoja į pranešimus, kai automobilis stovi pažeidžiant KET reikalavimus, kai užstatomas kitas automobilis ir nėra galimybių išvažiuoti ir t.t. Automobilio priverstinio nuvežimo sąlygos yra išdėstytos LR ANK 603 str.“, – nurodė Vilniaus VPK atstovas Tomas Bražėnas.
Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas pažymi, kad bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo vietos (ne privatūs žemės sklypai) yra skirtos naudotis visiems vairuotojams.
„Teisės aktai neapriboja vieno asmens automobilių skaičiaus ir nenustato kokių nors privilegijų greta esančių namų gyventojams. Taigi jei automobiliai statomi nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimų bendrojo naudojimo vietose, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, kokios nors atsakomybės taikyti galimybių nėra“, – aiškino sostinės savivaldybės atstovas.
Nubausti galima tik tada, jei transporto priemone negalima eksploatuoti
Visgi G. Grubinskas taip pat atkreipia dėmesį, kad atsakomybė yra taikoma tada, jei bendrojo naudojimo patalpose yra laikomos neeksploatuojamos arba negalimos eksploatuoti transporto priemonės.
„Vadovaujantis Saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, neeksploatuojama transporto priemonė yra ta, kuri dėl akivaizdžių trūkumų ar išorinių požymių nenaudojama ar negali būti naudojama pagal tikslinę paskirtį, o negalima eksploatuoti transporto priemonė – transporto priemonė, kuriai ilgiau kaip tris mėnesius yra sustabdytas ar panaikintas leidimas dalyvauti viešajame eisme, taip pat ta, kuri ilgiau kaip tris mėnesius nėra įregistruota“, – komentavo jis.
Todėl, pasak Vilniaus miesto savivaldybės atstovo, bendrojo naudojimo automobilių stovėjimo vietose laikyti techninės apžiūros ir arba privalomojo civilinės atsakomybės draudimo neturinčią transporto priemonę galima tik iki 3 mėnesių.
O praėjus šiam laikotarpiui arba anksčiau nustačius, kad automobilis turi gedimų ar trūkumų, dėl kurių negali būti naudojamas, vykdoma administracinių nusižengimų teisena dėl neeksploatuojamų ar negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymo bendrojo naudojimo vietose.
„Tai nereiškia, kad stovėjimas vienoje vietoje ribojamas iki trijų mėnesių – jei automobilis atitinka neeksploatuojamo ar negalimo eksploatuoti automobilio apibrėžimą, atsakomybė savininkui taikoma nepriklausomai nuo to, kiek transporto priemonė prastovėjo vienoje vietoje“, – akcentuoja G. Grubinskas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Kur ir kiek numatyta parkavimosi vietų vietiniams gyventojams?
Kas vystė infrastruktūrą toje vietoje?
Kas SAVIVALDYBĖJE davė leidimą?