Kaip trečiadienį pranešė Lietuvos oro uostai, šių metų gegužės mėnesį vadinamoji „Kiss and Fly“ zona, kurioje išlaipinami keleiviai, veiks tik PC ir P3 oro uosto aikštelėse. Keleivius atvežę automobiliai „Kiss and Fly“ aikštelėse galės nemokamai stovėti 15 minučių.
„Kitąmet atidarysime naująjį išvykimo terminalą, kurio pralaidumas išaugs dvigubai: nuo 1200 keleivių per valandą iki 2400. Kad pajėgumai veiktų sklandžiai, šiemet yra aktyviai įgyvendinama parkavimo aikštelių ir eismo schemos pertvarka, kuri užtikrins ir patogų naujojo terminalo pasiekimą, ir leis geriau suvaldyti transporto srautus“, – pranešime cituojamas Lietuvos oro uostų infrastruktūros plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas.
Anot pranešimo, prasidėjus Vilniaus oro uosto rekonstrukcijai senuoju pandusu, vedančiu prie įėjimo į išvykimo terminalą, galės važiuoti tik oro uostą aptarnaujantis transportas ir iš anksto užpildę formą keleiviai su individualiais poreikiais.
Siekiant suvaldyti laikinus pokyčius Vilniaus oro uosto prieigose, įdarbinta per 10 darbuotojų, kurie visą parą teiks informaciją bei padės keleiviams susiorientuoti rekonstrukcijos laikotarpiu.
Kartu su oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto prieigų rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų spalio mėnesį. Darbai vykdomi etapais siekiant, kad pereinamuoju laikotarpiu įtaka automobilių stovėjimo paslaugoms būtų kuo mažesnė.
Pasak A. Dūmano, po rekonstrukcijos didžiausiame šalies oro uoste iš esmės keisis esama transporto prieigų judėjimo schema, kuri bus aiškiau suprantama, orientuota ir pritaikyta keleiviams patogiai pasiekti naująjį išvykimo bei esamą terminalą. Taip pat bus sustiprinta viešojo transporto bei vežėjų integracija.
Pagal eismo schemos pertvarkos planą, automobilių parkavimo ir kito transporto eismo zonos plotą planuojama išplėsti iki 17 tūkst. kvadratinių metrų. Visos šiuo metu esančios aikštelės bus sujungtos į vieną visumą. Skaičiuojama, kad tai transporto pralaidumą padidins du kartus lyginant su dabar esamu.
Įgyvendinant projektą numatyta atnaujinti paviršinių nuotekų surinkimo sistemą, visas dangas, apšvietimą, įrengti stogines, dviračių statymo vietas, įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles, apželdinti teritoriją.
Visų rekonstrukcijų metu Vilniaus oro uoste ir toliau be pertraukų veiks ilgalaikio parkavimo daugiaaukštės aikštelės, kur galima palikti automobilius ilgesniam laikui.
Nuo birželio 3 dienos bus pradedamas trečiasis, paskutinis prieigų rekonstrukcijos etapas, dėl jo keisis judėjimo schema. Detalesnė informacija bus pateikta gegužės viduryje.
Atsižvelgiant į tai, kad prieigų rekonstrukcijos etapai keisis pakankamai dažnai, Lietuvos oro uostai ragina keleivius, planuojančius į Vilniaus oro uostą vykti automobiliu, iš anksto pasidomėti galiojančia aikštelių tvarka bei schemomis, nes įprasti įvažiavimo keliai ir statymo vietos bus pasikeitę. Visa naujausia informacija yra pateikiama Lietuvos oro uostų svetainėje.