Sudėtingiausia situacija, anot vežėjų atstovų, šiuo metu yra Medininkuose. Ten ketvirtadienio pavakare buvo įstrigę 328 vilkikai, laukiantys vidutiniškai 61 valandą.
Panaši situacija ir Šalčininkuose, kur laukia 257 vilkikai, o jų laukimo laikas – apie 38 valandos.
Mažiausia eilė buvo Raigarde, kur vidutiniškai 22 valandas laukia 86 vilkikai. Lavoriškių punkte 23 valandas laukia 100 vilkikų.
„Pastaruoju metu vežėjai, įsiklausę į rekomendacijas ieškoti alternatyvių ir greitesnių kelių dėl įtampos ties Baltarusijos pasieniu ir matydami mažesnes apkrovas kai kuriuose pasienio postuose, būtent ten nukreipia vilkikus. O kai juos ten nukreipia šimtai vežėjų, tikėdamiesi, kad bus greičiau, natūraliai ten pradeda formuotis ilgesnės eilės“, – BNS sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
Anot jo, stebima ir nauja tendencija – dėl išaugusių pervežimų į Rusiją įkainių išaugo vilkikų srautai Rytų kryptimi.
Lietuvos muitinės departamento komunikacijos skyriaus vedėjas Vitas Volungevičius BNS ketvirtadienį informavo, jog situacija panaši ir iš Baltarusijos pusės – ten taip pat laukia šimtai vilkikų.
„Čia matau kelias problemas. Viena yra situacija pasienyje su nelegaliais migrantais, dėl ko iš Baltarusijos pusės skirtos didelės jėgos pasienio stiprinimui. Kita problema yra ypač lėtas Baltarusijos pasienio struktūrų darbas – jie nebevykdo prieš keletą metų pasiektų susitarimų dėl nustatytų transporto priemonių normų, kiek turi per parą priimti kiekviena šalis“, – sakė muitinės atstovas.
Anot jo, Baltarusijos muitininkai į Lietuvos pareigūnų skambučius neatsako ir situacijos kitoje sienos pusėje nekomentuoja.