„Profesinė sąjunga yra vienas iš darbuotojų atstovų. Tai yra jo užduotis apie tai kalbėtis ir yra mano pilnas palaikymas VVT vadovui, kad išspręstų susitarimo uždavinius“, – trečiadienį žurnalistams sakė meras.
VVT profesinė sąjunga neterminuotą streiką spalio 3-iąją planuoja pradėti konstatavusi, kad per metus su VVT administracija nepavyko išspręsti nesutarimų dėl darbuotojų atlyginimų skaičiavimo metodikos, sąlygų gerinimo.
Visgi R. Šimašius ragino VVT darbuotojus kartu kelti viešojo transporto kokybę Vilniuje.
„Viešojo transporto kokybė kyla, vairuotojų darbo kokybė gerėja, transporto priemonės gerėja, stotelių infrastruktūra gerėja (...). Tikrai rimtai vertinu streikų planus ir labai kviečiu to nedaryti, ir kartu kelti kokybę“, – sakė sostinės meras.
Profesinės sąjungos teigimu, streikas vyks VVT Verkių, Viršuliškių ir Antakalnio transporto departamentuose.
Mažėtų viešojo transporto
Pasak R. Šimašiaus tai reikštų, jog per 50 proc. Vilniaus viešojo transporto būtų nepasiekiama keleiviams.
„Šiandien, ne paslaptis, kalbame specifinėje situacijoje, nes yra paskelbta apie Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiką, kas būtų tikrai didelis iššūkis miestui. Pagal paskelbtus, norimus streikuoti duomenis, 50 proc. „Vilniaus viešojo transporto“ neišvažiuotų į gatves“, – kalbėjo savivaldybės vadovas.
„Vilniaus viešasis transportas“ atlieka apie 80 proc. maršrutų, taip pat kiti du vežėjai, kurie atlieka kitus 20 procentų. Tokiu atveju pagal teismo sprendimą, kuris yra numatytas ir nustato minimalius reikalavimus 50 procentų, miestiečiams galėtų būti nuo 35 iki 40 proc. maršrutų sumažėjimas“, – teigė VVT vadovas Darius Aleknavičius.
Anot mero, didžioji dalis iš profsąjungos pateiktų 37 reikalavimų jau yra įgyvendinti.
Šią savaitę profsąjunga nurodė sieksianti, jog atlyginimas visiems darbuotojams augtų bent 10 procentų.
„Turbūt pagrindinis dalykas iš to sąrašo tai yra, jog 10 proc. prašoma pakelti atlyginimą. Tai 10 proc. atlyginimas yra jau pakeltas šį pavasarį, dar prieš streiko pakėlimą mes keliavome į tarybą ir dar 20 proc. būtų keliamas atlyginimas“, – tvirtino meras.
Anot profsąjungos pirmininko Algirdo Markevičiaus, tokie mero teiginiai nėra teisingi.
„Mes matome, kad spekuliuojama skaičiais, ką minėjo dėl darbo užmokesčio. Noriu labai aiškiai pasakyti, kad šnekama apie 10 proc. vidutiniškai, praktiškai pusei vairuotojų darbo užmokestis per paskutinius du metus kilo tik trimis procentais“, – sakė jis.
Rengti streiką profesinės sąjungos ketino prieš metus, tačiau tai padaryti trukdė ginčai teismuose ir valstybėje įvesta nepaprastoji padėtis.
Gegužę Vilniaus apygardos teismas galiausiai leido streikuoti užtikrinant pusę paslaugų, o kliūčių dėl nepaprastosios padėties neliko nuo rugsėjo vidurio šiam teisiniam režimui ėmus galioti tik pasienyje.