• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Netrukus vairuotojai turės pratintis prie eismo pokyčių – jau nuo lapkričio 1-osios galios neteks Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris koreguos vairuotojų įpročius važiuojant sankryžose.

Netrukus vairuotojai turės pratintis prie eismo pokyčių – jau nuo lapkričio 1-osios galios neteks Kelių eismo taisyklių (KET) 75 punktas, kuris koreguos vairuotojų įpročius važiuojant sankryžose.

REKLAMA

Iki lapkričio 1-osios vairuotojams, jeigu ties pagrindiniu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.

Po lapkričio 1-osios, įsigaliojus KET pokyčiams, bus galima atlikti posūkį į dešinę net ir nedegant papildomai rodyklei, tačiau vairuotojas prieš tai turės praleisti pėsčiuosius, kuriems tuo metu perėjoje degs žalias signalas. 

Kaip naujienų portalui tv3.lt pranešė Susisiekimo ministerija, pasikeitus eismo reguliavimui vairuotojai galimybę sukti į dešinę turės trimis atvejais (žr. paveikslėlyje):

REKLAMA
REKLAMA

- degant žaliam signalui (be rodyklių) su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus);

- degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija;

- degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Nori užtikrinti saugumą pėstiesiems ir dviratininkams

Kaip teigia Vilniaus Susisiekimo paslaugų Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė, šie pakeitimai yra svarbūs siekiant didinti visų eismo dalyvių saugumą, o taip pat  jie itin aktualūs ir mažiau apsaugotų eismo dalyvių – pėsčiųjų ir dviratininkų – saugumui. Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) duomenimis, 48 proc. eismo įvykiuose žūstančių ar susižalojančių žmonių yra būtent pėstieji ir dviratininkai.

REKLAMA

„Jau šiuo metu sostinėje yra įgyvendinamas ir kitoks važiavimo į dešinę sankryžose ir pėsčiųjų eismo organizavimo sprendimas – žalias šviesoforo signalas pėstiesiems uždegamas anksčiau, taip suteikiant jiems pirmenybę ir didinant jų matomumą, o užbaigiamas irgi anksčiau, kad į dešinę sukančios transporto priemonės dalį laiko galėtų tai daryti nepraleidžiant pėsčiųjų. Toks šviesoforų reguliavimas jau veikia Laisvės g. – Pilaitės pr., Savanorių pr. – Vilkpėdės g., Kalvarijų – Kareivių – Ozo g. sankryžose. Panašūs sprendimai yra numatomi bei įgyvendinami ir kitose intensyviose Vilniaus miesto šviesoforais reguliuojamuose sankryžose“, – teigia M. Bielinytė.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo Naujųjų – dar daugiau KET pokyčių

Dar vieni eismo pokyčiai vairuotojų lauks ir nuo Naujųjų metų – nuo sausio 1-osios galios neteks ir 76 KET punktas, pagal kurį posūkį į dešinę leidžia atlikti prie šviesoforo pritvirtinta papildoma lentelė su žalia rodykle. 

Kaip atsakyme tv3.lt rašė Susisiekimo ministerijos atstovai, nuo šių metų lapkričio 1 d. pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles šviesoforuose ties raudonu signalu draudžiama įrengti naujas lenteles su žalia rodykle į dešinę. Nuo 2020 m. sausio 1 d. tokių lentelių turės visai nebelikti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai reiškia, kad nuo sausio 1-osios papildomų lentelių prie šviesoforų neliks, todėl vairuotojai, norėdami pasukti į dešinę degant raudonai, į sankryžą važiuoti negalės ir turės laukti žalio šviesoforo signalo.

Toks sprendimas priimtas vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis, pagal kurias žalių lentelių visose šalyse narėse turi nelikti iki 2020 m.

REKLAMA

Kaip naujienų portalą tv3.lt informavo Susisiekimo ministerija, tokių lentelių atsisakoma kaip nesaugaus ir jutikliniam šviesoforų valdymui netinkamo eismo organizavimo būdo.

Kaip praneša Vilniaus Susisiekimo paslaugų Komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė, papildomų lentelių su žalia rodykle ties raudonu šviesoforo signalu demontavimas sostinėje vykdomas palaipsniui, atsižvelgiant į mažiausią įtaką transporto srautų laidumui ir siekiant didinti eismo saugumą keliuose.

REKLAMA

„Vilniaus mieste iš viso buvo virš 120 šviesoforais reguliuojamų sankryžų su žalios rodyklės lentelėmis, o šiuo metu liko apie 80 tokių sankryžų“, – teigia M. Bielinytė.

Komunikacijos vadovė teigia, kad dingus lentelėms su žaliomis rodyklėmis didelių eismo pokyčių pasijusti neturėtų. 

„Vilniaus mieste šviesoforinis eismo reguliavimas ir valdymas vykdomas automatizuotai, remiantis realiais eismo srautais gatvėse, todėl sankryžų pralaidumas demontavus lenteles su žaliomis rodyklėmis kardinaliai nepasikeis“, – pastebi M. Bielinytė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Primena apie sostinėje atsirasiančius greičio fiksavimo įrenginius

Atsižvelgus į dažniausias eismo įvykių susidarymo vietas dėl greičio viršijimo kitais metais planuojama daugiau nei 30 modernių greičio fiksavimo įrenginių plėtra, kurie užtikrins saugaus leistino greičio kontrolės rodiklius. 

„Įrenginiai taip pat fiksuos pažeidėjus įvažiuojančius į sankryžą esant draudžiamam šviesoforo signalui arba naudojantis viešajam transportui skirta A juosta“, – teigia M. Bielinytė.

Naujienų portalas tv3.lt informuoja Jus svarbiausiomis eismo temomis ir visai neseniai rašė apie tvarką, kaip nežymėti policijos automobiliai patruliuoja keliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų