Žmonės socialiniuose tinkluose piktinosi, jog Vilniuje, Tilto gatvėje, kur yra padaryta automobilių stovėjimo vieta, šalia stovi laisvas plotas, kuris, iš pirmo žvilgsnio, bus panaudotas kažkam sodinti. Natūraliai kai kuriems vilniečiams kilo pasipiktinimas, ar tai buvo būtina?
Keli gyventojai dalinosi neigiamomis įžvalgomis
Daugelis sarkastiškai pabrėžė savo nepasitenkinimą
„Taigi žaliosios erdvės! Paskui procentuką skaičiuoja žalioji sostinė“, – dalinosi vyras.
„Žalių, atleiskit, rudų zonų reikia miestui“, – rašė moteris.
„Kad dundukai valdžioje, jau nieko nestebina. Tegul siaurina gatves ir va tokių nesąmonių prikiša, tai dar ne tiek bus, tuoj išvis žmonės šaligatviais važiuos. Paminklas durnybei“, – feisbuke savo nuomone dalinosi vyras.
Dar kiti nemato tame bėdos
Nors buvo žmonių, kurie pastebėjo problemą šioje aikštelėje, atsirado ir tokių, kuriems atrodė, jog be reikalo yra prisikabinėjama prie šios rekonstrukcijos.
„O kas čia blogai?“ – klausė moteris.
„Tai vieną daro – blogai, kitą kažką daro, irgi blogai, nesuprantu“, – išdėstė komentuotojas.
Vietos, skirtos žaliai zonai plėsti
Pasak Vilniaus miesto savivaldybės atstovo Gabrieliaus Grubinsko, erdvė automobiliams statyti yra ne veltui susiaurinta, o tam, kad būtų galima vėliau, šiltesniu sezonu, želdinti.
„Šios vietos paliktos želdiniams, želdinimas bus atliekamas šiltojo sezono metu. Išvažinėta žemė artimiausiu metu bus sutvarkyta.“, – komentavo jis.
Mažos taršos zonos bandomasis projektas
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad nuo gruodžio 2 d. pradedamas vykdyti Vilniaus mažos taršos zonos pilotinis projektas, kuris sieks išbandyti mažos taršos zonos veikimo principus ir naudingumą dalyje Senamiesčio teritorijos, praneša JUDU.
Pilotinio projekto metu bus atliekami oro taršos tyrimai, ŠESD (šiltnamio efektą sukeliančių dujų) skaičiavimai, transporto srautų tyrimai ir kamerų sistemos testavimas. Projekto metu bus ruošiamasi mažos taršos zonos įsigaliojimo pradžiai 2025 m. sausio 1 d.
Vilniaus miesto taryba trečiadienį pritarė mažos taršos zonos įvedimui ir jos ribų nustatymui teritorijoje, apribotoje šiomis gatvėmis. Islandijos g., Vilniaus g. (nuo Islandijos g. iki Trakų g.), Klaipėdos g., Liejyklos g. (nuo Vilniaus g. iki Totorių g.) ir Benediktinių g. (nuo Vilniaus g. iki Šv. Ignoto g.).
Pranešime teigiama, kad šios gatvės buvo pasirinktos atsižvelgiant į transporto intensyvumą, jose vyraujančią didelę oro ir triukšmo taršą bei aktyvų pėsčiųjų ir dviratininkų eismą.
Vairuotojai už automobilių parkavimą mokės daugiau
Vilniaus miesto savivaldybės taryba dar praeitų metų lapkričio mėnesį pritarė rinkliavos už automobilių stovėjimą mieste įkainių didinimo planui. Kartu nutarta pakoreguoti parkavimo zonų ribas ir pristatyti naująją – baltąją zoną.
Balsavimo metu 27 tarybos nariai palaikė siūlymą, 19 buvo prieš, o susilaikiusių nebuvo. Savivaldybė nusprendė mėlynojoje zonoje parkavimo mokestį didinti nuo 2,5 euro iki 4 eurų už valandą (pirmą valandą – 3,5 eurų mokestis), raudonojoje – nuo 1,5 iki 2,5 euro, geltonojoje – nuo 0,60 iki 1 euro, žaliojoje – nuo 0,30 iki 0,50 euro už valandą.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas teigė, kad parkavimo įkainiai nebuvo peržiūrėti dar seniai ir jis mato poreikį juos didinti, atsižvelgiant ir į tai, kad kitų paslaugų kainos auga.
A. Bužinsko teigimu, padidinti įkainiai taip pat leis atlaisvinti stovėjimo vietų skaičių Vilniaus centre, ypač senamiestyje.
„Mes matome iš praeito pabrangimo, kad tai duoda efektą ir pirminis sumažėjimas parkavimo – jis atsiranda“, – sakė jis.
Kartu pritarta protokoliniam nutarimui, kad rinkliavos kainodara gali būtų perskaičiuojama ne rečiau kaip kas 2 metus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!