Du nuo kelio nuvažiavę vilkikai užfiksuoti Marijampolės savivaldybėje, A5 kelyje. Vienas jų nulėkė naktį, kitas šįryt, apie 6.45 val. Žmonės per šiuos eismo įvykius nenukentėjo.
Dar viena eismo nelaimė įvyko netoli Raudondvario. Autobusiukas, vengdamas susidūrimo su priekyje važiavusia transporto priemone, nulėkė nuo kelio ir įstrigo pusnyje.
Incidentas įvyko kelyje Vilnius–Švenčionys. Autobusiuko vairuotojas nepastebėjo, kad priekyje važiavęs visureigis pradėjo posūkio manevrą į dešinę, todėl jo greitis lėtėjo.
Priartėjęs prie visureigio autobusiukas sustoti dėl slidžios kelio dangos nespėjo, bandė išvengti smūgio, tačiau nesėkmingai. Po susidūrimo jis dar ir nulėkė į griovį.
Į įvykio vietą buvo atvykę policijos pareigūnai. Vairuotojai nusprendė pildyti eismo įvykio deklaraciją. Incidento metu žmonės nenukentėjo.
Šiuo metu eismo sąlygos Lietuvoje – ekstremalios. Vairuotojai raginami kelyje elgtis itin atsargiai, nedaryti staigių manevrų.
Kelininkų perspėjimas
Lietuvoje antradienį siaučiant pūgai, keliuose susidarė pavojingos vairavimo sąlygos, anksčiau perspėjo valstybinius kelius prižiūrinti bendrovė „Kelių priežiūra“. Pasak kelininkų, susiformavo slidūs kelio ruožai, sniego sankaupos, dėl pustymo suprastėjo matomumas.
„Šiuo metu į kelius išvažiavę 300 mechanizmų – dirbame visu pajėgumu. Prognozuojama, jog vakar prasidėjusi pūga ims rimti dienos pabaigoje. Vairuotojai turėtų išlikti atidūs, net jei važiuoja nuvalytu ir pabarstytu keliu – dėl puraus sniego ir vėjo ant kelio gali susiformuoti sniego „liežuviai“, slidūs kelio ruožai. Taip pat dėl pūgos žymiai suprastėja matomumas“, – perspėja bendrovės atstovas Petras Džervus.
Pūgai užsitęsus ir nuvalius vieną kelio ruožą, jis greitai vėl būna užpustytas. Esant tokioms oro sąlygoms, druskos barstymo poveikis dažnai būna trumpalaikis, nes jai pradėjus tirpdyti ant važiuojamosios kelio dalies esantį sniegą, danga sudrėksta ir pustomas pažeme sniegas dar labiau limpa prie sušlapusios kelio dangos, daro ją slidesne. Todėl didelis dėmesys skiriamas intensyviam kelio valymui.
Pasak kelininkų, eismo sąlygos, priklausomai nuo vėjo krypties kelio atžvilgiu ir kelio aplinkos, gali būti labai skirtingos: viename ruože gali būti sausa ir švari danga, kitame – susiformavę sniego „liežuviai“, trečiame – susiformavusios sniego sankaupos, galinčios apsunkinti pravažiuojamumą.
Vairuojant per pūgą ypač atidiems reikia būti įvažiuojant ar išvažiuojant iš miško ar gyvenvietės, kelio ruožuose, kur kelias keičia kryptį, taip pat atkarpose, kur kelio pylimą keičia iškasa arba atvirkščiai.
Šiomis dienomis keliuose gali pasirodyti ir „juodasis“ ledas. Jis susidaro kai keliu važiuojančių automobilių padangos šildo asfaltą, kelio danga šyla ir šlampa, tačiau ją šaldo žiemos oras ir įšalusi kelio danga, gairina vėjas. Jei vairuojant pajaučia, kad automobilis tarsi „plaukia“, reiškia, jog važiuoja „juodu“ ledu. Tuomet reikėtų iš lėto mažinti greitį ir švelninti vairavimo manevrus.
Vis dėlto Vilniaus, Alytaus ir Šiaulių apskričių policijos komisariatai BNS informavo, kad antradienio rytą jų prižiūrimose teritorijose didesnis avaringumas nėra fiksuojamas, nesulaukiama ir pranešimų dėl nuo kelio nuvažiavusių automobilių.
Kauno policijos atstovė Odeta Vaitkevičienė BNS sakė, kad visoje apskrityje šįryt įvyko šiek tiek daugiau eismo įvykių nei įprastai, tačiau žmonės juose nenukentėjo.
Siekiant kuo saugesnės kelionės, vairuotojams rekomenduojama rinktis pagrindinius šalies kelius, kurių priežiūra yra prioretizuojama. Apie sunkias eismo sąlygas galima informuoti telefonu 1871.