Po susidūrimo motociklas ir motociklo vairuotojas slydo važiuojamąja kelio dalimi ir kliudė automobilį „Renault Austral“, kurį vairavo vyras (gim. 1990 m.). Per eismo įvykį nukentėjo motociklo vairuotojas, kuris dėl įvairių kūno sužalojimų pristatytas į ligoninę, kur 23.30 val. mirė.
Kalbėdamas apie pastarojoje nelaimėje dalyvavusius jauno amžiaus vairuotojus – 19, 20 ir 27 metų – V. Milius akcentuoja patirties svarbą. Pasak jo, būtent gyvenime patirtos situacijos leidžia priimti saugesnius sprendimus kelyje.
„Vyresni žmonės ne mažiau nori adrenalino, bet jie labiau supranta pasekmes. Jie jau yra išsigandę nors kartą gyvenime. Jaunimas to dar nepatyrė“, – sakV. Milius.
Anot V. Milius, dažniausiai vairuotojai mokosi tik iš savo klaidų, o ne iš kitų – ir tai viena skaudžiausių realybės detalių keliuose.
Perspėja motociklininkus ir kitus vairuotojus
Liudininkų teigimu, Kaune nelaimės metu motociklininkas galėjo viršyti greitį ir net važiuoti ant vieno rato. V. Milius teigia, kad motociklininkas turi suprasti, kad jo dinamika – visai kita nei automobilio, turi elgtis kelyje labai atsargiai.
„Greitis ir važiavimo būdas tiesiogiai daro įtaką tai, kaip motociklas matomas kitiems. Nesvarbu, ar jis važiuoja greitai, ar staiga atsiranda greta – tai situacijos, kurių kiti vairuotojai tiesiog nespėja suvokti“, – aiškina Milius.
Jo teigimu, Lietuvos eismo dalyviai turi sezoninį „atšalimą“ – žiemos metu atpranta nuo motociklų kelyje, todėl pavasarį jų tiesiog nebepastebi. Neretai net žvilgtelėjus į veidrodį motociklo gali nesimatyti, o vos po sekundės jis jau šalia – to nesitiki net patyręs vairuotojas.
„Motociklininkas turi suprasti, kad jo dinamika – visai kita nei automobilio. Jis privalo priimti sprendimus taip, lyg jo niekas nematytų“, – tvirtina žurnalistas.
Sezoniškumas daro savo: net ir atsargesni pamiršta rizikas
Anot pašnekovo, būtent pavasaris yra metas, kai eismo situacijos tampa ypač pavojingos. Tai lemia ne tik techniniai įgūdžiai, prarasti per žiemą, bet ir psichologinis faktorius – vairuotojai tiesiog nepratę prie greitai judančių, kartais net nenuspėjamai manevruojančių dviračių transporto priemonių.
„Sezono pradžioje visi turėtų važiuoti ypač atsargiai. Tai galioja tiek motociklininkams, tiek automobilių vairuotojams. Deja, nelaimės kartojasi kasmet“, – konstatuoja Milius.
Vairavimas chuliganiškai – tema, kurios negalima apeiti kalbant apie motociklininkus ar kai kuriuos automobilių vairuotojus. V. Miliaus teigimu, tokį elgesį lemia ne tik adrenalino troškimas, bet ir galingų transporto priemonių suteikiamas jausmas.
„Motociklo savybės leidžia jausti tam tikrą galią, triukšmą, greitį. Tai žmonėms patinka – ir ne vien dėl adrenalino. Tai psichologiškai veikia“, – aiškina jis.
Kartais noras pasirodyti prieš draugus ar tiesiog mėgautis garsu tampa priežastimi pavojingai rizikuoti net miesto gatvėse.
Baudos ir teisės vairuoti atėmimas – ar to pakanka?
V. Miliaus nuomone, nors Lietuvoje taikomos baudos ir net transporto priemonių konfiskavimas gali būti atgrasymo priemonės, jos ne visada suveikia.
„Vienam bauda – skaudi, kitam – nieko verta. Labiausiai trūksta gyvų pareigūnų gatvėse. Ne kamerų, o realaus patruliavimo“, – įsitikinęs jis.
Pasak žurnalisto, dažnas chuliganiškas elgesys kelyje matomas plika akimi – ir to nematyti tiesiog neįmanoma. Greičio viršijimas, pavojingas manevravimas – visa tai kasdienybė, kurią sustabdyti galėtų tik aktyvesnis pareigūnų dalyvavimas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!