• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ministerijos planuojamų įvesti brandos darbų, kaip sudedamosios dvyliktokų egzaminų dalies, vertinimo tvarka kelia korupcijos riziką dėl nepakankamų saugiklių, per didelės diskrecijos darbo vadovui, teigia Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).

Ministerijos planuojamų įvesti brandos darbų, kaip sudedamosios dvyliktokų egzaminų dalies, vertinimo tvarka kelia korupcijos riziką dėl nepakankamų saugiklių, per didelės diskrecijos darbo vadovui, teigia Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).

REKLAMA

Tarnyba ketvirtadienį informavo atlikusi korupcijos vertinimą dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos planų nuo 2027 metų įvesti abiturientams privalomą brandos darbą, kuris kartu su tarpiniais patikrinimais 11 ir 12 klasėje bei brandos egzaminu sudarytų bendrą vertinimą siekiant mokyklos baigimo atestato.

„STT manymu, siūlomas neproporcingas vertinimo balų dalių paskirstymas tarp brandos darbo vadovo ir komisijos, kai brandos darbo vadovas galės skirti beveik pusę galimų taškų už brandos darbą, gali turėti įtakos neobjektyviam mokinių vertinimui“, – teigia STT.

STT vertinimu, leidžiant brandos darbą vertinti trims asmenims – brandos darbo vadovui ir dviem komisijos nariams – gali susiklostyti situacijų, kai brandos darbo vadovo skiriama taškų suma sudarytų itin žymią viso darbo įvertinimo procentinę dalį.

REKLAMA
REKLAMA

„Pagal dabar siūlomą teisinį reguliavimą, brandos darbo vadovas, skirdamas taškus, galėtų lemti beveik 47 proc. viso brandos darbo vertinimo. Situacija, kai iš esmės vienam asmeniui palikta galimybė lemti brandos darbo išlaikymo klausimą bei turėti itin reikšmingą įtaką darbo vertinimo rezultatui, laikytina korupcijos rizikos veiksniu“, – pabrėžia tarnyba.

REKLAMA

STT specialistai rengiamuose teisės aktuose taip pat pasigenda teisinių priemonių, leidžiančių tinkamai valdyti galimas interesų konfliktų situacijas.

Anot jų, nors Tvarkos apraše įtvirtinta komisijos narių pareiga darbų vertinimo etape neturėti privačių interesų, analogiška pareiga brandos darbo vadovui nėra numatyta.

Pasak tarnybos, taip pat nėra aiškiai detalizuota paties darbo vadovo priskyrimo konkrečiam moksleiviui procedūra: nėra aišku, ar mokinys gali pageidauti konkretaus mokykloje dėstančio pedagogo, ar jis jam paskiriamas be moksleivio žinios, taip pat ar yra galimybė jį pakeisti, nedetalizuotos kitos jo atrankos procedūros. Tai, STT nuomone, taip pat gali būti vertinama, kaip galima korupcijos rizika. 

REKLAMA
REKLAMA

Dvyliktokų vertinimo tvarką numatančių teisės aktų korupcijos rizikos vertinime taip pat akcentuojama, jog nėra aptarta atsakomybė už galimus brandos darbų pirkimo-pardavimo atvejus.

„Ateityje aiškus atsakomybės nustatymas teisės aktuose galėtų veikti prevenciškai ir tam tikrą moksleivių dalį atgrasyti nuo brandos darbų pirkimo“, – pabrėžia STT.

Tarnyba pastabas ir rekomendacijas tvirtina pateikusi Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai bei Nacionalinei švietimo agentūrai (NŠA). Jos per du mėnesius turi informuoti, ar atsižvelgs į STT pastabas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ministerija BNS informavo, kad šiuo metu abiejų minėtų institucijų atstovai dar vertina pastabas ir žada pateikti atsakymus.

„Ministerija ir NŠA įvertins STT pateiktas išvadas ir pateiks atsakymus. NŠA yra suburta darbo grupė šiam klausimui. Labai gerai, kad STT vertina galimas korupcijos rizikas brandos darbų vertinimo tvarkoje. Ministerija siekia visiško skaidrumo šioje srityje, todėl žvilgsnis iš šalies visada yra labai naudingas“, – nurodė ministerija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų