• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekiant efektyvinti veiklą, Seimo kanceliarija praėjusią savaitę pristatė naujas Dirbtinio intelekto (DI) taikymo gaires. 

Siekiant efektyvinti veiklą, Seimo kanceliarija praėjusią savaitę pristatė naujas Dirbtinio intelekto (DI) taikymo gaires. 

REKLAMA

Jos nustato aiškius atsakingo, etiško ir saugaus DI naudojimo principus organizacijos veikloje. Šių gairių tikslas – užtikrinti, kad DI būtų taikomas profesionaliai, atsakingai ir inovatyviai. 

Pasak Seimo kanclerio Algirdo Stončaičio, sėkmingam DI diegimui būtinos ne tik technologijos, bet ir nuoseklus darbuotojų pasiruošimas bei atsakingas požiūris į duomenis.

„Seimo kanceliarija, aiškiai pasirinkusi skaitmeninės transformacijos kryptį, tvirtai žengia pirmyn, tačiau valstybėje dar laukia daug esminių uždavinių. Ypač svarbu užtikrinti, kad visas viešasis sektorius galėtų atsakingai ir efektyviai pasitelkti DI sprendimus, kartu išsaugant nacionalinių duomenų ir sistemų suverenumą, užtikrinant nuolatinę DI sprendimų priežiūrą bei taikant aukščiausio lygio saugumo standartus“, – Eltai sakė Seimo kanceliarijos vadovas A. Stončaitis. 

REKLAMA
REKLAMA

Numatyta, kaip Seimo kanceliarijos darbuotojai turi naudoti DI 

Darbo grupės parengtomis gairėmis siekiama supažindinti Seimo kanceliarijos darbuotojus su DI pagrindais, galimybėmis ir apribojimais bei užtikrinti, kad sprendimų priėmimas išliktų žmogaus atsakomybė. Anot Seimo kanceliarijos, DI išvestys turi būti tikrinamos dėl tikslumo, šaltinių patikimumo, šališkumo ir atitikties etikos standartams. Esminis principas – „žmogus sprendžia, DI padeda“.

REKLAMA

Akcentuojama, kad DI taikymas skirtas veiklos efektyvumui didinti, rutininės naštos mažinimui, paslaugų kokybės ir skaitmeninio raštingumo stiprinimui. Visais atvejais galutinį sprendimą priims darbuotojas.

Gairės yra praktinis dokumentas, kuriame numatyta, kaip Seimo kanceliarijos darbuotojai turi naudoti DI įrankius, laikantis etikos, saugumo, teisėtumo ir galiojančių teisės aktų (asmens duomenų apsauga, kibernetinis saugumas, intelektinė nuosavybė ir kt.).

REKLAMA
REKLAMA

Pasak Seimo kanceliarijos Informacijos ir komunikacijos departamento direktorės Rūtos Petaraitienės, gairių  nuostatos yra skirtos Seimo kanceliarijos darbuotojams, užtikrinant atsakingą pagalbos teikimą Seimui, parlamentarams bei visuomenei. 

„Seimo nariams ir jų politinio pasitikėjimo komandoms gairės šiuo metu yra rekomendacinio pobūdžio – tai gerosios praktikos pavyzdžiai ir pagalba DI taikymo klausimais“, – sakė ji Eltai. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Beje, šiais metais Seimo kanceliarijos darbuotojai turės peržiūrėti veiklos procesus ir identifikuoti galimybes DI pritaikymui.

„Išmanus pagalbininkas“ jau padeda ir šiuo metu 

Anot Seimo kanceliarijos, šiuo metu DI sprendimai jau taikomi šnekos atpažinimo sistemose, automatiškai rengiant Seimo posėdžių stenogramas, taip pat teikiant vertimo paslaugas. 

REKLAMA

Darbuotojams, teikiantiems parlamentiniams procesams aktualią informaciją, DI leidžia paprasčiau stebėti socialinių medijų erdvę, aptikti bei apdoroti žiniasklaidos kuriamą įvairaus formato turinį. Naujosios priemonės taip pat įgalina skubiau parengti parlamento veiklai skirtus analitinius darbus, tyrimus ar apžvalgas. DI įrankiai diegiami ir kitose srityse, tokiose kaip vidinė komunikacija ir darbo organizavimas. 

REKLAMA

Iki metų pabaigos atsiras du virtualūs asistentai

Planuojama, kad Seime ir jo kanceliarijoje iki šių metų pabaigos bus įdiegti du virtualūs asistentai.

Virtualus vertėjas – tai Seimo terminologijai pritaikytas automatinio vertimo įrankis, užtikrinantis tikslius vertimus lietuvių ir anglų kalbomis. Jis  turėtų būti prieinamas Seimo nariams, jų komandoms bei parlamento kanceliarijos darbuotojams. Taip pat planuojama į anglų kalbą išversti ir viešai publikuoti visus Seimo priimamus teisės aktus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar viena atsirasianti naujovė – tai virtualus Seimo bendruomenės asistentas. Šis DI pagrįstas įrankis gebės atsakyti į natūralia kalba užduotus klausimus ir greitai surasti aktualią informaciją Seimo ir jo kanceliarijos vidaus dokumentuose bei teisės aktuose. Anot R. Petaraitienės, pirmuoju etapu asistentas bus orientuotas į bazinę informaciją apie Seimo narių veiklą ir personalo valdymo klausimus.

Neabejojama, kad jau artimiausioje ateityje DI teikiamos galimybės tiesiogiai ar netiesiogiai palies ir paties Seimo procedūras bei teisėkūros procesą.

REKLAMA
Keisti į asistentus seimą
Keisti į asistentus seimą
Manau kad ir visą seima galim pakeisti virtualiais asistentais, pagalvokit kiek pinigų sutaupys šalis, o ir milijonų nevogs ir korupcijos nebus ir žmonių išnaudoti nereikės...visas valdiškas įmones pakeisti virtualiais asistentais, mažinti biurokratija
Šiaip tai liūdnoka, bet ką gi galimai reik daryt, kai trūksta gyvų protų, supratimo, žmogiškumo, teisybės, tai naudosimės DI ir gal tada bus geriau! O tik įdomu, kur gi dėsime 100-tus tūkstančių kavą geriančių?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų