„Kalbame apie asmenybių ugdymą ugdymo įstaigose, tačiau vaikų auklėjimą vis dar bandome grįsti savo asmeninėmis patirtimis. Skiriasi ne tik kiekvieno vaiko mokymosi tempas ir būdai, bet ir poilsio trukmė bei forma. Artėjant naujiems mokslo metams, parengėme vaikų dienos poilsio organizavimo gaires sostinės darželiams ir šalia pietų miego vaikams siūlysime ir kitokias dienos poilsio formas“, – sako Vilniaus vicemerė Donalda Meiželytė bei prideda, kad pokyčiui neabejotinai prireiks laiko, darželių bendruomenių švietimo ir nuoseklaus darbo su mažųjų tėveliais (globėjais).
Suprantant kylantį kokybiško vaikų poilsio darželiuose iššūkį, suburta Darbo grupė, kurioje dirba ne tik inovatyvių darželių vadovai, Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos atstovai, bet ir ikimokyklinio ugdymo įstaigas lankančių vaikų dienos poilsio alternatyvų įtvirtinimo iniciatyvinės grupės bei Šeimų asociacijos tėvų atstovai.
Pasak iniciatyvinės grupės narės Urtės Žukauskaitės-Zabukės, Vilniaus savivaldybė į problemą sureagavo proaktyviai ir ėmėsi ją spręsti viena iš pirmųjų, parodydama aukščiausią darbo etiką ir pozityvią lyderystę.
„Per trumpą laiką inicijuota darbo grupė, parengti žingsniai, padėsiantys tėvams aiškiau ir atviriau komunikuoti su darželiais dėl savo vaikų poreikių. Iki šiol kiekviena šeima problemą sprendė individualiai, o dabar Vilniuje atsiras sisteminiai sprendimai, apie kurių poreikį ir stengėmės komunikuoti“, – sako U. Žukauskaitė-Zabukė.
Vilniaus darželiams išplatintose gairėse numatyta, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovas, pasitelkęs įstaigos bendruomenę (mokytojus, švietimo pagalbos specialistus, tėvus (globėjus)) ir atsižvelgdamas į esamus įstaigos išteklius (žmogiškuosius, finansinius, patalpų galimybes) susitaria dėl vaikų dienos poilsio organizavimo. Poilsio forma turi atitikti vaiko amžių, mažinti stimuliaciją, aktyvumą. Rekomenduojamos individualios, bet ne grupinės veiklos, jų turi būti ne viena, kad vaikai galėtų jas keisti.
Jei nėra sąlygų organizuoti individualių veiklų, gali būti organizuojamos grupinės veiklos atskiroje erdvėje (pavyzdžiui, salė, sensorinis kambarys, kabinetai ir kt.) ar lauke.
Mokslo metų eigoje vaikų dienos poilsio poreikiai gali kisti, pokyčiai aptariami individualiai su vaiko tėvais (globėjais).
Siekiama, kad kiekvieno mažojo sostinės gyventojo individualumas būtų gerbiamas ir atliepiami jo poreikiai, o Vilniaus darželiai lanksčiai ir inovatyviai organizuotų vaikų dienos poilsį.