Naujienų portalo tv3.lt kalbintas 28-erių metų Paulius neslepia, jog įgyti teisės vairuoti nenori ir neplanuoja. O štai, ir jo artimiausi draugai neturi vairuotojo pažymėjimų.
„Kai buvau paauglys, labai rimtai žiūrėjau į ekologiją ir iš esmės dėl to nenorėjau laikytis. Na, su amžiumi tai atrodė jau nebe tiek svarbu, bet įpratau visur važinės autobusais ir supratau, kad tiesiog nereikalingas dalykas pakankamai“, – kodėl neketina mokytis vairuoti, paaiškino vaikinas.
Taip pat Paulius priduria, jog įgyti teisę vairuoti, įsigyti automobilį ir jį išlaikyti yra pernelyg didelės išlaidos, todėl atbaido nuo bandymo įgyti teisę vairuoti.
„Galbūt jeigu būtų nemokamai, tai ir išsilaikyčiau, bet dabar man jos nereikalingos ir nelabai atsipirktų.<...>
Galiu paprašyti draugų ar brolio arba jau blogiausiu atveju su taksi arba autobusu su persėdimais keliauti. Aš esu iš tų žmonių, kurie mielai nueina po 10 kiometrų per dieną, tai visada yra išeičių“, – kalbėjo pašnekovas.
Didmiesčiuose vairuoti nebūtina
Automobilių eismo eksperto Sauliaus Šumino manymu, jauni žmonės rečiau siekia įgyti teisę vairuoti dėl didelių kaštų ir patogumo.
„Tarkime, Vilniuje važinėdami puikiai žinome, kad pasivažinėti galime, bet pasiparkuoti kažkaip tai brangu. <...> O važiuodamas visuomeniniu transportu dar gali kažkokius tai dalykus pasidaryti, nuveikti“, – atkreipė dėmesį jis.
Taip pat, S. Šumino vertinimu, tvarumo vystymas mažina jaunimo poreikį vairuoti.
„Ryškiai matome, ypač didmiesčiuose, maksimaliai atsikratoma privataus transporto, vis labiau vystomas viešasis transportas, mikrojudumo įvairios priemonės, atsiranda dviračių takai, pati infrastruktūra gerinama ir tas poreikis iš tikrųjų susisiekimo automobiliu nėra jau toks didelis“, – kalbėjo ekspertas.
„Regitra“ palankiai vertina jaunimo poreikius
Šią tendenciją įmonės „Regitra“ atstovas spaudai Lukas Vosylius vertina kaip natūralią visuomenės reakciją į eismo intensyvėjimą, technologijų raidą ir ekologinių problemų aktualumo pripažinimą.
„Galima pasidžiaugti, jei jauni žmonės renkasi keliones mažiau taršiu būdu“, – komentare naujienų portalui tv3.lt pabrėžė L. Vosylius.
Tačiau pastebi, kad Įmonėje nėra stebimas ženklus jaunuolių, siekiančių įgyti teisę vairuoti, sumažėjimas.
„Regitra“ deda visas pastangas tinkamai suteikti egzaminavimo ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo paslaugas visiems į įmonę besikreipiantiems asmenims“, – rašoma komentare.
Kaip tai atrodys ateityje?
Automobilių eismo ekspertas pastebi, kad automobilių pramonė jau dabar keičiasi dėl mažesnio nuosavų automobilių poreikio. Dalį paslaugų norima apmokęstinti kas mėnesį.
„Kai kurie gamintojai kalba, kad, jeigu norėsite šildomų sėdynių, turbūt reikės į mėnesį kažkokį mokestį mokėti. Gamintojai žiūri į dalinimosi ekonomiką, ar ji vis dar gaji, žiūri, ar galėtų pateikti transporto priemones, tuomet, kuomet jų reikia“, – paaiškina jis.
Jo vertinimu, dalinimasis sumažintų kamščius mieste ir atitinkamai ne viena studija daryta, kad tie, kurie naudojasi dalinimosi paslauga, jie 75 proc. mažesnį kilometražą padaro per metus.
„Tai vėlgi į emisiją suvedus yra tam tikra nauda dėl CO2 dalykų. Mažiau važiuoji, mažiau terši“, – tikino jis.
Visą pokalbį „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“ galite žiūrėti čia: