• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienį pasienyje su Lenkija susidarius iš Lietuvos vykstančių vilkikų eilei, Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) vadas sako, kad eilė Kalvarijos–Budzisko punkte susidarė dėl įrangos gedimo Lenkijos pusėje, todėl Lietuva paskolino savo įrangą. 

Sekmadienį pasienyje su Lenkija susidarius iš Lietuvos vykstančių vilkikų eilei, Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) vadas sako, kad eilė Kalvarijos–Budzisko punkte susidarė dėl įrangos gedimo Lenkijos pusėje, todėl Lietuva paskolino savo įrangą. 

REKLAMA

„Linavos“ vadovas mano, kad eilę išprovokavo pasieniečių darbo „įgūdžių praradimas“. Anot jo, kur kas didesnė problema, kaip Lietuvai susigrąžinti vairuotojus iš Vokietijos, Lenkijai jų neįsileidžiant.  

„Kalbant apie Lenkijos pasienį, ten problema susidarė, kai sugedo lenkų naudojami termometrai temperatūrai matuoti, todėl jie sustabdė praleidimą. Norėdami tą problemą išspręsti, perdavėme savo termometrus lenkų kolegoms, kad jie galėtų bent pradėti leisti“, – BNS sakė VSAT vadas Rustamas Liubajevas.

„Tokia situacija buvo, reikėjo skubiai priimti tokį sprendimą, kad jie pradėtų vykdyti kontrolę ir praleidimą per kontrolės punktą“, – teigė VSAT vadas.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius mano, kad eilę išprovokavo darbo „įgūdžių praradimas“. 

REKLAMA

„Neturėjome jau 16 metų muitinės, įstoję į Šengeną neturėjome pasienio, pirmą kartą tokie įvykiai čia, tai pareigūnai kol susigaudo naujose situacijose “, –  BNS sekmadienį teigė M. Atroškevičius. 

Anot jo, kur kas didesnė problema, kaip Lietuvai susigrąžinti vairuotojus iš Vokietijos, kurių neįsileidžia Lenkija. 

„Didesnę problemą turime grįžtančių. Lenkai įsivedė savo reikalavimus, niekas nežino, kaip kas veikia. Yra dabar grįžtančių autobusiukais vairuotojų ir jie negali pasiekti Lietuvos“, –  BNS teigė „Linavos“ vadovas. 

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, Vokietijoje įstrigo „tikrai daug vairuotojų“.   

„Labai daug. Įsivaizduokite, jeigu ten dirba tūkstančiai. Kas pusantro mėnesio juos keičia. Bandome dabar skaičius sugaudyti. Tai yra šimtai, tūkstančiai. Nuolat jų srautas ir apie tai nepagalvota“, – kalbėjo M. Atroškevičius. 

Jis pabrėžė, kad lenkai savo įmonių vairuotojus iš trečiųjų šalių praleidžia, o Lietuvos  – ne. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

M. Atroškevičiaus teigimu, šią problemą prie Vokietijos-Lenkijos sienos žino ir premjeras, ir susisiekimo ministras. 

„Linavos“ vadovas BNS sakė, kad kai kurie vežėjai nuo Vokietijos-Lenkijos sienos vairuotojus grąžino iki Kylio, Hamburgo, kad į Lietuvą juos pargabentų su keltais. 

VSAT vadovo duomenimis, prie Lenkijos sienos susiformavo šešių kilometrų vilkikų eilė, ir ji toliau ilgėja: „Mano naujausia informacija buvo šeši kilometrai, bet, kiek aš supratau, ta eilė didėja“. 

REKLAMA

Pasienyje su Latvija, anot VSAT vado, kol kas ramu, duomenų apie eiles ir kitokius trikdžius jis teigė neturintis. 

Pasieniečiai anksčiau skelbė, kad pasienyje su Lenkija susidarė vairuotojų ir keleivių eilės reikalaujant Lenkijos pareigūnams pateikti anketas, kurių pildymas užima nemažai laiko.

Šiuo metu sausumos eismas iš Lietuvos į Lenkiją ir atgal galimas tik per buvusį Kalvarijos–Budzisko punktą. Visi kiti Lietuvą ir Lenkiją jungiantys keliai yra uždaryti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų