„Labai tikiuosi, kad šiuo klausimu visos valdžios institucijos sutaria, nes tai yra labai svarbus Lietuvos gerovės aspektas. Negali būti taip, kad dalis žmonių, kuriems buvo lemta gyventi vienoje Lietuvos vietoje, gyvena vis geriau ir geriau, kai kitose vietose žmonės nemato perspektyvos [ten gyventi] ir palieka tas vietas. Matyti tokią tendenciją būtų labai liūdna“, – penktadienį kalbėjo G. Nausėda.
Nausėda susipažino su karinio mobilumo infrastruktūra
Prezidentas penktadienį viešėdamas Kaune stebėjo JAV karinės technikos krovos procesą, susipažino su karinio mobilumo infrastruktūra.
„Manau, kad tai, kas vyksta mūsų akyse, yra akivaizdus įrodymas, kad karinio mobilumo klausimai yra sprendžiami. Mes į tai investuojame tinkamas lėšas. <…> Dar svarbiau, kad mes turėtume labai efektyvius kelius karinei technikai“, – penktadienį Kaune kalbėjo G. Nausėda, pridurdamas, kad tikisi, jog tai padidins galimybes priimti NATO sąjungininkus Lietuvoje.
„Šis veiksnys, kaip mes dabar matome, ir karo Ukrainoje kontekste, yra bene lemiamas“, – pridūrė G. Nausėda.
Šalies vadovas kartu su „Lietuvos geležinkelių“ vadovu Egidijumi Lazausku ir susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu apžvelgė ir geležinkelių plėtros perspektyvas bei galimybes padėti Ukrainai eksportuoti grūdus ir maisto produktus per Lietuvą.
„Geležinkeliai šiemet išgyvena padidintų iššūkių laikotarpį. Matau pastangas suvaldyti procesą tiek iš valstybės pusės, tiek iš Lietuvos geležinkelių pusės. Labai svarbu, kad šituo pereinamuoju laikotarpiu, kai netenkame dalies pajamų iš tranzito, kad surastume tuos būdus, kaip kompensuoti netektis, kaip efektyvinti veiklą ir siekti, kad kuo mažiau žmonių patirtų darbo vietų paradimus dėl šių iššūkių“, – penktadienį Kaune kalbėjo G. Nausėda.
Pajamų struktūra, kurią šiuo metu turi Lietuvos geležinkeliai, anot prezidento, yra apversta „aukštyn kojomis“, palyginus su kitų valstybių patirtimis.
„Kitų valstybių patirtis rodo, kad didžioji pajamų dalis yra gaunama iš keleivių gabenimo transporto. Tuo tarpu prekių arba krovininis gabenimo būdas taip pat yra pajamų šaltinis, tačiau jis generuoja mažesnes pajamas. Lietuvoje yra atvirkščiai, štai kodėl mes matome iššūkius, susijusius su dalis krovinių netekimu“, – pabrėžė G. Nausėda.
Pasak Prezidentūros, šalies vadovas taip pat susipažino su Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos modernizavimo projektu „Vilnius Connect“, nauja keleivių bilietų įsigijimo sistema, „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros atnaujinimo projektais ir keleivių vežimo planais.