„Audito metu buvo konstatuota tai, ką mes ir žinojome, – kad lėšos panaudojamos nepilnai, neįvertinus užšaldytų lėšų dalies, tai sudarytų vidutiniškai apie 80 proc., Europos Sąjungos (ES) – dar mažesnis kiekis“, – Seime žurnalistams sakė J. Narkevičius.
„Atsižvelgiant į šitą audito ataskaitą, pradėtas vidinis ministerijos tyrimas dėl vadovo (V. Andrejevo – BNS) atsakomybės“, – pridūrė jis.
Anot ministro, tyrimas turėtų būti baigtas šį mėnesį.
„Mes žinome, kad žvyrkelių programa yra vėluojama, žinome ir daug kitų atvejų, kada nevykdomi pirkimai, taigi, yra tikrai daug veiklos, situacijos analizavimo“, – sakė ministras.
„Be abejo, reikėtų paminėti, kad nuo praeito rudens, žiemą ir per tuos tris-keturis mėnesius, mes sustiprinome kontrolę, analizuojame situaciją ir praktiškai kiekvieno objekto pasiruošimas yra kontroliuojamas ir stebimas. Postūmis yra, bet jis dar nepatenkinamas“, – pabrėžė J. Narkevičius.
V. Andrejevas BNS teigė pranešimą apie pradėtą tyrimą dėl jo tarnybinio nusižengimo gavęs praėjusį ketvirtadienį, o pateikti paaiškinimus jis turi iki šio ketvirtadienio. Jis teigė teikiantis ir daugiau paaiškinimų, ne tik dėl šio tyrimo.
„Tai, ką jie bando pasakyti, kad neefektyviai, tai yra būtent susiję su, tarkime, dalimi neišmokėtų lėšų einamaisiais metais. Efektyvumas, mūsų nuomone, yra tai, kad mes 2018 metais sutaupėme 68 mln. eurų, 2019 metais – 73 mln. eurų, tai mes taip matuojame savo efektyvumą veiklos, būtent nuo skaičiuojamųjų kainų pasiektą rezultatą, o jie, deja, matuoja išmokėtom lėšom einamais metais“, – BNS sakė Kelių direkcijos vadovas.
Jis priminė, kad 2019 metų pabaigoje direkcija buvo kaltinta neva nepanaudojusi 166 mln. eurų, tačiau metus direkcija baigė tik su 5 mln. eurų nebaigtų sąskaitų, dar 19 mln. eurų išmokėta šiemet sausio mėnesį.
„Tai yra skirtingi vertinimo principai ir turbūt nereikia gilintis į tokius pareiškimus, nes jie kitą tikslą turi - ne išsiaiškinti, kaip yra veikiama, nes jeigu mes nustatytume aiškius rodiklius, tai ir klausimų nebūtų (...) Tai matymo prasilenkimas“, – sakė V. Andrejevas.
Pasak jo, Kelių direkcija taip pat sulaukė kaltinimų ir dėl nepakankamo žvyrkelių asfaltavimo, tačiau V. Andrejevas sako, kad direkcija paprasčiausiai negauna pakankamai lėšų, kad įgyvendintų numatytus planus.
„Tie patys žvyrkeliai minimi – mes dar ir gruodžio mėnesį, ką ir teiksiu paaiškinimuose, aiškiai parašėme, kad pagal skiriamą finansavimą mes galėsime išasfaltuoti tik 1,4 tūkst. kilometrų, po to dar buvo sumažinta lėšų, tai liko 1350 kilometrų“, – sakė V. Andrejevas.
„Jie lygina su planu, o planas yra 1654 kilometrai. Planui įgyvendinti lėšų niekas neskiria. Kelių direkcija negali įgyvendinti projektų, jeigu neturi resursų, kad ir kokie kilnūs planai būtų“, – teigė jis.
Pasak direkcijos vadovo, ministerija pateikė ir naujų nustatytų trūkumų, kai kurie jų – iš 2013 ir 2016 metų, kuomet jis Kelių direkcijai dar nevadovavo.
V. Andrejevas tikino, kad jei jam bus skirta tarnybinė nuobauda, o išvados bus netinkamos ir pažeis jo teises, jis skųs sprendimą teismui. Dėl pernai jam pirmą kartą skirtos nuobaudos jis ginčą laimėjo.
Nuolatiniu Kelių direkcijos vadovu V. Andrejevas tapo 2018-ųjų spalį, anksčiau jis beveik metus šias pareigas ėjo laikinai. V. Andrejevą vadovauti Kelių direkcijai paskyrė buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis.