Pompastiškai paskelbta ambicingiausio Kauno valdžios projekto, vadinamojo Kėdainių tilto per Nemuną, pradžia. Kaip sako statytojai, darbų jau atlikta penktadalis. O Nemunas lengvai nepasiduoda – teko įveikti daug iššūkių.
Lėšų ieškos biudžete
„Visi darbai atliekami po vandeniu. Buvo didelė Nemuno tėkmė ir ypatingai aukštas vandens lygis, kai pradėjom statybas, jis buvo 2,5 m aukščiau nei normalus tos dienos lygis, dėl to reikėjo suvaldyt srovę, reikėjo kalti papildomus špuntus“, – tikino „Autokaustos“ direktorius Juozas Kriaučiūnas.
Tiltas – 417 metrų ilgio, 23 metrų pločio, 35 metrų aukščio, tad esą praplauks visi laivai. Statiniui naudojamas didelio atsparumo metalas.
„Neeilinis plienas, jo sudedama 6,2 tūkst. tonų – 110 vagonų“, – patikslino J. Kriaučiūnas.
Įspūdingų parametrų tilto įspūdinga ir kaina, keleriems metams tapsianti našta vien Kauno biudžetui, tad nuoskaudų yra.
„Jo kaina bus 115 milijonų, iš kurių kol kas turim pažadą iš Vyriausybės – kiaurą nulį. Lauksim, kol pasikeis valdžia“, – kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
O kol kas, pasak Matijošaičio, išeitis tokia: „Taupysim...“
Anot Kauno savivaldybės, šis tiltas nukreips transporto srautą nuo senamiesčio, kurį kasdien kerta apie 70 tūkst. mašinų.
„Tiltai viskam reikalingi, kad žmonės laisvai judėtų, kad kamščių nebūtų“, – dėstė meras.
„Yra paskaičiuota, kad didžioji dalis automobilių, vykstančių pro Šauklių, Gimnazijos gatves yra tranzitinis eismas, tai nėra žmonės, atvykstantys į centrą, senamiestį, o tiesiog jį kertantys. Tai skaičiuojama, kad šitas tiltas galėtų nukrauti apie 60 proc. eismo nuo miesto centro“, – tikino Kauno savivaldybės administracijos direktorius Tadas Metelionis.
Architektai negaili kritikos
„Tai – visiškai nepamatuotas kaštų ir naudos dalykas. Visos studijos rodo, kad reikalingas papildomas tiltas per Nerį, nes ten yra 40 proc. intensyvesnis judėjimas nei per Nemuną“, – tvirtino architektas Linas Tuleikis.
Šį Kėdainių tiltą kritikavo ne vienas architektas, mat jis sudarkys unikalų upių santakos kraštovaizdį.
„Matosi, kad stumiamas buldozeriu šitas dalykas, o jo stumėjas šitu tiltu skelia antausį ir Kaunui, ir visai Lietuvai. Nes Mindaugo Lietuva susiformavo tarp šitų dviejų upių, tarp Nemuno ir Neries. Atplaukdami laivai pamatydavo Kauno siluetą, visa tai uždengiama šitu tiltu“, – apgailestavo L. Tuleikis.
Tilto projekto autorius tikina, kad tiltas esą susilies su aplinka, bus patogus ir vairuotojams, ir pėstiesiems.
„Kaip mini amfiteatras, kur gali sustot, prisėst, grožėtis tuo vaizdu. Mes tikimės, kad tiltas įsilies į miesto vaizdą, nuo jo atsivers vaizdas į senamiestį, bus matomas iš Santakos, mes jį stengėmės suploninti, kiek įmanoma“, – tikino architektas Vytautas Biekša.
O kaip pridėtinę vertę statytojai įvardija infrastruktūrą abiejose tilto pusėse.
„Brastos gatvės pusėje bus suformuotas žiedas, į kurį įeis 4 gatvės, jis susijungs su tiltu, o Užnemunės gatvės pusėje bus įrengta vandens siurblinė ir bus tunelis, kuris leisis 8 m žemyn ir virš jo bus viadukas“, – pasakojo „Autokaustos“ direktorius J. Kriaučiūnas.
Kiek truks šio tilto statybos – nežinia, preliminariai įvardijami 3–5 metai.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.