Lietuvos pasienio kontrolės punktų direkcijos duomenimis, Medininkų punkte antradienio rytą patikros laukė apie 570 vilkikų, kai praėjusį penktadienį jų buvo 620, o pirmadienį – 630. Sumažėjo ir vidutinis laukimo laikas – nuo 60 valandų penktadienį iki iki 55 valandų antradienį.
Šalčininkuose antradienio rytą laukė apie 390 vilkikų (penktadienį – apie 500), Lavoriškėse – beveik 300 (315), o Raigarde – apie 260 (apie 360). Šalčininkuose eilėje tenka laukti 38 valandas (49), Lavoriškėse – 28 (30), o Raigrade – 28 (38).
Anot Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus vedėjos Ingos Mauricienės, dėl geopolitinės situacijos eilių panaikinti neįmanoma – jos gali nebent stabilizuotis.
„Šiuo metu eilės, manytina, gali tik daugiau ar mažiau stabilizuotis. Lietuvos muitinės prioritetai šiuo metu – Europos Sąjungos taikomų sankcijų įgyvendinimas bei dvigubos paskirties prekių judėjimo kontrolė. Tam skiriamas pagrindinis dėmesys. Todėl ir kai kurių automobilių tikrinimas užtrunka kiek ilgiau nei įprastai“, – BNS teigė I. Mauricienė.
Jos teigimu, vilkikų eilės padidėja prieš savaitgalį ir šventines dienas.
„Eilės paprastai padidėja savaitgaliais ir prieš šventes. Taip pat esant kokiems trukdžiams (dėl informacinių sistemų trukdžių, elektros gedimų ir pan.)“, – sakė I. Mauricienė.
Anot jos, pasienyje dirbama maksimaliu pajėgumu, o vežėjams reikėtų rinktis tuos postus, kur mažiausios eilės.
„Infrastruktūra ir žmogiškieji resursai išnaudoti optimaliai ir papildoma pagalba nieko nepagerintų. Bendra rekomendacija vežėjams – rinkitės tuos postus, kuriuose eilės yra mažiausios“, – BNS sakė muitinės atstovė.
Varšuva, reaguodama į Minsko politines represijas prieš lenkų tautinės mažumos atstovus, uždarė kelis pasienio punktus visiems vilkikams, išskyrus registruotiems Lenkijoje ar kitose ES šalyse. Todėl krovininio transporto eismas į Baltarusiją per Lietuvą ir Latviją suintensyvėjo.
„Didesnės eilės pradėjo formuotis Lenkijai apribojus eismą per visus, išskyrus vieną – Kozlovičių, valstybės sienos perėjimo punktus. Pastaruoju metu – nuo vasario mėnesio – didžiausias eilių šuolis įvyko Lenkijai iš dalies apribojus eismą ir per paskutinį likusį atvirą valstybės sienos perėjimo punktą“, – BNS teigė I. Mauricienė.
Muitinės departamento atstovai anksčiau BNS teigė, kad su tokiu dideliu ir neplanuotu krovinių srautu Lietuvai dar neteko susidurti, o eilės formuojasi ir dėl to, kad tam nėra pritaikyta patikros postų infrastruktūra.