Per parą vien Radviliškio rajone specialiai įrengtos kameros užfiksavo apie dešimt vairuotojų ar pėsčiųjų, kurie kirto bėgius degant raudonam šviesoforo signalui.
Radviliškietis neslėpė, kad kartais kerta traukinių bėgius neleistinoje vietoje arba degant raudonam šviesoforo signalui. Kiti pėstieji sako dažnai sutinkantys tokių pažeidėjų, mat raudonas šviesoforo signalas dažnam tampa išbandymu, tad vien apie Radviliškį geležinkelio atstovai sučiumpa ne vieną pažeidėją.
„Pažeidimų per parą vidurkis, aš bijau sumeluoti, bet po dešimt pažeidėjų užfiksuojama. Transporto priemonės, vairuotojai, degant raudonam šviesoforo signalui pravažiuoja per pervažą“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Robertas Veseckas.
Informaciją geležinkelio atstovai perduoda policijai.
„Nuo 2024 metų yra apie 20 administracinių teisės pažeidimų. ATPK 421 straipsnis, kuris užtraukia nuo 360 iki 560 baudą, su vairuotojo pažymėjimo atėmimu nuo 2 mėnesių iki 6 mėnesių“, – sakė Radviliškio policijos atstovė Karina Butautienė.
Pėstieji gauna mažesnes baudas – nuo 20 iki 40 eurų.
Surengė edukacinę akciją
Šiuo metu Lietuvoje geležinkelininkai akyliau, įrengę stebėjimo kameras, prižiūri 300 pervažų. Dažnam rizikuojančiam kelionė baigiasi ne bauda, o mirtimi. Beveik prieš metus, Gureliuose traukinys mirtinai sužalojo senutę, neleistinoje vietoje bandžiusią kirsti bėgius, ir nepaisiusią įspėjamųjų ženklų, kad čia to daryti negalima.
Kad tokių nelaimių būtų mažiau, geležinkelininkai kartu su policija surengė akciją „Saugūs bėgiai“. Pavojingesnėse šalies vietose žmonėms apie saugumą tas pačias tiesas dėstė ir pareigūnai, ir žmogus sraigė. Mat prieš traukinį žmogus atrodo it sraigė.
Pėsčiajam pereiti per geležinkelio bėgius, įskaitant saugaus atstumo zoną nuo bėgių iš abiejų pusių, vidutiniškai prireikia apie 5 sekundžių. Per tą patį laiką traukinys, važiuojantis 100 km/h greičiu, nuvažiuoja beveik 140 metrų.
„Deja, pernai tokių susidūrimo pervažose turėjome 14, iš kurių mirtini buvo 6. Vienas asmuo buvo sužalotas“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ saugos užtikrinimo ir tyrimų vadovas Ruslanas Šlenderis.
Pareigūnai stebėjo pėsčiuosius ir vairuotojus neteisėtai bandžiusius kirsti kelią 23 šalies pervažose.
Visą reportažą žiūrėkite straipsnio pradžioje.
Visas TV3 Žinias žiūrėkite čia:



























































































































































































































