Anot Vilniaus universiteto (VU) docento, matematiko, dr. Dainiaus Dzindzalietos, pamačius A lygio matematikos egzamino užduotis gali net atrodyti, kad jos buvo sukeistos su B lygio užduotimis.
„Šiandien vyko 11 klasės A lygio tarpinis patikrinimas. Po vakar siurprizo, kai net stipriausi Lietuvos mokiniai nesugebėjo išspręsti teisingai visų B lygio užduočių, net stipriausi mokiniai jautė didžiulį stresą prieš šios dienos patikrinimą.
Kelios mintys PAMAČIUS tarpinio patikrinimo užduotis.
1. Užduotys tikrai lengvesnės nei B lygio tarpiniame patikrinime. Tokio egzamino B lygio mokiniai gali pavydėti. Belieka pajuokauti, kad užduotis sukeitė su A lygio užduotimis.
2. Kai kurios užduotys suformuluotos taip, kad tik pagautų neatidžiai sąlygą perskaičiusį mokinį. Mano kalbinti keli stiprūs mokiniai kai kuriuose uždaviniuose tik po ilgo skaitymo suprato, ko nori užduoties autoriai. Kai kurie stiprūs mokiniai šiandien gavo 10-12 taškų iš 20 galimų.
3. Užduotys dar nepaskelbtos, mokytojai dar jų nematė ir niekas dar negalėjo būti jas matęs, tame tarpe ir aš.
Bendras įspūdis po tokių patikrinimų yra toks – vyksta gyvas žiaurus eksperimentas su vaikais. Užkeltas streso lygis dar atsilieps vaikams ateityje, nuslūgus įtampai. Net stebiuosi, kaip tėvai tai toleruoja, kaip jie tyli ir neapgina savo vaikų. Už tai jų vaikai ir baudžiami“, – „Facebook“ platformoje rašė D. Dzindzalieta.
Plūsta žinutės apie sukčiavimo atvejus patikrinimų metu
Matematikos mokytojas Šarūnas Vaitkus sutinka, kad B lygio užduotys buvo sunkesnės.
„Grįžtu prie klausimo, ar apskritai tuomet verta rinktis B lygį, jeigu taškus A lygio patikrinime surinkti kur kas paprasčiau? Dar nepamirškime fakto, kad B lygiu laikiusiųjų mokinių įvertinimai dauginami iš 0,6, kad būtų sulyginami su A lygio įvertinimais“, – „Facebook“ paskyroje rašė Š. Vaitkus.
Jis pridūrė, kad atsiradęs B lygio egzaminas galėjo tapti priežastimi mokiniams drąsiau rinktis mokytis bendruoju kursu, tačiau galimai rugsėjį daugiau mokinių rinkis išplėstinį kursą.
„Nesusipratimas ir ne kitaip.
Laukiame uždavinių.
Papildymas:
Kiti mokinių įspūdžiai:
1. Uždaviniams išspręsti trūko laiko.
2. Sąlygos kaip ir B lygio užduotyje painios. Uždaviniuose vėl dirbtinai privelta sąvokų –klausiama paprastų dalykų sudėtingiausiu būdu“, – rašė mokytojas.
Jis pridūrė, kad plūsta žinutės apie sukčiavimo atvejus patikrinimų metu.
„1. Patikrinimo vykdytojai buvo tos pačios mokyklos mokytojai, kurie aplaidžiai stebėjo mokinių darbą. Mokiniai nesunkiai galėjo matyti už jų sėdinčių mokinių ekranus, teisingus atsakymus perduoti rankų pirštais ar gestais.
2. Mane jau pasiekė tarpinio patikrinimo užduotis. Pirminio šaltinio neatseku, tačiau jos nutekėjo vos prasidėjus tarpiniam patikrinimui. Panašu, kad nuotraukos siųstos trečiam asmeniui, kad šis atsiųstų teisingus patikrinimo atsakymus.
Tai vienas iš patikrinimo trūkumų – reikia tik pasirinkti arba įrašyti teisingą atsakymą. Apie šį pavojų jau perspėjau vos tik pasirodė egzamino projektas, o šiandien tai virto realybe“, – rašė Š. Vaitkus.