Plačiau apie tai – TV3 Žiniose.
Prie savo laivų buriuojasi įpykę kapitonai. Jie plukdo žmones po Nemuno žemupį bei Kuršių marias ir šią vasarą susidūrė su problema – nei Nidoje, nei Uostadvaryje nėra, kur prisišvartuoti.
„Nidoje visiškai neturime galimybės. Už vieną prisišvartavimą yra siunčiama administracinė nuobauda. Ką ir pati turėjau – 11 minučių kainavo 90 eurų. Galimybės sustoti nebuvo, prisiskambinti savaitgalį taip pat nebuvo galimybės“, – pasakoja laivo kapitonė Aurelija Jakštaitė Kalvaitienė.
Taip yra todėl, kad dalis Nidoje esančių krantinių priklauso savivaldybei, tačiau ten vietos būna retai – švartuojasi pramoginiai laivai, o kitas krantines valdo Vidaus vandens kelių direkcija. Ir už norą švartuotis reikia susimokėti.
„Vidaus vandens direkcijos atstovas sakė, kad mes turime mokėti mėnesio nuomos mokestį. Nuomos kaina yra nuo 400 eurų ir aukščiau, priklausomai nuo laivo dydžio“, – sako A. Jakštaitė Kalvaitienė.
„Kam man metam ta vieta, jei aš per mėnesį tris kartus atplaukiu į Neringą. Aš galiu už dieną susimokėti“, – prideda laivo kapitonas Kęstutis Klimas.
Vidaus vandens kelių direkcijos atstovai nesupranta laivininkų pykčio ir aiškina, jog trumpalaikiam sustojimui Nidoje siūlo 20 metrų krantinę. Vienkartinis sustojimas iki septynių metrų ilgio laivui – 5 eurai, už ilgesnį – 10 eurų.
„Siūloma nuomoti mėnesiui ir panašiai. Vėl, atitinkamai pagal laivo ilgį skaičiuojasi arba ne mažiau 300 eurų per mėnesį. Bet trumpalaikiam laivui atvykus svečiui išlaipinti, įlaipinti keleivį – sąlygos yra sudarytos“, – komentuoja laivybos direktorius Aurelijus Rimas.
Už mokamą sumą pasigenda tinkamos infrastruktūros
O štai Neringos meras sako, kad laivininkų bėdos jam puikiai žinomos. Anot jo, taryba yra patvirtinusi savivaldybei priklausančios krantinės vietą, kur keleiviniams laivams galima prisišvartuoti, tačiau tik laikinai. Laukti grįžtančių žmonių jie turi mariose, mat netelpa kiti.
„Tas, aišku, nėra labai patogu. Nes tada ir komandų nariai turi likti laive, negali išlipti pasivaikščioti į krantą. Bet turime krantines Vidaus vandens direkcijos, kur, manau, artimiausiu metu organizuosim susitikimą“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis.
Jame meras žada su bendrove tartis dėl mažesnių mokesčių už švartavimąsi bei net galimybę krantines perpirkti.
Panaši situacija su taip pat Vidaus vandens kelių direkcijai priklausančiomis krantinėmis Uostadvaryje. Čia metinė krantinės nuoma priklausomai nuo laivo dydžio kainuoja 1200–1500 eurų, o žmones įlaipinti ir išlaipinti kainuoja 10 eurų.
„Ką mes sustoję gauname? Mes nieko negaunam. Uosto teritorijoje nėra veikiančių tualetų, vakare nebūna atrakintų vartų – žmonės turi išeiti paupiu“, – pasakoja A. Jakštaitė Kalvaitienė.
Na, o Neringos meras tikisi, kad vėliausiai 2029 m. Juodkrantėje iškils naujas uostas, kuris turėtų atliepti visą poreikį bent jau Kuršių nerijoje.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!