• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaune įsibėgėja gatvių siaurinimo vajus. Tuo nepatenkinti ir automobilių, ir viešojo transporto vairuotojai. Dažnai tokiose gatvėse sunku prasilenkti, o apie sklandų eismo judėjimą nėra net kalbos, įvykus avarijai spūstys sukausto dalį miesto.

Kaune įsibėgėja gatvių siaurinimo vajus. Tuo nepatenkinti ir automobilių, ir viešojo transporto vairuotojai. Dažnai tokiose gatvėse sunku prasilenkti, o apie sklandų eismo judėjimą nėra net kalbos, įvykus avarijai spūstys sukausto dalį miesto.

REKLAMA

Valdininkai atkerta, kad siaurindami gatves vadovaujasi teisės aktais, o sklandus eismas esą priklauso nuo vairuotojų profesionalumo ir vairavimo kultūros.

Daugiau apie tai – TV3 Žiniose. 

Troleibuso vairuotoja Erika pasakoja, kad sklandžiai įveikti kai kurias Kauno gatves – keblu. Jos taip susiaurintos, kad kiekvienas posūkis tampa iššūkiu. 

„Turi apgalvot kiekvieną momentą, kai sukiesi. Pas mus kai troleibusas, tai turi ir tinklą žiūrėt ir gabaritus – viską“, – dalijasi troleibuso vairuotoja Erika Romanskienė. 

REKLAMA
REKLAMA

Jai antrina ir 8 metus autobusą vairuojantis Darius. Sako, kai kur tenka prisiminti figūrinio važiavimo subtilybes. 

„Turim tokių gatvių ne vieną, ne dvi, žiedinės sankryžos padarytos – lengvom gerai, o autobusam, sunkiasvoriam... Turim bėdos“, – sako autobuso vairuotojas Darius Borovskis. 

REKLAMA

Mašinos neįsitenka juostoje

Sudėtingiausia Kęstučio gatvėje – įrengus lygiagretų parkavimą, ne visi vairuotojai sugeba tvarkingai pastatyti automobilius į jiems skirtą plotą. 

„Tu saugaisi, važiuoji iš lėto, žiūri, kad nekabintum tos mašinos, automatiškai laikas mums į minusą eina“, – kalba troleibuso vairuotoja Erika. 

„To pločio pakankama, tik ta vairavimo kultūra ir parkavimo kultūra ne visai gera“, – teigia miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

REKLAMA
REKLAMA

Dalis mašinų neišsitenka ir eismo juostoje.

„Lengvieji automobiliai, važiuodami didesniu nei leistina greičiu, tikrai apsižergia juostą“, – tikina transporto skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius. 

Autobusų ir troleibusų vairuotojai nuo šaligatvių traukiasi dėl galimų nuostolių.

„Vairuotojai saugosi, kad nebūtų apgadinta transporto priemonė, stengiasi palikti tarpą, kadangi jiems už apgadinimą išskaičiuojama iš atlyginimo“, – aiškina „Kauno autobusų“ darbuotojų profsąjungos pirmininkas Bronius Bučelis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Eismas stringa ilgam 

Susiaurintas gatves keiksnoja ir daugelis gyventojų, esą dviračių takai šalia jų platesni už eismo juostas kelyje:

„Prastai vertinu susiaurintas gatves, nes į kelių kokybę reikia atsižvelgti, o ne į dviračių takus, nes tiek dviračiais nevažinėja žmonės mūsų šalyje.“

„Žiūrint kokiu tikslu susiaurinta. Jei prisodinta žaliųjų augalų erdvė, tai man labai tinka.“

REKLAMA

„Iš vienos pusės ir patogiau, nes yra kur automobilį palikt, bet ypatingai piko metu yra sudėtinga pravažiuot, nes ženkliai sumažėjo pravažumas gatvės ir nebetelpa tiek automobilių.“

Daugiausia problemų dėl susiaurintų gatvių miesto centre, o jei kokia nelaimė – eismas stringa ilgam.

„Įvyko autoįvykis ir transporto priemonės prastovėjo daugiau nei 2 valandas, tai ir negautos pajamos už nuvažiuotus kilometrus“, – kalba „Kauno autobusų“ darbuotojų profsąjungos pirmininkas. 

REKLAMA

Kauno valdžia atkerta, kad nuo nelaimių nieks neapsaugotas, o štai gatvės esą projektuojamos laikantis teisės aktų. 

„Gatvės, vėlgi, pagal svarbumą, pagal intensyvumą. Tai ir yra parenkami ir juostų skaičius, taip pat yra statybos reglamentai, kurie mus įspraudžia ir į juostų pločius, yra numatyta 3,5 m ploto juosta ir viešasis transportas turėtų tilpti“, – tikina Martynas Matusevičius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įmonės atstovų Kaune nėra 

O vairuotojai pasakoja apie konkrečias gatves ir teigia, kad jose realybė kitokia – tilpti sudėtinga. 

„Nemuno gatvė, Kęstučio gatvė susiaurinta, iš vienos pusės padaryta lengvom ir palikta mums labai minimaliai, Romainių gatvė – naujausias atvejis. Jei autobusai atvažiuoja du, vienas turi sustoti, kad prasilenktų. Pagal plotį jie paskaičiavę, kad plotis išsitenka, bet kad veidrodžiai išsikišę per pusę metro pas abudu“, – piktinasi autobuso vairuotojas Darius Borovskis. 

REKLAMA

„Tai nėra tokio komforto kaip anksčiau eismo juostos po 4,5 metro pločio, kur važiuok kaip nori ir tilpsi. Reikia atidumo, profesionalumo, bet tai atitinka normatyvinius parametrus“, – kalba miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas. 

Anot profsąjungos atstovų, Vilnius gatvių siaurinimo vajaus jau atsikando, ar susipras ir Kaunas – nežinia. Įvairius eismo saugumo klausimus Kauno savivaldybėje sprendžia speciali komisija, tačiau paradoksas – joje nėra nė vieno viešojo transporto įmonės ar darbuotojų atstovo.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje. 

tv3.lt

Visus klausimus sprendžia ne profesionalų komanda, o diletantai, pripuolę prie lovio.
vokiečių Žaliąjį Idijotizmą jau gydo patys žinot kas..., vokiečiai pradeda spaust stabdžius Žaliąjam Nupušimui. Jau Vokietijos pramonė ir politikai suvokė, kuo viskas baigsis(sveiko proto žmonės tą suvokė daug anksčiau) ir jie sako - baigiam elektromobilių, CO2 nesąmones, nes bus ragai. Na pas mus, kadangi viskas vėluoja, tai dar iš inercijos vykdomas Žaliasis *****
Gyvename absurdų pasaulyje - aišku kad miesto valdžia tai daro kad " įsisavint" europos pinigučius, o šiaip naudai visiems - kelininkams, automechanikams, klerkams, o sumokės paprastas žmogelis iš savo kišenės
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų