NVI prašo ir pacientų, ir jų artimųjų neužkibti ant aferistų jauko: NVI rinkliavų nerenka. O tam, kad pacientai pas specialistus patektų kaip įmanoma greičiau, NVI įdiegė ne vieną naujovę.
NVI registracija pas gydytojus tampa vis patogesnė
2020 m. NVI buvo įsteigtas ir sėkmingai veikia Kontaktų centras, padalinys, kurio tikslas – optimizuoti skambučių valdymą bei gerinti komunikaciją su pacientais visais informacinių technologijų kanalais. Taip pat siekiama pagerinti išankstinę pacientų registraciją ambulatorinėms paslaugoms.
„Sukurta ir įdiegta sistema naudojant TELIA programinės telefonijos informacines technologijas, kurios pagerino skambučių valdymą. Didžiausias sistemos privalumas – praleistų skambučių registras, kuris suteikia galimybę perskambinti pacientams, kurie negalėjo prisiskambinti į NVI,“ – kalba NVI Kontaktų centro vadovė Inga Jankūnienė.
Kadangi pacientams nebereikia nuolatos skambinti į įstaigą – po neatsakyto skambučio NVI registratorės su pacientais susisiekia pačios, per metus stebimas trečdaliu sumažėjęs įeinančių skambučių kiekis.
„Įdiegus Kontaktų centro išankstinę registraciją atsirado galimybė realiai valdyti pacientų eiles.Tuo naudojasi nemažai pacientų: jeigu pas gydytoją nebėra laisvų vizitų laikų, pacientas registruojamas į laukiančiųjų eilę. Atsiradus vizitų laikams, iš eilės, pagal registracijos laiką, su pacientu susisiekiama telefonu, suderinama patogiausia data ir pacientas registruojamas pageidaujamam vizitui pas gydytoją. Ši paslauga taip pat mažina įeinančių skambučių kiekį, nes pacientams nebereikia keletą kartų skambinti į NVI ieškant laisvų vizitų laikų,“ – apie patobulintą registraciją pas specialistą pasakoja I. Jankūnienė.
Siekiant gerinti išankstinę registraciją, pacientams suteikta ir papildoma galimybė – esant poreikiui jie gali NVI interneto svetainėje registruotis ambulatorinėms paslaugoms užpildydami užklausą „Kreipimasis dėl registracijos“, kartu pateikdami medicininių dokumentų kopijas. Registratorė, išanalizavusi užklausą ir pridėtus dokumentus, išsaiškina žmogaus poreikį, su juo susiskambina ir užregistruoja pacientą jam tinkamiausiu laiku pas norimą specialistą. Per 2022 m. šia paslauga pasinaudojo 220 pacientų.
„Kadangi vis daugėja šiuolaikinių informacinių technologijų, kurios suteikia galimybę bendrauti paprasčiau, NVI suteikia pacientams galimybę bendrauti ir kitais kanalais: pokalbių kanalu nvi.lt svetainėje, siųsti internetines užklausas, rašyti el. paštu [email protected], bendrauti per socialinius tinklus. Tenka pastebėti, kad šiomis galimybėmis naudojasi ne tik jaunesnio amžiaus, bet ir garbaus amžiaus gyventojai,“ – sako I. Jankūnienė.
Nuo 2022 m. sausio mėnesio NVI Konsultacinės poliklinikos gydytojai jau dirba be ambulatorinių popierinių kortelių. Kontaktų centro medicinos registratorės, kurių pareiga iki šiol buvo surasti saugyklose ambulatorines pacientų korteles ir atnešti jas gydytojui, dabar daugiau darbo laiko gali skirti bendravimui su pacientu.
„Kontaktų centre numatoma diegti naujas paslaugas – atvejo vadybą. Tai paslaugų organizavimas pacientams, kuriems pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga. Atvejo vadybininko pareiga bus užtikrinti, kad pacientas nepasimestų, suprastų jam skiriamų tyrimų ar procedūrų prasmę, sekti, kad pacientui būtų laiku atlikti paskirti tyrimai, kad pacientas nepamirštų atvykti laiku. Taip pat atvejo vadybininkas lydės pacientą per jam suplanuotus ir atliekamus gydymo etapus.
Svarbi atvejo vadybos veiklos dalis – palengvinti ir pagreitinti ištyrimo planą iki pradedant gydymą. Turiu galvoje SAM ministro įsakymą, kad pacientui gydymas turi būti pradedamas per 30 dienų. Taip veiks vadinamieji „žalieji koridoriai“ visoje Lietuvoje – NVI atvejo vadybininkas kontaktuos su kolegomis kitose gydymo įstaigose dėl galimybės galimai greičiau ištirti pirminį pacientą, jeigu, sakykime, NVI magnetinio rezonanso tyrimui reikia ilgai laukti. Taip pat atvejo vadybininkas įvertins paciento distresą ir vadovaudamasis išvadomis galės pasiūlyti psichologo konsultaciją, informuos pacientą, kaip pasirengti diagnostiniams tyrimams, gydymo procedūroms ir kitais klausimais,“ – apie būsimas naujoves NVI kalba Kontaktų centro vadovė.
Kada susimokėjus pas gydytoją be eilės galima patekti legaliai?
Valstybinė ligonių kasa atkreipia dėmesį, kad galimybė susimokėjus patekti pas gydytojus be eilės yra, ypač, turint omenyje, kad eilės pas specialistus yra gana nemažos. Tai numatyta pagal Sveikatos apsaugos ministro nustatytą mokamų paslaugų tvarką. Taigi, kada susimokėjus pas gydytoją patekti galima be eilės?
„Tais atvejais, kai Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų (LNSS) teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos nepriklauso būtinajai medicinos pagalbai, privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti gyventojai, taip pat už LNSS įstaigų teikiamas būtinąsias paslaugas draudžiami gyventojai, kurie nėra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu, moka tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, jei pacientas nori gauti paslaugą be eilės, o ambulatorines ir dienos chirurgijos asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga turi galimybes suteikti daugiau paslaugų, nei numatyta sutartyje su teritorine ligonių kasa.
Tokiu atveju, mokamos paslaugos teikiamos gali būti tik tada, kai įstaiga turi iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų kiekvienos darbo dienos teikimo planą-grafiką, kuriame nurodytas iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų skaičius ir kuris skelbiamas viešai.
Be to, įstaiga privalo užtikrinti, kad visi į paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, laukimo eilę užregistruoti ir atvykę pacientai gaus numatytas paslaugas numatytą dieną nustatytu laiku. Atkreipiame dėmesį, kad kai pacientas pageidauja gauti paslaugą ne eilės tvarka, jis privalo būti pasirašytinai supažindintas su jo teise ir galimybe paslaugą gauti nemokamai eilės tvarka, nurodant paslaugos teikimo datą,“ – komentuoja VLK.