• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Tokios elektroninės paslaugos kaip mokesčių deklaracijos pildymas internetu ar su migracijos paslaugomis susijusių dokumentų užsakymas elektroniniu būdu daugeliui lietuvių jau tapo kasdienybe, bet kuriant elektronines paslaugas sustoti nežadama – naujovės laukia planuojančių kurti verslą ir jį jau kuriančiųjų.

Tokios elektroninės paslaugos kaip mokesčių deklaracijos pildymas internetu ar su migracijos paslaugomis susijusių dokumentų užsakymas elektroniniu būdu daugeliui lietuvių jau tapo kasdienybe, bet kuriant elektronines paslaugas sustoti nežadama – naujovės laukia planuojančių kurti verslą ir jį jau kuriančiųjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žengtas svarbus žingsnis

Panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, dar 2015 m. į virtualią erdvę buvo perkeltos 29 valstybės ir 23 administracinės paslaugos, teikiamos pilotinių savivaldybių (Kauno miesto, Alytaus miesto, Ignalinos rajono) institucijose ir įstaigose, bei sukurta 111 elektroninių prašymų formų valstybės institucijų teikiamoms paslaugoms užsakyti.

REKLAMA

„Visa tai buvo kuriama jau egzistuojančioje platformoje www.epaslaugos.lt tam, kad būtų efektyviau panaudojami jau egzistuojantys tiek verslui, tiek gyventojams skirti elektroninių paslaugų ištekliai“, – sako VšĮ „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorius Gytis Morkūnas.

Anot jo, tarp valstybės institucijų verslui teikiamų paslaugų šiuo metu populiariausios yra Valstybinės energetikos inspekcijos teikiamos elektroninės paslaugos. „Inspekcija aptarnauja labai daug klientų, tad elektroninių paslaugų naudojimas labai paspartina ir palengvina darbą. Per metus inspekcija suteikia apie 40 tūkst. elektroninių paslaugų“, – sako pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA

Taupo verslininkų laiką

Kalbėdamas apie projekto privalumus ir kuriamą pridėtinę vertę, G. Morkūnas sakė: „Šie sprendimai verslui padeda taupyti laiką, nes visi formalumai gali būti atlikti elektroniniu būdu verslininkui patogiu paros metu. Be to, verslas tampa mažiau priklausomas nuo institucijų darbo laiko ir gali efektyviau planuoti savo darbą.“ Jis taip pat pabrėžė, kad vartotojas gali sistemoje sekti paslaugos teikimo etapus, su juo galima greitai ir patogiai susisiekti, jei reikia, pateikti papildomus dokumentus arba ką nors patikslinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektroninės paslaugos, skirtos trims pilotinėms savivaldybėms, vėliau buvo diegiamos visose kitose Lietuvos savivaldybėse, taip standartizuojant visų savivaldybių darbą, palengvinant administracinę naštą.

„Dalis duomenų, kuriuos turi pateikti vartotojas, yra paimami tiesiai iš įvairių registrų, todėl užtikrinamas duomenų teisingumas. Naudojantis elektroninėmis paslaugomis lengviau užtikrinti ir paslaugų suteikimo skaidrumą“, – aiškina pašnekovas.

REKLAMA

„Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktoriaus teigimu, aktyviausia savivaldybė, kurioje daugiausiai naudojamasi elektroninėmis paslaugomis, yra Kauno miesto savivaldybė – joje aktyviai naudojamasi tiek gyventojams, tiek verslui skirtomis paslaugomis.

Laukia daugiau naujovių

Netrukus verslą pradedantiems tautiečiams atsiras dar daugiau galimybių išspręsti rūpimus klausimus sėdint prie kompiuterio – jau kitąmet startuos paslauga „Aš pradedu verslą“.

REKLAMA

Kuriant šią paslaugą bus tobulinamas kontaktinio centro portalas, plečiama esama Paslaugų ir gaminių kontaktinio centro informacinė sistema (KCIS), ją susiejant su Elektroniniais valdžios vartais) bei kitų projekto partnerių informacinėmis sistemomis ir registrais.

„Projekto tikslas – sukurti portalą verslui, kuriame verslininkai galėtų rasti visą pagrindinę su verslo vykdymu susijusią informaciją pagal verslo gyvavimo ciklus – nuo verslo pradžios iki pabaigos, ar pagal verslo sritis. Bus sudaryta galimybė atlikti visas pagrindines su verslo pradžia susijusias administracines procedūras kompleksiškai elektroniniu būdu bei rasti ir pasinaudoti bendraisiais e. sprendimais ir įrankiais verslui“, – pasakoja G. Morkūnas. Jis pridūrė, kad projektas šiuo metu jau įgyvendinamas, jam skirta ES fondų lėšų, o visus numatytus darbus planuojama atlikti iki 2020-ųjų gruodžio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot pašnekovo, paslauga „Aš pradedu verslą“ bus naudinga ne tik pradedantiesiems ar jau sėkmingai mūsų šalyje dirbantiems Lietuvos ir užsienio verslininkams, bet ir paslaugas verslui teikiančioms institucijoms.

„Sukurta galimybių visuma padės pradedančiajam verslininkui viską rasti vienoje vietoje – nebereikės naršyti po skirtingų institucijų interneto portalus, ieškoti informacijos skirtinguose šaltiniuose. Be to, bus sukurti funkcionalūs įrankiai, kurie padės sužinoti reikiamą informaciją, identifikuoti reikalavimus ir leidimus verslui“, – pasakoja G. Morkūnas. Anot jo, planuojama integruoti ir kitų institucijų paslaugas, kad asmeniui nereikėtų jungtis prie kelių sistemų, o norimas paslaugas jis galėtų gauti vienoje vietoje.

„Elektroninė paslauga „Aš pradedu verslą“ turėtų tapti unikaliu informacijos šaltiniu verslui, kuris dar tik nori steigtis, ir tiems verslininkams, kurie nori sekti verslui aktualiausią informaciją“, – apibendrino „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorius G. Morkūnas.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų