• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį Vilniuje įvyko šiurpi nelaimė, nusinešusi nekaltos 20-metės merginos gyvybę. Mergina žuvo tiesiog būdama šalia stotelės, nes atsidūrė ne laiku ir ne vietoje. Kita mergina buvo sunkiai sužalota ir šiuo metu gydoma ligoninėje.

Ketvirtadienį Vilniuje įvyko šiurpi nelaimė, nusinešusi nekaltos 20-metės merginos gyvybę. Mergina žuvo tiesiog būdama šalia stotelės, nes atsidūrė ne laiku ir ne vietoje. Kita mergina buvo sunkiai sužalota ir šiuo metu gydoma ligoninėje.

REKLAMA

Pirminiais duomenimis, automobilio vairuotojui prasidėjo epilepsijos priepuolis – praradęs kontrolę, jis rėžėsi tiesiai į einančias ar stovinčias merginas.

Pasibaisėję šia tragedija, žmonės viešoje erdvėje kelia klausimus, ar tokios sveikatos būklės žmonės turėtų sėsti prie vairo? Ir kodėl mūsų stotelės vis dar neapsaugotos?

REKLAMA
REKLAMA

„Epilepsija? Rimtai?“ – žmonės neslepia pasipiktinimo

Socialiniuose tinkluose žmonės lieja emocijas ir kelia klausimus, kurių, kaip patys pastebi, iki pirmos tragedijos, regis, niekas garsiai neklausė. Vienas svarbiausių – kaip tokios būklės asmeniui išduotas vairuotojo pažymėjimas?

REKLAMA

Nors Lietuvoje leidžiama vairuoti lengvąjį automobilį, jeigu epilepsijos priepuoliai nepasireiškė bent metus laiko, tačiau žmonės pažymi, kad taip būti neturėtų ir rizikuoti šioje vietoje negalima.

„Ar neturėtų būti apribota teisė vairuoti sergant epilepsija? Visada turi nutikti nelaimė, o po to svarstyti pradeda, tas blogai, anas blogai. O kad žmonės žūva nieko dėti, kaip tėvams ir artimiesiems jaustis?“ – kelia klausimą Ramūnas.

REKLAMA
REKLAMA

„Nuo kada su epilepsija leidžiam vairuoti išvis?! Draugė serga, tai jai gydytojai net laikyti [vairavimo egzamino] neleidžia, nes pavojinga. O čia...jauna mergina žuvo be reikalo“, – piktinasi Justina.

„Žiauru, iš lempos eini gatve vienu momentu, o kitu jau karste guli...Užuojauta artimiesiems“, – rašo Eivydas.

„Kaip išvis turi vairuotojo pažymėjimus žmonės su tokiomis ligomis, čia blogiau nei su promilėmis už vairo“, – antrina skaitytojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šaunu, kad sugriežtinta vairuotojų medicininė patiktų sistema veikia...Epilepsija? Rimtai? Sodinti parašą ant vairuotojo med. padėjusį asmenį ir vairuotoją už kyšininkavimą, tikrosios būklės slėpimą, dokumentų klastojimą ir nužudymą“, – komentuoja Dainius.

Stotelės tampa vis pavojingesnės

Gyventojai taip pat pažymi, kad atsižvelgiant į pastaruosius įvykius, vis dažniau stotelėse nutinka įvairių tragedijų, žmonės lieka sužaloti arba net žūsta, todėl jose būti darosi labai nesaugu.

REKLAMA

„Lietuvoje statistiškai pavojingiausia stovėti stotelėje ir eiti per perėją“, – pastebėjimais dalijasi Antanas.

„Reikalingi apsauginiai atitvarai stotelėse“, – pastebi Artūras.

Naujienų portalui tv3.lt skaitytoja Elena taip pat nurodo, kad atitvarai stotelėse – būtini.

„Reikia būtinai atitvarų, nes tai ne vienetinis atvejis, o baigtis tokių atvejų dažnai tragiška, nes žūsta žmonės. Ypatingai praverstų tose vietose, kur stotelės yra labai arti judrios gatvės. Galima statyti ir stulpus, kaip prie Vokietijos ambasados, privažiuoja viešasis transportas – lengvai praeini, o jeigu automobilis lekia į stotelė – į juos atsimuštų“, – sako moteris.

REKLAMA

Ji taip pat siūlo prie stotelių įrengti greičio mažinimo priemones: „Galėtų būti lėtėjimo zonos, gulinčiai policininkai, bet kokie elementai, kurie verčia sumažinti greitį ir padeda išsaugoti gyvybes.

Eismo ekspertas: ar tokia vizija reali?

Saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas pripažįsta – atitvarai stotelėse būtų naudingas sprendimas. Tačiau kol kas tai tik teorinė vizija, o realybėje kyla daug praktinių klausimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kiekviena gyvybė yra labai svarbi tiek šeimai, tiek valstybei. Iš tos pusės žiūrint, tai atitvarų įrengimas būtų pliusas, bet čia tokia būtų vizija, kaip ir buvo kažkada vizija dėl nulio žūčių, iki, lyg, 2030-ųjų metų, bet matome, kad ta vizija kažkaip taip bliūkšta.

Žinoma, stotelės yra tos vietos, kur yra dideli žmonių susibūrimai, bet ar atsirastų tiek išteklių įrengti tuos apsauginius atitvarus, stulpelius ar dar kažką, čia jau labai stipriai kyla abejonių“, – pažymi D. Kanapinskas.

REKLAMA

Eismo ekspertas pabrėžia, kad vienokie ar kitokie sprendimo būdai būtų labai pravartūs, tačiau taip pat nurodo, kad nuo visų gyvenimo atvejų, kaip bebūtų gaila, apsisaugoti nepavyks.

„Jeigu toks dalykas atsirastų, tai jis būtų tik į naudą, bet tik kaip juos sustatyti, kokiais kampais, iš kur tas nenumaldomas automobilis gali atvažiuoti ir panašiai, kyla daug klausimų.

REKLAMA

Taip pat ar tie stulpeliai nepamaišytų kažkokiems gelbėjimo darbams, aš manau, kad tos institucijos, kurios projektuoja ir planuoja, mato tą visą vaizdą geriau. Bet ten, kur dideli srautai pėsčiųjų, ypatingai didmiesčiuose ar rizikingiausiose vietose, vis dėlto galėtų atsirasti tokie dalykai“, – nurodo ekspertas.

Žuvo mergina

Kaip rašė naujienų portalas tv3.lt, ketvirtadienį prieš 11 valandą Vilniaus Žirmūnų gatvėje įvyko mirtina avarija. Žuvo 20-metė, kita mergina išgabenta į ligoninę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrasis pagalbos centras (BPC) gavo pranešimą apie incidentą, kai, įtariama, sutrikus automobilio „Volkswagen“ vairuotojo (1975 m. gim.) sveikatai, buvo kliudytos dvi merginos šalia viešojo transporto stotelės. Pirminiais duomenimis, vyrą ištiko epilepsijos priepuolis, jis prarado sąmonę.

Kaip aiškėja, automobilis kurį laiką važiavo šaligatviu, o sustojo tik atsitrenkęs į medį.

REKLAMA

Per incidentą žuvo 2005 m. gimusi mergina, kita sužalota – prireikė medikų. Jos būklė nežinoma, o žuvusiosios kūnas guli uždengtas.

Atvykusios gausios policijos pajėgos įvykio vietą aptvėrė STOP juostomis.

Įvykis tiriamas.

BPC portalui tv3.lt nurodė, kad gavo ne vieną pranešimą dėl šio įvykio.

Incidentas tiriamas. 

Liudininkė prakalbo apie sukrečiantį vaizdą: „Pamačiau kojas jos ir supratau, kad ji nejuda“

Automobilis rėžėsi į netoli stotelės stovėjusias jaunas merginas sutrikus automobilio „Volkswagen“ vairuotojo (1975 m. gim.) sveikatai. Po įvykio liudininkė pasakojo, kad aplink buvo didžiulis sujudimas ir panika.

REKLAMA

„Mačiau greitąją ir policiją. Atrodo, kad buvo tik neseniai viskas įvykę, iš greitosios išlipo isteriškai verkianti mergina, o pavažiavus šiek tiek tolėliau pamačiau, kad netoli stotelės guli jaunos merginos kūnas. Uždengta buvo, atrodo, striuke jos veidas. Pamačiau kojas jos ir supratau, kad ji nejuda.

Netoliese buvo kiti žmonės, viena moteris irgi matėsi verkė, kažkam skambino. Pačios avarijos nemačiau, net automobilio nemačiau, nes jis tokioj netipinėj vietoj buvo nutolęs, todėl ir pagalvojau, kad gal tiesiog susmuko mergina… bet, deja.

REKLAMA
REKLAMA

Labai sukrečiantis vaizdas buvo. Matėsi, kad labai jauna mergina, labai labai gaila buvo, kai sužinojau, kad neišgyveno“, – pasakoja moteris.

Pasak liudininkės, tuo metu stotelėje, prie įvykio vietos, buvo nemažai žmonių, tačiau jie atrodo tiesiog laukė savo autobuso, lyg niekur nieko.

„Vėliau mačiau, kai vėl pravažiavau netoliese, kad jau ir stotelė, rodos, buvo užtverta STOP linija. Bet tik pati iki šiol akyse matau tą vaizdą… Labai žiauru“, – sako ji.

REKLAMA
Ar čia yra ko stebėtis? Lietuvą jau 35-i metai valdo vien lobistai, oligarchai, banditai, aferistai, marginalai, kacapai ir dalbojobai. Visą šitą laikotarpį Seime dominavo ir dominuoja saujelė "generolų", kurie priiminėja strateginius sprendimus bei masė statistinių balsuotojų, kurie spaudo mygtukus, ir kilnoja rankas pagal jiems pateiktą programą. Per šitą laikotarpį nebuvo priimtas nei vienas įstatymas, pagrįstas logika, sąžine, moksliniais bei ekonominiais argumentais. Per visus tuos metus buvo sukurtos tonos šūdo, kurį jie vadina įstatymais, nors jei tas šūdas degtų kaip malkos, tai kuro šildymui užtektų mažiausiai 30-35 metams. Iš esmės šitie valdžiagyviai sąmoningai nekuria ir nepriima logiškų įstatymų, nes patys taptų nebereikalingi, o dabar kuria šūdą (teisinį broką), kurį sekančioje kadencijoje žada ištaisyti. Čia yra užburtas ratas. Na, o taip pat jie neturi laiko, nes tvarko savo verslų reikalus ir atidirbinėja stambiesiems verslams už "aukas" rinkimų kampanijai. Štai todėl mūsuose automobilius vairuoja epileptikai, o šizofrenikai gauna leidimus ginklams bei dalbojobai sėdi valdžioje.
Jo.užmušė žmogų.ir iškart diagnozė.vairuotojui epilepsijos priepolis ištiko.Lietuvoje dar yra sveiko mąstymo žmonių.kurie tikėtu ta nesąmone?
Valdžiažmogia vis prie metų, o ne ligų kabinėjasi. Pagal jų įstatymus, jei epileptikas metus neputojo, po metų turi teisę vairuodamas užputoti ir kartu ką nors užmušti. Dar reiktų patikrinti, ar sveikatos leidimo vairuoti nenusipirko.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų