„Tai yra absoliučiai reikalinga. Programoje yra mokoma ne tik lytiškumo, o ir kokią žalą vaikui daro telefonai, kokias pasekmes turi technologijos – universaliausių dalykų. Tai turi likti ir tam turi būti skiriamas didelis dėmesys“, – ketvirtadienį Eltos organizuotų debatų metu pabrėžė Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė.
„Man atrodo, kad yra susikurtas baubas, su kuriuo yra tiesiog patogu kovoti“, – pridūrė ji.
Savo ruožtu Lietuvos regionų partijai vadovaujantis Jonas Pinskus prieštaravo „laisviečių“ lyderei. Anot jo, mokyklos neišklauso dėl gyvenimo įgūdžių pamokų sunerimusių tėvų nuomonės.
„Niekas baubo nekuria. Tačiau reikia kalbėti su tėvais. Jeigu jie nenori programos, reiškiasi jos nereikia (...) Užregistravome įstatymo projektą, kad LGBT propaganda būtų galima tik suderinus su tėvais“, – sakė jis.
Liberalų sąjūdžio atstovas Eugenijus Gentvilas pabrėžė, kad tokie gyvenimo įgūdžių pamokų apibūdinimai yra nesąžiningi. Anot jo, nuo lytiškumo ugdymo slėptis nederėtų.
„Visuomenė yra tam tikra protesto masė, kuri ieško dėl ko protestuoti – esą kovojame prieš šitą valdžią, nes Gyvenimo įgūdžių programą jie pasirinko kaip instrumentą mokyklose daryti gėjų propagandą. Manau, tai yra nesąžininga, tačiau tokiems pusiau bukiems žmonėms kartais suveikia“, – kalbėjo liberalas.
„Sutinku, kad su tėvais reikia kalbėti ir su jais kalba, bet nesislėpkime nuo lytiškumo ugdymo. Jo biologijos pamokose ugdė ir mūsų kartos žmones tik to neįvardijo. (...) Pasakykite, kuri visuomenė apsiėjo be sekso – užslėpto, viešo ar palaido seksualinio gyvenimo. Visko buvo žmonijos, įskaitant ir Lietuvos istorijoje“, – reaguodamas į debatų metu politikų išsakytas mintis dėstė E. Gentvilas.
Partiją „Laisvė ir teisingumas“ į Seimą vedantis Artūras Zuokas antrino, kad ne visos švietimo įstaigos atsižvelgia į tėvų poziciją.
„Gyvenimo įgūdžių programa yra primesta tėvams be jokių diskusijų. Ji mane verstų pasirinkti privačią mokyklą, kur yra girdima tėvų nuomonė, kur gali dalyvauti parenkant ugdymo programas“, – akcentavo A. Zuokas.
„Nenorėčiau, kad mano dešimtmetei dukrai pradėtų aiškinti, kad seksas yra gyvenimo vertybė. Norėčiau, kad mano vaikams pirmiausia paaiškintų, kas yra šeima, meilė, pagarba tėvams“, – vardijo politikas.
Visgi, sutiko jis, Gyvenimo įgūdžių programoje yra ir naudingų dalykų.
„Programą gerai perskaičiau ir ten tikrai yra labai gerų dalykų, kurie reikalingi, bet, kai į gerą košę įmesi keletą blogų dalykų, netyčia juos gali suvalgyti“, – hiperbolizavo jis.
Tuo metu Lietuvos lenkų rinkimų akcijai-Krikščioniškų šeimų sąjungai (LLRA-KŠS) atstovaujantis Jaroslavas Narkevičius turėjo kategorišką nuomonę.
„Jeigu kalbame apie metodologinę švietimo raidą, tai, be abejo, informacinių technologijų įgūdžius reikėtų plėsti. Tačiau, jei kalbame apie šią (Gyvenimo įgūdžių – ELTA) programą, tai LLRA-KŠS pasisako prieš. Vaikai turėtų būti ugdomi tradicinių vertybių puoselėjimo išsaugojimo. Esminis dalykas yra tradicinės šeimos – vyro ir moters – puoselėjimas ir iš to išplaukiančių tradicijų ugdymas“, –
ELTA primena, kad praėjusių metų rudenį kilo diskusijos dėl 5, 7 ir 9 klasėse atsiradusių gyvenimo įgūdžių pamokų. Socialiniuose tinkluose paplito ir netikras dokumentas, esą naujosiose pamokose moksleiviai bus mokomi lytiškumo „pagal LGBT ideologijos standartus“.
Prezidentas Gitanas Nausėda tuomet ragino įvertinti, ar Lietuvoje yra pakankamai mokytojų, galinčių įgyvendinti naująją programą. Jis užsiminė, kad, jei nėra pedagogų, kurie mokytų programoje numatytų dalykų, gyvenimo įgūdžių pamokų startą reikėtų vėlinti.
Tuo metu Seimo opozicinės frakcijos siūlė iš Gyvenimo įgūdžių programos išbraukti lytiškumo ugdymo dalį ir integruoti ją į dorinį ugdymą, kad tėvai galėtų pasirinkti, ar vaikui mokytis pagal tikybos, ar pagal etikos pamokoms pritaikytą programą. Šiai iniciatyvai nebuvo pritarta.