Daugiau apie tai – TV3 Žinių reportaže.
Vienintelis magistralinis Lietuvos betono kelias vairuotojus piktino daugiau nei 40 metų. Šiemet kelių remontui valstybė skyrė 800 milijonų eurų, tačiau būtiniausiems darbams reikia dar pusės milijardo.
Tvarkomos dvi atkarpos
„Pagaliau pradėjo (juokiasi). Paplot reikia jiems“, – pradėtais darbais džiaugėsi šiuo keliu dažnai važinėjantis vyriškis.
Ilgą laiką vairuotojai šitą kelią vadino baisiausiu Lietuvoje – jis tai dundėdavo, tai byrėdavo, tai net kartais kilnodavosi, nes buvo paklotas iš betono luitų.
Tačiau jau čia pusės kelio nebėra, ir greitai čia visiškai betono nebeliks, nes bus paklotas įprastas asfaltas.
„Suvažinėjau čia vienuolika mašinų“, – šypsojosi kitas kalbintas vyriškis.
Dvi atkarpos – nuo Utenos iki Molėtų ir nuo Vilniaus iki Maišiagalos sankryžos jau sutvarkytos. Liko daugiau nei 40 kilometrų nuo Maišiagalos sankryžos iki Molėtų. Šis ruožas suskirstytas į penkias atkarpas, dvi jau pradėtos tvarkyti.
„Kituose ruožuose taip pat planuojam, kad fiziniai darbai prasidės artimiausiu metu, artimiausiomis savaitėmis. Ir turime tokį tikslą, kad darbai būtų pilnai baigti 2026 metų viduryje“, – patikino „Via Lietuvos“ laikinasis vadovas Martynas Gedaminskas.
Įkasta kapsulė
Naujas susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kelyje įkasė atminimo kapsulę, nors šio kelio ruožo remontą ketino pradėti buvęs ministras Marius Skuodis.
Tačiau M. Skuodis šio ruožo darbų pradžią gali stebėti jau nebe kaip ministras. Beveik 43 kilometrai kelio valstybei kainuos beveik 100 milijonų eurų.
Pasak naujojo ministro, rangovams teks dirbti ir greitai, ir kokybiškai. Kad nesikartotų atkarpos nuo Molėtų iki Utenos scenarijus, kai dėl trūkumų reikėjo perkloti asfaltą ir vėl varžyti eismą. Tiesa, ta pati bendrovė kloja asfaltą ir toliau.
„30 kilometrų per šešis mėnesius yra ambicingas ir precedento neturintis tempas“, – tikino statybos ir nekilnojamojo turto plėtros grupės „Hisk“ vadovas Robertas Ziminskis.
Kelias nuo Maišiagalos sankryžos iki Molėtų turės nebe dvi, o tris juostas
Dabar užduotis atrodo lengvesnė – 43 kilometrai per vienerius metus. Ir dirba ne viena, o dvi rangovų bendrovės.
„Rangovai yra pasiruošę dirbti, resursus esam nusimatę, tai kitiems metams norim turėti ir perduoti kelią visuomenei“, – sakė „Fegdos“ vadovas Jonas Jablonskis.
Taip pat kelias žada būti gerokai platesnis.
„Šalia dviejų juostų dar viena juosta – papildoma, kuria galima aplenkti lėčiau važiuojančius automobilius. Tai čia kas pora kilometrų lygiai taip pat planuojama įrengti būtent tokias juostas“, – pridėjo E. Sabutis.
Kelininkai pirmuosiuose 10 kilometrų už Maišiagalos sankryžos dirba jau pusę mėnesio.
Bedirbant jau susikaupė didžiulis betono kalnas šalia Purnuškių. Tačiau dėl geresnio kelio vairuotojai ir apylinkių gyventojai turi apsišarvuoti kantrybe.
Remontuojamose vietose šviesoforai reguliuoja eismą, mat jis vyksta tik viena puse.
Šiemet keliams iš viso skirta 800 milijonų eurų. Taigi iš kur paimti papildomus kelis šimtus milijonų – dar svarstoma.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.
VISAS TV3 ŽINIAS ŽIŪRĖKITE ČIA:



















































































































































































































































