Naujasis diržas naudoja informaciją iš keleivių aptikimo sistemų ir automobilio aplinką stebinčių jutiklių. Realiu laiku vertinamas keleivio ūgis, svoris, kūno proporcijos ir tiksli padėtis sėdynėje.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Atsižvelgus į šiuos duomenis, diržo sistema prisitaiko prie konkrečios avarijos situacijos: dideliems žmonėms parenkamas tvirtesnis sulaikymas, kad būtų apsaugota galva, o smulkesni keleiviai saugomi švelniau, siekiant išvengti, pavyzdžiui, šonkaulių lūžių.
Vienuolika profilių vietoje trijų
Iki šiol dauguma automobilių naudojo tris fiksuotus jėgos profilius. „Volvo“ naujovė siūlo net vienuolika skirtingų jėgos paskirstymo variantų, kurie aktyvuojami priklausomai nuo avarijos krypties, smūgio stiprumo ir keleivio padėties. Visa tai įvyksta per milisekundes – realiu laiku apskaičiuojant geriausią apsaugos scenarijų.
Ši technologija kuriama remiantis unikalia realių avarijų duomenų baze, kurią „Volvo“ kaupia jau daugiau nei 50 metų. Joje – duomenys apie per 80 000 avarijose nukentėjusių žmonių. Toks informacijos kiekis leidžia kurti sprendimus, kurie dažnai viršija teisines saugumo normas.
Prisitaikantis saugos diržas yra tik viena integruotos saugos sistemos dalis – jis dirba kartu su išmaniomis oro pagalvėmis, keleivių aptikimo algoritmais ir vairuotojo asistentais. Dar svarbiau – ši sistema yra nuolat tobulinama per nuotolinės programinės įrangos atnaujinimų funkcijas, todėl laikui bėgant išmoksta dar tiksliau reaguoti į įvairius scenarijus bei fizinius skirtumus tarp keleivių.
Ši technologija buvo testuota „Volvo Cars Safety Centre“ – viename moderniausių saugos tyrimų centrų pasaulyje, kuris šiemet mini 25 metų jubiliejų. Čia galima simuliuoti beveik bet kokią avariją, leidžiant kurti sprendimus, gerokai pranokstančius standartinius bandymus.