• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Volvo“ dar kartą patvirtino savo, kaip vieno iš automobilių saugumo lyderių, reputaciją. Švedų gamintojas oficialiai pristatė naujos kartos saugos diržą, kuris pirmą kartą bus sumontuotas elektriniame „Volvo EX60“ modelyje, pasirodysiančiame rinkoje 2026 metais. Tai ne tik diržas – tai pažangus technologinis sprendimas, gebantis prisitaikyti prie kiekvieno keleivio kūno sudėjimo ir sėdėsenos realiu laiku.

Volvo“ dar kartą patvirtino savo, kaip vieno iš automobilių saugumo lyderių, reputaciją. Švedų gamintojas oficialiai pristatė naujos kartos saugos diržą, kuris pirmą kartą bus sumontuotas elektriniame „Volvo EX60“ modelyje, pasirodysiančiame rinkoje 2026 metais. Tai ne tik diržas – tai pažangus technologinis sprendimas, gebantis prisitaikyti prie kiekvieno keleivio kūno sudėjimo ir sėdėsenos realiu laiku.

REKLAMA

Naujasis diržas naudoja informaciją iš keleivių aptikimo sistemų ir automobilio aplinką stebinčių jutiklių. Realiu laiku vertinamas  keleivio ūgis, svoris, kūno proporcijos ir tiksli padėtis sėdynėje.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Atsižvelgus į šiuos duomenis, diržo sistema prisitaiko prie konkrečios avarijos situacijos: dideliems žmonėms parenkamas tvirtesnis sulaikymas, kad būtų apsaugota galva, o smulkesni keleiviai saugomi švelniau, siekiant išvengti, pavyzdžiui, šonkaulių lūžių.

Vienuolika profilių vietoje trijų

Iki šiol dauguma automobilių naudojo tris fiksuotus jėgos profilius. „Volvo“ naujovė siūlo net vienuolika skirtingų jėgos paskirstymo variantų, kurie aktyvuojami priklausomai nuo avarijos krypties, smūgio stiprumo ir keleivio padėties. Visa tai įvyksta per milisekundes – realiu laiku apskaičiuojant geriausią apsaugos scenarijų.

REKLAMA
REKLAMA

Ši technologija kuriama remiantis unikalia realių avarijų duomenų baze, kurią „Volvo“ kaupia jau daugiau nei 50 metų. Joje – duomenys apie per 80 000 avarijose nukentėjusių žmonių. Toks informacijos kiekis leidžia kurti sprendimus, kurie dažnai viršija teisines saugumo normas.

Prisitaikantis saugos diržas yra tik viena integruotos saugos sistemos dalis – jis dirba kartu su išmaniomis oro pagalvėmis, keleivių aptikimo algoritmais ir vairuotojo asistentais. Dar svarbiau – ši sistema yra nuolat tobulinama per nuotolinės programinės įrangos atnaujinimų funkcijas, todėl laikui bėgant išmoksta dar tiksliau reaguoti į įvairius scenarijus bei fizinius skirtumus tarp keleivių.

Ši technologija buvo testuota „Volvo Cars Safety Centre“ – viename moderniausių saugos tyrimų centrų pasaulyje, kuris šiemet mini 25 metų jubiliejų. Čia galima simuliuoti beveik bet kokią avariją, leidžiant kurti sprendimus, gerokai pranokstančius standartinius bandymus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų