Tačiau dar prieš pasirodant naujos kartos modeliams, Volvo į savo automobilius pradėjo montuoti dar niekur nenaudotus benzininius ir dyzelinius variklius. „Drive-E“ vardu pavadinti motorai yra tik keturių cilindrų ir dviejų litrų darbinio tūrio. Skirsis tik jų galingumas.
Nauja variklių konfigūracija turėtų užtikrinti mažesnius gamybos kaštus, padidins motorų efektyvumą ir padės sumažinti vidutines kuro sąnaudas bei išmetamųjų dujų emisijas. Šiais laikais vidutinės kuro sąnaudos ir CO2 emisijos yra svarbesnės negu penkių cilindrų benzininis agregatas išvystantis milijoną arklio galių.
Šių metų pavasarį į Lietuvą atkeliavo pirmasis Volvo kompanijos modelis, kuris turėjo visiškai naują keturių cilindrų dyzelinį variklį. Įprastai į Lietuvą bandomieji modeliai atvyksta su silpniausiais agregatais, tačiau švediškų mašinų atstovai nusprendė atsivežti automobilį, kuris po kapotu turėtų 181 arklio galią išvystantį dyzelinį motorą.
Didžiausias naujų variklių privalumas - išmanieji, elektronikos valdomi purkštukai. Kiekvienas purkštukas turi po atskirą daviklį ir dirba individualiai. Priklausomai nuo jūsų elgesio, į cilindrus purškia nevienodą kiekį kuro. Tokiu būdu padidinamas variklio efektyvumas ir maždaug 10 - 30 procentų sumažinamos kuro sąnaudos.
Kaip ir minėjome anksčiau, po kapotu slypintis 2 litrų dyzelinis motoras išvysto 181 arklio galią ir 400 Nm sukimo momentą. Kitaip negu kiti panašaus darbinio tūrio agregatai, švediškas motoras didžiausią sukimo momentą pasiekia esant vos 1750 aps/min. Tačiau tai nėra jo išskirtinė savybė.
Dyzeliniai varikliai nuo benzininių skiriasi tuo, kad didžiausią malonumą teikia tik tam tikrame variklio sūkių diapazone. Tuo tarpu šiame Volvo V60 sumontuotas motoras sugeba išlikti gyvybingas esant net ir 3000 ar 4000 aps/min. Vargu ar daugelis dyzelinį variklį „droš“ iki leistinos ribos, tačiau malonu žinoti, kad variklis turi žymiai didesnį galios rezervą.
Nemažai liaupsių nusipelnė ir aštuonių bėgių automatinė pavarų dėžė, kuri kartu su keturių cilindrų motoru veikia nepriekaištingai. Volvo nusprendė neieškoti naujų partnerių ir naują aštuonių bėgių pavarų dėžę sukūrė kartu su Aisin kompanijos inžinieriais.
Palyginus su ZF inžinierių kūriniu, kuris taip pat turi 8 bėgius, Aisin pavaras perjungia truputėlį švelniau, dirba efektyviau, o įsijungus „Manual“ rėžimą - nevėluoja į komandas perjungti pavarą.
Vienintelė pastaba. Norint neįsirėžti į kito automobilio galinę dalį, reikėtų švelniau elgtis su akceleratoriumi. Kodėl? Įsijungus žaliam šviesoforo signalui ir atleidus stabdžių pedalą, automobilis labai staigiai pajuda į priekį net nepaspaudus akceleratoriaus pedalo. Važinėjant mieste reikia įprasti su akceleratoriumi elgtis truputėlį švelniau, nes turint labai sunkią dešinę koją, mašina šokteli į priekį.
Nesuklysime pasakę, kad BMW kompanijos dyzeliniai varikliai buvo pavyzdiniai. Puikų efektyvumo ir mažų kuro sąnaudų vidurkį turintys motorai sužavėtų kiekvieną, todėl nenuostabu, kad Volvo inžinieriai stengėsi vokiškiems varikliams ne tik prilygti, bet ir juos pranokti.
Panašaus galingumo 3 serijos BMW universalas šimtui kilometrų suvartoja maždaug 5 - 7 litrus degalų šimtui kilometrų. Esant reikalui, vidutines kuro sąnaudas galima sumažinti ir iki 4,5 litro šimtui kilometrų. Viskas priklauso nuo jūsų vairavimo stiliaus.
Ekonomiško vairavimo mėgėjams turėtų pavykti pasiekti šį rodiklį, tačiau realios kuro sąnaudos (tiek mieste, tiek užmiestyje) siekia 5 - 7 litrus degalų šimtui kilometrų.
Volvo automobilių interjerai primena skoningai įrengtą butą. Paprastos, nepretenzingos, tačiau elegantiškos linijos, nepriekaištinga surinkimo kokybė. Patogios ir puikiai kūną apgaubiančios sėdynės labiau primena brangų krėslą negu pigia oda aptrauktą automobilio sėdynę. Interjeras iš tikrųjų yra viena stipriausių Volvo automobilių pusių.
Volvo V60 savo konkurentams iš Vokietijos nusileidžia tik interjero erdve. Automobilio dizaineriai atrodo, nusprendė, paaukoti gale sėdinčių keleivių erdvę dėl gražesnių kėbulo formų. Būtent dėl apvalių kėbulo formų ir nuožulnios stogo linijos, švediškas universalas neturi tokios didelės bagažinės ir yra ne toks erdvus kaip konkurentai.
Naujas variklis ir nauja automatinė pavarų dėžė yra labai svarbūs komponentai, tačiau ar jie sugebėjo pakeisti automobilio elgesį kelyje? Iš dalies - taip. Tiek Volvo S60, tiek V60 buvo orientuoti ne į sportiškumą, bet į komfortą. Tai turėtų patikti tiems, kuriems iki gyvo kaulo įgriso agresyvūs vokiečiai, neįtikėtinai standžios pakabos ir nuolatinis kalbėjimas apie nepriekaištingą valdymą posūkiuose.
Jeigu bandytume palyginti Volvo V60 su sportiškiausiais šio segmento automobiliais, švediškas universalas jiems tikrai nusileistų, tačiau tai nėra blogai - atvirkščiai.
Vargu ar yra bent vienas šio segmento automobilis ( Audi A4, 3 serijos BMW, Jaguar XF, Lexus IS ar C klasės Mercedes Benz ), kuris sugebėtų kiekvieną kelio nelygumą įveikti taip nepriekaištingai, kaip tai daro Volvo V60. Nors padangų skleidžiamas garsas šiek tiek erzina, tačiau šį trūkumą galima labai greitai ištaisyti.
Užsidėjus lenktynininko kaukę ir didinant tempą, Volvo V60 sugeba atlaikyti spaudimą, tačiau anksčiau ar vėliau jis jums primins, kad aukštai sumontuotas motoras ir priekiniai varomieji ratai priveda iki vieno - nepakankamo pasukamumo.
Volvo nėra pigūs automobiliai - tą turėtumėte puikiai žinoti. Ne išimtis ir Volvo V60. Nors pati pigiausia Volvo V60 versija su dyzeliniu varikliu kainuoja nuo 98,000 litų, tačiau automobilis su naujuoju D4 motoru ir aštuonių bėgių automatine pavarų dėže kainuoja nuo 128,651 lito. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis buvo įkainotas daugiau kaip 140,000 litų suma.
Palyginus su tiesioginiais konkurentais - Audi A4, 3 serijos BMW ir C klasės Mercedes Benz - tai nėra labai dideli pinigai. Panašaus galingumo alternatyvos kainuoja panašius ar net didesnius pinigus, tačiau Volvo V60 gali pasigirti gausesniu įrangos sąrašu. Tuo tarpu norint padoriai sukomplektuoti Audi A4, 3 serijos BMW ar C klasės Mercedes Benz, teks nusimauti paskutines kelnes arba prašyti labai didžiulės nuolaidos.
Tačiau jeigu pasižiūrėtume iš kitos pusės, už panašią sumą pinigų galima įsigyti ne vieną talentingą automobilį. Volkswagen Passat, Škoda Superb, Mazda6 ar Opel Insignia. Už maždaug 100,000 litų visi keturi išvardinti automobiliai bus aprūpinti galingais dyzeliniais varikliais, turės labai gausų įrangos sąrašą ir tikrai turės erdvesnę bagažinę. Tad kodėl reikėtų pasirinkti ne anksčiau išvardintus automobilius, bet Volvo V60? Atsakymas būtų labai paprastas - kokybė!
Kada paskutinį kartą girdėjote apie masiškai atšaukiamus Volvo automobilius? Švedai, atrodo, kurdami automobilius stengiasi su jais nuvažiuoti daugiau negu vieną milijoną kilometrų ir stengiasi išgaudyti visus sliekus, kurie vėliau nesuktų galvos būsimiems pirkėjams.
Puikus to įrodymas yra „Dekra“ asociacijos paskelbta naudotų automobilių patikimumo ataskaita, kurioje Volvo S60/V60 savo klasėje užėmė pirmąją vietą ir privertė dulkes uostyti Audi A4, 3 serijos BMW ir C klasės Mercedes Benz.
Į šį klausimą bandėme atsakyti net ir tada, kai atidavėme automobilio raktelius. Viskas priklauso nuo jūsų požiūrio ir norų. Jeigu jums universalas yra ne tik įrankis, kurio pagalba galite pervežti plytas ar malkas, švediškas universalas gali tapti pačiu geriausiu ir įdomiausiu automobiliu kokį tik esate turėję. Tačiau, jeigu ieškote geriausio kainos ir kokybės santykio, Škoda markės atstovai jus pasitiks išskėstomis rankomis.
Ką pasirinktume mes? Mus greičiausiai surastumėte Volvo kompanijos atstovybėje.