Tarpinis variantas
„Volkswagen“ modelių gama yra viena universaliausių rinkoje. Priklausomai nuo Jūsų piniginės storio ir poreikių, vokiškos markės modelių gamoje galima surasti sau tinkamą modelį: nuo ankštoms Senamiesčio gatvėms skirto „Up!“ iki itin talpaus bei praktiško „Sharan“ vienatūrio. Tad kaip į gausią „Volkswagen“ šeimyną įsipaišo „T-Roc“? Iš tiesų, visai neblogai.
Kol kas, tai bus pats mažiausias visureigiškos išvaizdos „Volkswagen“ šeimos narys. Jis taps trijų visureigių šeimos nariu, kurią sudaro vidutinio dydžio „Tiguan“ ir pakankamai brangus „Touareg“. Žvelgiant platesniu kampu, naujasis „T-Roc“ taps tiesioginiu „Polo“ ir „Golf“ konkurentu.
„T-Roc“ dydis, plotis, aukštis bei svoris puikiai įsispraudžia tarp „Polo“ ir „Golf“. Kompaktiškiausio „Volkswagen“ visureigio ilgis siekia 4178 mm, plotis – 1831 mm, aukštis – 1501 mm, ratų bazės ilgis siekia 2595 mm. Tuo tarpu naujos kartos „Polo“ išmatavimai atrodo štai taip: ilgis – 4053 mm, plotis – 1780 mm, aukštis – 1448 mm, ratų bazės ilgis – 2564 mm. „Golf“ išmatavimai: ilgis – 4255 mm, plotis – 1799 mm, aukštis – 1452 mm, ratų bazės ilgis – 2637 mm. Įžvelgiate panašumų? Jų įžvelgia ir „Volkswagen“ atstovai, kurie prezentacijos metu „T-Roc“ subtiliai palygino su populiariausiu kompanijos modeliu „Volkswagen Golf“. Ir ne veltui.
„T-Roc“ buvo sukurtas ant modulinės „MQB“ platformos, kaip ir bet kuris kitas „Volkswagen“ modelis. Jis naudos „VAG“ koncerno sukurtus benzininius ir dyzelinius variklius, šešių laipsnių mechanines arba septynių laipsnių automatines transmisijas. Be to, priklausomai nuo Jūsų poreikių, automobilis galės būti komplektuojamas su „4Motion“ pavara. Tad ar dabar galima drąsiai sakyti, jog priešais Jūsų akis – padidinto pravažumo „Golf“? Iš dalies.
Gatvėje – traukos centras
Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl tokio tipo automobiliai yra beprotiškai populiarūs – išskirtinis eksterjero dizainas, kurios, netiesiogiai, pabrėžia už vairo sėdinčio žmogaus asmenybę. „Volkswagen“ puikiai žinodama šio segmento lyderių kozirius, nepraleido progos naujajam modeliui įpūsti šiek tiek daugiau gyvybės.
Iš pirmo žvilgsnio tai puikiai atpažįstamas „Volkswagen“ šeimos narys, tačiau tam tikros detalės ir stiliaus elementai leidžia žavėtis bei atkreipti praeivių dėmesį. Tuo kuo puikiausiai įsitikinome važinėdami Rygos gatvėse, kuriose netrūko smalsių žvilgsnių, ypač kuomet stovėjome kamščiuose.
Sutinku, jog balta arba mėlyna kėbulo spalvos nėra patys įdomiausi atspalviai, tačiau užsisakius ryškesnę, labiau griežtas „T-Roc“ kėbulo formas pabrėžiančią spalvą, šis „mažylis“ labai greitai taptų geriausiai atrodančiu automobiliu savo segmente.
Viduje - lyg namuose
Atvėrus „T-Roc“ dureles, kiekvieną vairuotoją pasitiks „Volkswagen“ automobiliams būdinga tvarka ir subtilumas. Nors „Volkswagen“ būsimiems „T-Roc“ pirkėjams siūlys automobilių interjerą praturtinti ryškesnių spalvų detalėmis, tačiau bendra visuma: prietaisų išdėstymas, surinkimo kokybė ar ergonomika yra aukščiausiame lygyje. Vis dėlto, kol „T-Roc“ anksčiau minėtuose punktuose pasirodo nepriekaištingai arba pagirtinai, esame įsitikinę, jog kai kuriems vairuotojams užklius interjere panaudos medžiagos.
Vizualiai jos atrodo pakankamai gerai, nevertos rimtesnių priekaištų. Situacija pasikeičia, jeigu esate vienas iš tų, kuris mėgsta viską liesti ir pagal tai vertina automobilio „gerumą“. Durų apdaila arba žemiau sumontuotos detalės pagamintos iš labai kieto plastiko, kuris, akivaizdu, bus labai jautrus įvairiems įbrėžimams. Tačiau dėl to reikėtų kaltinti ne patį gamintoją, o didžiąją dalį pirkėjų, kurie tokio tipo automobilius perka ne dėl aukščiausios prabos apdailos medžiagų, o dėl juose esančių technologijų, saugumo sistemų arba išvaizdos. O šių „skanių“ priedų „T-Roc“ automobilyje netrūksta.
Net ir pačios pigiausios versijos gaus lengvo lydinio ratlankius, gamyklinę signalizaciją, vairuotojo ir keleivio oro pagalves, šonines oro pagalves, įspėjimo dėl galimo priekinio susidūrimo sistemą, pėsčiųjų atpažinimo sistemą, eismo juostos išlaikymo sistemą, antrinių susidūrimų išvengimo sistemą.
Į mūsų bandymus atvežti modeliai buvo „Style“ komplektacijos (aukso viduriukas tarp bazinės versijos ir „T-Roc Sport“), kurie standartinėje įrangoje papildomai gauna oda aptrauktą multifunkcinį vairą, dviejų zonų klimato kontrolę, išmanią greičio palaikymo kontrolę su atstumo palaikymo sistema, parkavimo atstumo kontrolę. Ir visa tai už 22 949 eurus, jeigu pasirinksite 150 arklio galių išvystantį benzininį motorą su mechanine pavarų dėže.
Bandytieji modeliai buvo įkainoti 33 943 eurų suma, tačiau tai buvo 150 arklio galių išvystantys dyzeliai su automatine pavarų dėže, „4Motion“ sistema bei pakankamai turtinga įranga.
Vikrus, bet ar komfortiškas?
Kompaktiškų krosoverių segmentas nėra ta vieta, kurioje galėtume pamatyti įdomesnių inžinierių improvizacijų, kuomet ateina metas konfigūruoti pakabos, pavarų dėžės ir kitų prietaisų valdymą, kurie leistų tinkamai pajusti automobilį kelyje. „T-Roc“ nėra išimtis.
Vairuojant „T-Roc“ supranti, jog šis automobilis buvo kuriamas tikrai ne pagal mūsų ar kitų automanų poreikius. Vairą galima sukioti vienu pirštu, o tai leidžia labai lengvai manevruoti ankštose parkavimo aikštelėse arba miestų gatvėse, kuriose nevalia snausti už vairo. Svarbiausia yra tai, jog mieste „T-Roc“ jaučiasi kaip žuvis vandenyje – čia jis tylus, paklusnus, lengvai valdomas ir pakankamai komfortiškas. Ar tuo reikėtų stebėtis? Greičiausiai, kad ne, nes 90% šių automobilių savo gyvenimą praleis ne bet kur, o mieste.
Naujojo „Volkswagen“ šeimos nario komforto lygį galima vertinti dvejopai. Viskas priklauso nuo vietos, kurioje gyvenate ir kokiais keliais turite važinėti kiekvieną dieną. Jeigu gyvenate mieste ar apylinkėse, kuriose netrūksta gilių duobių, labai aštrių kelio sujungimų arba tiesiog nėra lygesnės asfalto atkarpos, kaip kad yra Rygoje ar jos apylinkėse, tuomet „T-Roc“ privalo dėvėti padangas, kurios būtų aukštesnės ir turėtų pakankamai daug „erdvės“ amortizuoti kelio nelygumus. Visais kitais atvejais 18 arba net 19 colių skersmens ratlankiai ir žemo profilio padangos suteiks pakankamai daug džiaugsmo Jums ir aplinkiniams.
Potencialus bestseleris?
Panašu, kad taip. Pilnavertiškai šį automobilį galėsime įvertinti Lietuvoje, kuomet galėsime tinkamai išbandyti dinamines „T-Roc“ savybes, ilgos kelionės komforto lygį ir praktiškumą.
Kaip ir priklauso „Volkswagen“ automobiliams, „T-Roc“ paliko gerą pirmąjį įspūdį, bet ar geras pirmasis įspūdis neišblės po 200 ar 500 kilometrų? Į tai pabandysime atsakyti bandydami automobilį Lietuvoje.