• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ateities automobilio važiuoklė – tai nebe vien spyruoklės, amortizatoriai ir traukės. Tai pažangus, visiškai skaitmeninis valdymo tinklas, veikiantis kaip automobilio nervų sistema. Tokį požiūrį siūlo Vokietijos bendrovė ZF, viena iš lyderių automobilių technologijų srityje. Savo viziją ji pristatė technologijų renginyje „Chassis Tech Day 2025“ Friedrichshafene.

Ateities automobilio važiuoklė – tai nebe vien spyruoklės, amortizatoriai ir traukės. Tai pažangus, visiškai skaitmeninis valdymo tinklas, veikiantis kaip automobilio nervų sistema. Tokį požiūrį siūlo Vokietijos bendrovė ZF, viena iš lyderių automobilių technologijų srityje. Savo viziją ji pristatė technologijų renginyje „Chassis Tech Day 2025“ Friedrichshafene.

REKLAMA

Esminis pokytis – mechanines jungtis keičia elektronika. Vairavimas, stabdymas ir amortizacija šioje koncepcijoje valdomi ne per tradicines mechanines jungtis, o programinės įrangos būdu.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Taip sukuriama vadinamoji „by-wire“ važiuoklė – tai reiškia „steer-by-wire“ (elektroninis vairo mechanizmas), „brake-by-wire“ (elektroniniai stabdžiai) ir aktyvūs amortizatoriai „sMOTION“.

Svarbiausia tai, kad šios technologijos jau veikia serijiniu būdų gaminamuose modeliuose. Pavyzdžiui, kiniškas elektromobilis „Nio ET9“ jau gaminamas su ZF „steer-by-wire“ sistema. „Mercedes-Benz“ planuoja ją diegti nuo 2026 metų. Tuo metu „Porsche Panamera“ ir „Taycan“ modeliuose jau naudojama ZF „sMOTION“ pakabos sistema.

REKLAMA
REKLAMA

ZF taip pat užima dominuojančią padėtį galinių vairuojamųjų ratų sistemų rinkoje – šiuo metu valdo apie 73 proc. pasaulinės šio segmento rinkos.

Kitas žingsnis – visų šių elementų sujungimas į vieną skaitmeninę visumą. Tam pasitelkiama ZF sukurta valdymo platforma „cubiX“, galinti valdyti net ir kitų gamintojų komponentus. Tokiu būdu gamintojai gali sukurti būtent tokias važiavimo savybes, kokių siekia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar daugiau lankstumo suteikia „cubiX Tuner“ – tai specialus programinis įrankis, leidžiantis inžinieriams greitai ir patogiai koreguoti automobilio dinaminį charakterį. Tokia sistema ne tik taupo laiką kūrimo procese, bet ir mažina gamybos kaštus.

Vis dėlto ZF važiuoklė ne tik reaguoja – ji geba ir numatyti. Tam sukurtas „Smart Chassis Sensor“ – jutiklis, kuris realiuoju laiku analizuoja kėbulo judesius ir apkrovas važiuoklėje. Ši sistema jau naudojama prabangiame „Cadillac Celestiq“ elektromobilyje.

Galiausiai ZF pristatė ir „Chassis Health“ – važiuoklės būklės stebėsenos sistemą, veikiančią debesijos ir dirbtinio intelekto pagrindu. Ji leidžia gamintojams, servisams ir vartotojams sekti važiuoklės nusidėvėjimą bei planuoti prevencinę priežiūrą. Panašiai kaip išmanieji laikrodžiai stebi širdies ritmą ar miego kokybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų