Pasak „Europcar Lietuva“ vadovo Einoro Čiagaus, šiltuoju sezonu baudų skaičius išauga beveik 50 proc., o dažniausias pažeidimas – būtent greičio viršijimas.
Daugiau patarimų vairuotojams – specialioje „Patarimai vairuotojams“ rubrikoje.
Baudos pasieks bet kuriuo atveju
Nors vis dar gajus mitas, kad bauda iš kitos šalies „nepasieks“, realybė – visai kitokia. Šiandien tarpvalstybinis keitimasis duomenimis veikia efektyviai, o nuomos bendrovės aktyviai bendradarbiauja su teisėsauga.
Lietuvoje institucijos tiesiogiai kreipiasi į nuomos įmonę, prašydamos pateikti pažeidėjo kontaktus – o bauda išsiunčiama jam asmeniškai. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje pažeidimas pirmiausia fiksuojamas nuomos įmonės vardu – ji sumoka baudą ir vėliau ją perkelia klientui, pridėdama administravimo mokestį.
Kiek tai gali kainuoti?
Estijoje už kiekvieną viršytą kilometrą – 7 eurai. 20 km/val. viršijimas atsieis 140 eurų, o didžiausia įspėjamoji bauda siekia 300 eurų.
Lietuvoje baudos svyruoja nuo 30 iki 550 eurų, priklausomai nuo pažeidimo sunkumo. Už itin grubius pažeidimus – galima ir netekti vairuotojo pažymėjimo.
Latvijoje už viršijimą iki 20 km/val. – iki 80 eurų, o viršijus 70 km/val. – net iki 2000 eurų.
Blokuota kortelė – ne išeitis
Kartais pažeidimų padarę nuomotų automobilių vairuotojai bando išvengti baudų blokuodami banko kortelę, kuri buvo pateikta nuomojantis automobilį. Vis dėlto, anot E. Čiagaus, toks sprendimas nepadeda išvengti atsakomybės.
„Bauda už greičio viršijimą gali būti paskirta gerokai vėliau nei automobilis grąžintas. O banko kortelės blokavimas grąžinus automobilį tikrai nepadės.
Pagal Europos Sąjungos direktyvą, automobilių nuomos įmonės gali perduoti vairuotojo duomenis policijos pareigūnams kitose šalyse. Taigi, net jei banko kortelė nebegalioja, bauda vis tiek pasieks. Kai kuriais atvejais bauda gali pasiekti net ir po metų ar dar vėliau“, – aiškina E. Čiagus.