• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Driftas“ – viena sparčiausiai populiarėjančių automobilių sporto rūšių. Į skutelius pavirstančios padangos, žiūrovų tribūnas drebinantys variklių gausmai – tai tik dalis priežasčių, dėl kurių ši autosporto disciplina su kiekvienais metais įgauna vis didesnį pagreitį.

„Driftas“ – viena sparčiausiai populiarėjančių automobilių sporto rūšių. Į skutelius pavirstančios padangos, žiūrovų tribūnas drebinantys variklių gausmai – tai tik dalis priežasčių, dėl kurių ši autosporto disciplina su kiekvienais metais įgauna vis didesnį pagreitį.

REKLAMA

Kad ir koks didelis retkarčiais atrodo neaprėpiamas „drifto“ pasaulis, būrys entuziastų ne vienerius metus didžiuojasi kurdami ir puoselėdami miniatiūrinę šios autosporto disciplinos versiją, kuri generuoja ne ką mažesnes emocijas.

„Febi Auto Show“ dalyvio paraišką galite užpildyti užsukę į specialų polapį.

Unikalus hobis tapo bendruomeniška veikla

Dažnas automobilių entuziastas savo vaikystę prisimena rankoje laikant vieną ar du modeliukus, kurie tapdavo it vartais į fantazijos pasaulį. Vis dėlto, nauji pomėgiai, kasdieniniai rūpesčiai ir kiti veiksniai priverčia vaikystėje džiuginusius modeliukus padėti į lentyną arba tiesiog juos užmiršti.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau Dovydas Puodžiukas, vienas iš „Vilnius Sliders“ įkūrėjų, kartu su keliais bendraminčiais, žaismą su modeliukais pavertė į unikalų hobį, sportą ir užsiėmimą, kuris prieš 18 metų paklojo pamatus radijo bangomis valdomų modeliukų entuziastų klubo įkūrimui.

REKLAMA

„Iš viso klubo pradininkų buvo trys. Dovydas (aš) – Vilniuje, Donatas – Alytuje ir Rokas – Kretingoje/Klaipėdoje“, – prisimena D. Puodžiukas.

Netrukus, susidomėjusių šia veikla atsirado Kaune, kol galiausiai radijo bangomis valdomų modeliukų klubą buvo galima rasti vos ne kiekviename mieste.

„Pačioje pradžioje, į varžybas nuolatos rinkdavosi 60 dalyvių. Varžybas organizuodavome kas antrą mėnesį, skirtinguose miestuose, o metų gale surengdavome didįjį finalą, kuriame būdavo išrenkamas drifto karalius“, – pasakoja D. Puodžiukas.

REKLAMA
REKLAMA

„Drifto“ kultūrai pradėjus populiarėti, Lietuvoje atsirado atitinkama radijo bangomis valdomų mašinėlių pasiūla bei jomis besidominčių bendraminčių skaičius. Natūralu, kad geometrine progresija auganti „drifto“ kultūra Lietuvoje kartu skatino „Vilnius Sliders“ narius tobulėti ir ieškoti būdų kaip savo hobį įprasminti gerokai aukštesniame lygyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip 2015 metais buvo priimtas sprendimas oficialiai įregistruoti savo veiklą, plėsti pažinčių ratą bei „drifto“ mėgėjams pasakoti apie unikalų „drifto“ varžybų formatą, kuriam nereikia nei sportinio kostiumo, nei specialios Lietuvos automobilių sporto federacijos licencijos.

„Šiandien klubas vienija apie 30 entuziastų iš visos Lietuvos, tačiau Vilnius, vis tiek, išliko radijo bangomis valdomų modelių sporto centru“, – pasakoja pašnekovas.

REKLAMA

Vieno modelių formato nėra

Radijo bangomis valdomų modelių bendruomenė – neįtikėtinai didelė. Priklausomai nuo asmeninių poreikių, galima įsigyti radijo bangomis valdomą laivą, lėktuvą, visureigį, žiedinėms ar „drifto“ varžyboms paruoštą bolidą.

„Vilnius Sliders“ bendruomenės nariai išsiskiria tuo, kad didžiausią prioritetą teikia jiems labiausiai patinkančiai autosporto šakai – „driftui“.

REKLAMA

Radijo bangomis valdomų modeliukų klubo nario Antano Pavilionio teigimu, būtent pastarieji yra išskirtiniai, mat juos galima sukonstruoti iš pačių įvairiausių elementų ir savomis jėgomis sukonstruoti svajonių bolidą.

Nors jis ir mažas, tačiau jam galima parinkti skirtingus važiuoklės elementus, jos nustatymus, skirtingoms dangoms skirtas padangas. Reguliuoti variklio galią ar netgi pasirinkti norimos formos ir spalvos gamintojo mini kėbulą“, – išskirtinius privalumus išvardina „Vilnius Sliders“ narys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, A. Pavilionis įvardija dar vieną rimtą privalumą: „Šis sportas unikalus tuo, kad gali lengviau ir dalinai pigiau paspartinti mechanikos žinias bei automobilių valdymo subtilybes slystant“.

Pradžiai užteks kelių šimtų eurų

Norint žengti pirmuosius žingsnius radijo bangomis valdomų modelių sporte – nereikia turėti milžiniško biudžeto. Visgi, tai nėra tikras automobilis, kuris reikalauja milžiniškų pradinių investicijų.

REKLAMA

„Vilnius Sliders“ klubo narys A. Pavilionis teigia, kad naujokams tinkamas modelis kainuoja apie 340 eurų. Su šiuo „RTR“ modeliu galima pradėti mokytis radijo bangomis valdomų modelių subtilybių, tačiau, kaip ir galima tikėtis, jis varžybose nebus konkurencingas.

Norint pradėti dalyvauti varžybose, būsimą sportinį bolidą reikia konstruoti iš atskirų elementų. Pavyzdžiui, mėgėjiškoms varžyboms surinkti sportiniai bolidai kainuoja maždaug 700 - 800 eurų. Norint kilstelėti profesionalumą kartelę biudžetą teks padidinti iki 1 500 - 2 000 eurų. Tačiau tai – bendrinės sumos. Visgi, kaip ir įprastam „drifto“ automobiliui, taip ir radijo bangomis valdomas modelis taip pat eikvoja energiją ir padangas.

REKLAMA

Kiekvienas radijo bangomis valdomas automobilis yra varomas Ličio polimero baterijomis. Jos, tarsi, degalai, kuriuos reikia papildyti, o radijo bangomis valdomų modelių atveju – pakeisti. Važiuojant sportiniu režimu, vienos baterijos užtenka maždaug 15 minučių trukmės sesijai.

Antras, itin svarbus elementas – padangos. Kaip ir įprasto mastelio varžybose, skirtingoms dangoms (kilimas, betonas, pvc) reikalingos skirtingo mišinio padangos. Vieno padangų komplekto kaina svyruoja nuo 15 iki 20 eurų. Varžybų metu įprastai sunaudojami 2 padangų komplektai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reikia kantrybės

Įspūdingą radijo bangomis valdomų modelių meistriškumą demonstruojančių „Vilnius Sliders“ narių veikla, žvelgiant iš šono, atrodo nereikalaujanti didelių pastangų, tačiau tai nėra tiesa.

Kelerių metų įdirbis „Vilnius Sliders“ klubo nariams leido užfiksuoti įspūdingų pasiekimų Lietuvoje ir užsienyje vykstančiose varžybose. Klubo atstovai ne vieną kartą tapo prizininkais Baltijos šalyse organizuojamose varžybose. Nuolat patenka į Vokietijoje, Čekijoje, Nyderlanduose ir Lenkijoje organizuojamų pirmenybių TOP 8-32.

REKLAMA

Tačiau A. Pavilionis pabrėžia, kad norint įsitvirtinti tarp geriausių „drifto“ automobilių valdytojų, iš pradžių reikia turėti kantrybės ir užsispyrimo.

„Naujokai dažnai įsivaizduoja, kad „driftas“ – tai lenktynės. Dėl to jie nesistengia reguliuoti modelio, tobulinti savo įgūdžius. Kadangi kiekvienas modelis surinktas ir sureguliuotas skirtingai, trasoje jie važiuoja skirtingai, o tai stipriai lemia varžybų rezultatą.

REKLAMA

Vienas iš pagrindinių šios technikos niuansų – tinkamas važiuoklės sureguliavimas. Čia įtakos turi rato pasvirimo kampai, balansas, tepaliniai amortizatoriai, perdavimai, diferencialų reguliavimas ir blokiruotės. Skirtingoms trasoms turi būti parenkami specialūs reguliavimai.“

Unikali demonstracija – „Febi Auto Show“ renginyje

Rugpjūčio 23 dieną įvyksianti modifikuotų automobilių paroda „Febi Auto Show“ bus neeilinė. Čia savo išpuoselėtus automobilius demonstruos ne tik gausus būrys entuziastų. Šiemet „Febi Auto Show“ parodoje svečiuosis ir „Vilnius Sliders“ kolektyvas.

REKLAMA
REKLAMA

Klubo nariai planuoja atsivežti unikalią „drifto“ trasą ir surengti radijo bangomis valdomų modelių varžybas. Laikantis tikrųjų „drifto“ varžybų formato, bus surengti kvalifikaciniai ir poriniai važiavimai, tačiau tai dar ne viskas.

A.Pavilionis prasitarė, kad „Febi Auto Show“ svečiams netgi gali būti suteikta galimybė išbandyti demonstracinį modelį, kuris leistų savo kailiu išbandyti „drifterio“ duoną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų