Atšilus orams, kai vieni iš garažų išrieda su sezoniniais automobiliais, o kiti vėl intensyviau ima naudotis savo transporto priemonėmis, specialistai ragina įsitikinti, ar automobiliai yra saugūs eksploatuoti.
Vairuotojams bus nemokamai tikrinama žibintų ir atšvaitų veikimas, padangų būklė, galimi pažeidimai kėbulo ar važiuoklės išorėje, taip pat komponentai, turintys įtakos matomumui – stiklo valytuvai, priekiniai stiklai, galinio vaizdo veidrodžiai.
Specialistai dirbs nuo 10 iki 19 val., o patikros vyks balandžio 8 d. „Circle K Tūkstantmetis“ (Vilniuje), balandžio 9 d. – „Circle K Tarandė“ (Avižieniuose) ir balandžio 10 d. – „Circle K Elektrėnai“.
Nors transporto priemonės techninė būklė – vienas svarbiausių eismo saugumo veiksnių, dauguma vairuotojų į ją atkreipia dėmesį tik artėjant techninės apžiūros terminui.
Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos 2024 m. duomenimis, net 67,7 proc. vairuotojų patikrą atlieka likus mažiau nei mėnesiui iki galiojimo pabaigos, o dar 16 proc. ją atidėlioja ir vėluoja – kai kurie daugiau nei mėnesį.
„Tuvlita“ Vilniaus padalinio vadovas Tomas Bagdanavičius atkreipia dėmesį, kad rūpintis automobilio technine būkle būtina nuolat, o ne tik prieš apžiūrą. Jo teigimu, profilaktinė patikra leidžia anksti pastebėti defektus, išvengti netikėtumų kelyje ir užtikrinti ne tik savo, bet ir kitų saugumą. Anot jo, vis daugiau žmonių techninės apžiūros centrus lanko ne tik dėl privalomos procedūros, bet ir norėdami patikrinti konkretų mazgą ar įvertinti bendrą automobilio būklę.
Vienas dažniausių techninės apžiūros metu nustatomų trūkumų – netinkamai sureguliuoti artimųjų šviesų žibintai. Statistikos duomenimis, dėl šios priežasties patikros nepraeina net kas aštuntas automobilis. Tai – paprastas, bet svarbus dalykas, kurį lengvai galima išspręsti. T. Bagdanavičius pabrėžia, kad vairuotojai turėtų reguliariai tikrinti visus žibintus, valytuvų veikimą, saugos diržų būklę, stabdžių reakciją ir garsinio signalo veikimą.
Jo teigimu, jei stabdant automobilis traukia į šoną ar stabdžių pedalas atrodo per minkštas, tai gali būti rimtas signalas, jog laikas apsilankyti servise. Matomumas kelyje – viena svarbiausių sąlygų saugiam vairavimui, tad net ir tokie smulkūs trūkumai kaip prastai valantys valytuvai gali turėti pasekmių.
Artėjant vasaros sezonui svarbu įvertinti ir padangų būklę. Nuo balandžio 1 d. jau leidžiama važinėti vasarinėmis padangomis, o jei naudojamos dygliuotos žieminės – jas būtina pasikeisti iki balandžio 10 d. Minimalus leistinas protektoriaus gylis vasarinėms padangoms yra 1,6 mm.
Vizualiai įvertinti padangas gali ir patys vairuotojai – daugelis jų turi nusidėvėjimo indikatorius, tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į įpjovas, gumbus ar nelygumus. Jei užsidega padangų slėgio lemputė – tai neturėtų būti ignoruojama.