• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuviai mėgsta gamtą, sodybas, o jose vis dažniau atsiranda ir keturračių. Šios transporto priemonės ne tik padeda ūkyje, bet ir tampa šeimos pramogų dalimi. Jei keturračiais važinėjasi suaugusieji – norą juos išbandyti dažnai išreiškia ir vaikai. Kada ir kaip saugiai pradėti, kokios priemonės būtinos mokantis – apie tai kalbėjomės su specialistais.

Lietuviai mėgsta gamtą, sodybas, o jose vis dažniau atsiranda ir keturračių. Šios transporto priemonės ne tik padeda ūkyje, bet ir tampa šeimos pramogų dalimi. Jei keturračiais važinėjasi suaugusieji – norą juos išbandyti dažnai išreiškia ir vaikai. Kada ir kaip saugiai pradėti, kokios priemonės būtinos mokantis – apie tai kalbėjomės su specialistais.

REKLAMA

Technika vaikus traukia nuo mažens. Daugelis, stebėdami tėvus, važiuojančius keturračiais, nori pabandyti ir patys. Vis dėlto tėvams neretai kyla dvejonių – žiniasklaidoje pasirodančios nelaimių istorijos formuoja įspūdį, kad keturračiai – nesaugi pramoga.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, pasak specialistų, rizika – ne didesnė nei važiuojant dviračiu ar paspirtuku. Keturračių sporto atstovas, bendrovės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius pabrėžia, kad svarbiausia – pradėti nuo tinkamo amžiaus ir tinkamai mokyti.

REKLAMA

„Vaikai keturračiais pradeda važinėti nuo 3–4 metų, kiti – nuo aštuonerių. Aiškios amžiaus ribos nėra, svarbiau parinkti tinkamo dydžio modelį. Mažiausiems rekomenduoju elektrinius – jie tylesni, lengviau valdomi ir turi saugos funkcijų“, – teigia A. Gančierius.

Elektriniai modeliai – saugesni mokymuisi

Vaikiški keturračiai pasižymi mažesniu dydžiu ir silpnesniu varikliu. Tai – ne žaislai, o tikri keturračiai, tik pritaikyti mažiesiems. Pasak A. Gančieriaus, elektriniai modeliai ypač tinkami pradedantiesiems, nes leidžia tėvams nuotoliniu būdu riboti greitį, galią ar net apibrėžti zonas, kuriose vaikui leidžiama važiuoti.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, elektrinis „CFMoto CForce EV 110“ gali būti valdomas per programėlę telefone – galima nustatyti maksimalų greitį, apriboti teritoriją ar iškart sumažinti galią, jei vaikas išvažiuoja už nustatytos ribos.

Tuo tarpu benzininiai modeliai tokių funkcijų neturi, o jų 4–5 kW galios varikliai išvysto iki 45 km/val. greitį – tai jau reikalauja patirties ir atsargumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mokymasis prasideda nuo kiemo

Specializuotų keturračių mokyklėlių Lietuvoje kol kas nėra, tačiau pirmuosius žingsnius galima žengti savarankiškai. Pasak Dakaro ralio dalyvio Antano Kanopkino, geriausia pradėti nuo paprastų manevrų: stabdymo, posūkių, kliūčių įveikimo.

„Vaikas turi reaguoti į garsinius signalus, mokėti greitai sustoti, išlaikyti trajektoriją. Po to galima pereiti prie sudėtingesnių elementų – stabdymo prieš posūkį, slydimo, važiavimo į kalną ar nuo jo“, – sako lenktynininkas.

REKLAMA

Pasak jo, kai vaikas jaučiasi užtikrintai, verta išbandyti ir specializuotas motociklų trasas.

Svarbiausia – saugumas ir tinkama įranga

Važiuoti keturračiu be apsaugų – nerekomenduojama. Vaikas privalo dėvėti šalmą, šarvus, rankų ir kojų apsaugas, specialius batus. Tokia ekipuotė padeda išvengti traumų net ir pargriuvus – smūgiai bus ne stipresni nei krentant futbolo aikštelėje.

Renkantis keturratį, būtina atvykti su vaiku ir pasimatuoti. „Vienas modelis vienam vaikui gali būti per mažas, kitam – per didelis. Tik taip išsirinksite tinkamą dydį mažiausiai dviem sezonams“, – pažymi A. Gančierius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų