Šios išimtys iki šiol leido valstijai nustatyti griežtesnius automobilių išmetamųjų teršalų standartus ir skatinti elektromobilių pardavimų augimą. Kalifornija buvo numačiusi visiškai atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais nuo 2035 metų.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Šis sprendimas laikomas dar vienu aštriu konfliktu tarp federalinės valdžios ir atskirų valstijų – pirmiausia Kalifornijos.
D. Trumpas sprendimą grindžia tuo, kad aplinkosauginės išimtys neva kenkia vartotojams, mažina pasirinkimo galimybes, didina automobilių kainas ir spaudžia automobilių gamintojus.
Tačiau tokia argumentacija iš karto sulaukė atgarsio. Kalifornija kartu su dar dešimčia valstijų – tarp jų Niujorku, Naujuoju Džersiu, Koloradu, Masačusetsu ir Vašingtonu – padavė ieškinį federalinei vyriausybei.
Ieškovai tvirtina, kad prezidento sprendimas pažeidžia JAV Konstituciją bei „Švaresnio oro įstatymą“ („Clean Air Act“), kuris numato galimybę valstijoms, gavus Aplinkos apsaugos agentūros (EPA) leidimą, taikyti griežtesnius nei federaliniai standartus. Pasak jų, teisė priimti tokius sprendimus yra įtvirtinta valstijų suverenumu.
Nors panaikintos išimtys dar neturės tiesioginių pasekmių artimiausiu metu, ekspertai prognozuoja, kad tai gali turėti ilgalaikį poveikį elektromobilių rinkai.
Politinis neapibrėžtumas gali prislopinti tiek gamintojų, tiek vartotojų entuziazmą, o tai stabdytų investicijas į infrastruktūrą – ypač įkrovimo tinklo plėtrą.
Kalifornijos gubernatorius Gavinas Newsomas ir generalinis prokuroras Robas Bonta pareiškė, kad federalinė intervencija ne tik kelia grėsmę visuomenės sveikatai ir oro kokybei, bet ir pažeidžia valstijų teises bei silpnina JAV automobilių pramonės konkurencingumą globalioje rinkoje.