Artėjantys „Formulės 1“ taisyklių pokyčiai verčia komandas atsakingai planuoti savo techninių išteklių paskirstymą. Dabartiniai reglamentai riboja tiek finansines išlaidas, tiek aerodinaminius bandymus, todėl ekipos turi apsispręsti, kiek dėmesio skirti 2026 m. bolido kūrimui, nepakenkiant šių metų rezultatams.
Tokio pobūdžio pereinamieji etapai „Formulėje 1“ buvo ne vieną kartą, tačiau naujų taisyklių išvakarės visada leidžia pamatyti kurios komandos sugeba šią progą išnaudoti savo naudai. Pavyzdžiui, 2009 m. „Brawn GP“ ir 2014 m. „Mercedes“ ekipos pademonstravo kaip efektyvus pasiruošimas gali užtikrinti dominavimą naujoje „Formulės 1“ eroje.
Kita vertus, daugelis „Formulės 1“ gerbėjų turėtų atsiminti ir prastus pavyzdžius. Vienas iš tokių – 2008 m. „BMW Sauber“ komanda nusprendė neeikvoti savo išteklių kovojant dėl čempiono titulo tam, kad galėtų tinkamai pasiruošti 2009-ųjų sezonui. Nors ši strategija pasirodė logiška, tačiau ji nesugebėjo pateisinti lūkesčių.
Tuo tarpu „Red Bull“ technikos direktorius Pierre’as Wache’as tikina, kad ekipa neplanuoja pasitraukti iš kovo dėl čempiono titulo.
„Jei surasime reikšmingų proveržių 2026-iesiems, pagunda skirti visus resursus tam bus didelė.
„Tačiau jei 2025-aisiais turėsime realią galimybę kovoti dėl titulo – o aš manau, kad taip ir bus – mes niekada neatsisakysime čempionato vardan ateities planų. Žinoma, tokį balansą bus sunku išlaikyti, tačiau pradėsime sezoną turėdami aiškią strategiją, kuri, tikėtina, vystantis sezonui keisis.“
Apribojimai gali tapti pranašumu
Praėjusiais metais, susidūrusi su įvairiais iššūkiais, „Red Bull“ ekipa padėjo Maxui Verstappenui iškovoti dar vieną čempiono titulą, tačiau konstruktorių įskaitoje turėjo pripažinti „McLaren“ pranašumą.
Vis dėlto ši nesėkmė turi ir teigiamą pusę – pagal galiojančias taisykles, kuo daugiau taškų surinkusi komanda, tuo mažiau aerodinaminių bandymų gali atlikti tiek vėjo tunelyje, tiek kompiuteriniame modeliavime.
Dėl šios priežasties „Red Bull“ iki 2025 m. birželio pabaigos galės atlikti 768 bandymus vėjo tunelyje, tuo tarpu „McLaren“ – tik 672. Palyginimui, paskutinę vietą 2024 m. užėmusi „Sauber“ komanda galės atlikti net 1 104 bandymus.
„Tai gali tapti dideliu pranašumu ruošiantis 2026-iesiems, ir tikiuosi, kad sugebėsime tuo tinkamai pasinaudoti“, – pažymėjo P. Wache’as. Vis dėlto jis pridūrė, kad vien turimi resursai negarantuoja sėkmės.
„Daugiau pinigų ar papildomos valandos vėjo tunelyje nebūtinai reiškia, kad būsime pranašesni. Jei viskas veiktų pagal tokią logiką, silpniausios komandos kasmet taptų nugalėtojomis. Tačiau turime šį privalumą išnaudoti tinkamai. Tai viena iš teigiamų mūsų dabartinės situacijos pusių.“