Pirmą kartą šis eksperimentas buvo surengtas 2020 metų pabaigoje. Gali pasirodyti keista, tačiau tuomet galioję karantino reikalavimai kaip reikiant palietė keliaujančius su elektromobiliais. Tais laikais įkrovimo stotelių nebuvo daug, o Vilnius-Klaipėda magistralėje visi elektromobiliai įsikraudavo keliose Lietuvos automobilių kelių direkcijai priklausančiose, nemokamose ir lėtose 50 kW galios stotelėse, o kavinės, kuriose galima būtų palaukti, kol elektromobilis bus įkrautas, neveikė.
Tą kartą eksperimento dalyviai į šią kelionę išsileido su „Peugeot e-2008“. Iš Vilniaus pajudėję su pilnai įkrauta baterija, kelionė buvo planuojama taip, jog įkrovimo stotelėje reikėtų sustoti du kartus. Visgi, šaltą lapkričio vakarą nei vienam nesinorėtų pusvalandį pūpsoti automobilyje ir šalti, kol elektromobilis kraunasi.
Net ir pasiekus Palangą, reikėjo apsišarvuoti kantrybe. Nei dabar, nei tuomet Palangoje nebuvo nei vienos greito įkrovimo stotelės, todėl grįžimas į Vilnių su nepilnai įkrauta baterija buvo tragiškas.
Pirmoje magistralėje esančioje stotelėje reikėjo palaukti valandą, kol savo įkrovimo sesiją užbaigs kiti elektromobilių vairuotojai. Dar kartą teko stoti Kaune.
Po trijų metų surengė tok patį eksperimentą
Nekokį įspūdį palikęs pasivažinėjimas 2020-aisiais metais daugeliui vairuotojų taptų pagrindiniu argumentu nesižvalgyti į šių transporto priemonių pusę, tačiau „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ organizatoriams tokių minčių nekilo. Vietoje to, jie nusprendė dar kartą surengti tokį patį eksperimentą, tačiau su dviem skirtingais elektromobiliais, bei važiuojant dviem skirtingais maršrutais.
„Citroen E-C4X“ buvo tas elektromobilis, su kuriuo į Palangą buvo keliaujama magistrale, o štai E-Berlingo“ turėjo įveikti gerokai sudėtingesnį maršrutą. Su juo buvo tikrinamas šių elektromobilių varžybų „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ maršrutas, vesiantis per Panevėžį, Kražius link Palangos.
Abi kelionės buvo skirtingos, bet prieš tris metus buvusių nepatogumų eksperimento dalyviai nepatyrė. Įsikraunant pagrindiniuose keliuose įrengtose greitose stotelėse, laiko buvo sugaišta tiek, kiek įprastai praleistumėte valgydami sumuštinį, leisdami vaikams nueiti pas „nykštukus“.
Nors baterijos įkrovimo sparta padidėjo, tačiau tam tikrų niuansų yra. Pavyzdžiui, „Ignitis ON“ ir „Inbalance grid“ tiesiog nuskaito iš sąskaitos sumą už įkrovimą. „Elinta“ ir „Ionity“ rezervuoja sąskaitoje už kiekvieną sesiją 40 Eur. „Ionity“ rezervuotą sumą į sąskaitą gražina po kelių dienų, „Elinta“ užtrunka ilgiau nei savaitę.
Apskritai, abu automobiliai Palangą pasiekė su dviem įkrovimais. Tiesa, su „E-Berlingo“ pirmoje maršruto dalyje per Molėtus ir Skiemonis į Panevėžį turėjo važiuoti taupiau ir lėčiau nei leido eismo sąlygos ir ribojimai.
Kelionės dalyviai pabrėžia, jog „E-C4X“ galėjo kelią iki Palangos įveikti ir su vienu sustojimu, tačiau norint išvengti netikėtumų, buvo pasirinktas papildomas vienas sustojimas.
Palangoje – problemos su įkrovimu
Palangoje elektromobilių vairuotojai yra dažnai sutinkami svečiai. Ir nors Palangoje įsikrauti elektromobilį galima, tačiau tai padaryti nėra lengva.
Mieste yra tik dvi lėto (50 kW) įkrovimo stotelės ir daugiau nei 10 labai lėto įkrovimo stotelių, kurių didžioji dalis yra įrengtos privačiose teritorijose. Šventojoje situacija dar blogesnė. Ten yra viena 50 kW stotelė, kuri būna visada užimta.
Kita vertus, elektromobilių vairuotojus netrukus pradžiugins „Ignitis ON“ įkrovimo stotelių tinklas, kuris Palangoje šių metų biržėlį įjungs net 24 įkrovimo stoteles, iš kurių 20 bus didesnės galios (60 kW) ir 4 labai didelės galios (150 kW).
Kelionės kaina
Eksperimento autoriai pripažįsta, jog kelionė į Palangą iš Vilniaus, vis dar, yra paprastesnė ir lengvesnė su dyzeliniu automobiliu, tačiau su elektromobiliu – ji pigesnė.
Išlaidos elektromobilio degalams „E-C4X“ automobiliui siekė 52 eurus. Iš nuvažiuotų 800 kilometrų, maždaug 300 kilometrų pavyko įveikti naudojant nemokamą elektros energiją.