Šis žingsnis yra atsakas į Pekino susirūpinimą dėl vis gilėjančios pramonės priklausomybės nuo tiekimo grandinės finansavimo – praktikos, kai veiklai finansuoti atidedami mokėjimai tiekėjams.
Kinijos Pramonės ir informacinių technologijų ministerija, prižiūrinti šalies automobilių sektorių, neseniai už uždarų durų perspėjo 16 didžiausių šalies gamintojų dėl agresyvių kainų mažinimų ir vis augančių skolų tiekėjams.
Dar kovą Kinijos vyriausybė priėmė reglamentą, pagal kurį didelės įmonės privalo atsiskaityti su mažesniais partneriais ne vėliau kaip per 60 dienų – šios taisyklės įsigaliojo birželio 1 d.
Lynk & Co 02 (nuotr. gamintojo)
Lynk & Co 02 (nuotr. gamintojo)
Lynk & Co 02 (nuotr. gamintojo)
Lynk & Co 02 (nuotr. gamintojo)
Lynk & Co 02 (nuotr. gamintojo)
Ilgos vėlavimų tradicijos
Daugelis Kinijos automobilių tiekėjų metų metus buvo priversti laukti apmokėjimo net iki 200 dienų, dažnai priimdami tik vekselinius įsipareigojimus vietoje tiesioginio apmokėjimo. Anonimiškai kalbėjęs vienas tiekėjas sakė: „Jeigu nepriimi tokių sąlygų – gamintojas tiesiog susiras kitą.“
Vekselių sistema paplitusi tarp visų didžiųjų Kinijos automobilių gamintojų – nuo BYD iki Geely. Nors ši praktika leidžia gamintojams lešas investuoti į plėtrą ir palaikyti bendrovės veiklą, tiekėjams toks elgesys reiškia ilgą nežinią.
Kainų karas paveikė ne tik komponentų gamintojus, bet ir plieno pramonę. Kinijos geležies ir plieno asociacija, atstovaujanti didžiausiems šalies plieno tiekėjams, neįprastai griežtai sukritikavo automobilių gamintojus: „Nuo praėjusių metų kai kurie gamintojai reikalauja daugiau nei 10 proc. kainų sumažinimo – tai viršija bet kokias realias ribas. O mokėjimai vėluoja mėnesiais ir vykdomi tik vekseliais.“
Asociacija ragina laikytis principo: „Nėra apmokėjimo – nėra tiekimo.“
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės
(41 nuotr.)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
„Enefit“ 24 valandų elektromobilių lenktynės (nuotr. Organizatorių)
Struktūrinis perteklius – senas skaudulys
UBS analitikas Paul Gong teigia, kad ilgi atsiskaitymo terminai tapo „pramonės norma“, kuri susiformavo dėl didelės perteklinės gamybos galios visoje tiekimo grandinėje. Tiekėjai, siekdami išlaikyti klientus, dažnai finansuoja jų apyvartines lėšas, mainais už galimybę dirbti.
Pasak P. Gong, gamintojai neretai renkasi dvi kryptis – ilgesnius atsiskaitymo terminus arba greitesnį atsiskaitymą mainais į žemesnę komponentų kainą.
Kainų karas – gilėja
Praėjusį mėnesį BYD paskelbė naują kainų mažinimo bangą daugiau nei 20 elektromobilių modelių. Bene ryškiausias pavyzdys – visiškai elektrinis „Seagull“ hečbekas, kurio kaina siekia vos 55 800 juanių (apie 7 770 USD). Paskui BYD vėliau žengė ir kiti. Pradedant „Changan“ ir baigiant „Leapmotor“.
Tiekėjų mokėjimo klausimas tampa vis opesnis, nes agresyvi konkurencija gali sukelti tiekimo grandinės trikdžius, mažesnių įmonių bankrotus ir ilgalaikį žalos efektą visam sektoriui. Kinijos valdžia, atrodo, pagaliau imasi priemonių tam užkirsti kelią – klausimas tik, ar pramonė jų išsilaikys.
Šaltinis:
tv3.lt
REKLAMA

REKLAMA