Į mūsų rankas pakliuvo naujausias „RS“ šeimos atstovas - „Clio RS“ ir jo vyresnysis brolis „Megane RS“. Nors automobiliai skiriasi savo dydžiu, variklio galia ir techniniais komponentais, tačiau pasižiūrėjus į šiuos „Renault Sport“ kūrinius iš arčiau, puikiai galime palyginti kokiomis vertybėmis vadovavosi „Renault“ sportiškosios divizijos specialistai, kurdami visiškai naują „Clio RS“ ir ne pirmus gyvenimo metus skaičuojantį „Megan RS“.
Beprotiškai greita „Megane“
Prancūzai pirmą kartą galingą variklį į „Megane“ sumontavo ne taip jau ir seniai - 2004 metais. Tuometiniai kompanijos vadovai nusprendė mesti iššūkį mohikanams ir pirkėjams pasiūlyti rimtą alternatyvą. Pirmasis projektas buvo pavadintas „Megane 225“ vardu, turėjo keturių cilindrų, dviejų litrų benzininį variklį, kuris leisdavo automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug šešias sekundes. Nors gamintojas oficialiai skelbė, jog šis motoras išvysto 225 arklio galias, tačiau keletas autoritetingų žurnalų rašančių apie automobilius įrodė, kad pirmoji „Megane RS“ karta buvo komplektuojama su 250 arklio galių jėgainėmis.
Europiečiai šiuo modeliu buvo tiesiog sužavėti. Prieinama kaina, išskirtinė išvaizda ir charizmatiškas automobilio valdymas pranoko daugelį tuometinių varžovų. Kitaip negu „Golf GTI“, kuris buvo įprastas „Golf“ su galingesniu varikliu, „Megane RS“ buvo visiškai kitoks.
Pirmasis „Megane RS“ triumfas buvo, kai „RS“ specialistai nusprendė pagerinti „FWD“ klasės automobilių rekordą Niurburgringo lenktynių trasoje. Vietoj beprotiškai galingo variklio, prancūzai nusprendė eiti kitu keliu. Vyrai pašalino visą nereikalingą įrangą, sumontavo saugos langus, sudėjo trumpesnes spyruokles, lenktyniniuose automobiliuose naudojamus amortizatorius, stabdžių diskus, daugybę kėbulo detalių pagamino iš anglies pluošto ir plastiko. Šie ir kiti patobulinimai leido šiam automobiliui Niurburgringą įveikti per 8 minutes, 16.90 sekundės. Naglas hečbekas iš Prancūzijos buvo toks pats greitas kaip ir „Honda NSX“ ar „Nissan Skyline R32“.
Antroji „Megane RS“ evoliucija pasirodė 2010 metais. Paveldėjusi naujos kartos „Megane“ išvaizdą, „RS“ specialistai į sportiškiausią modelio modifikaciją žiūrėjo dar rimčiau. Variklio tūris išliko toks pats - dviejų litrų. Tačiau antros kartos „Megane RS“ gavo naują švaistiklį, galvą, turbiną ir velenėlius. Todėl naujo modelio brošiūroje spindėjo šie skaičiai : 250 AG, 340 NM, 0 - 100 km/val. per 6.1 sekundės, Niurburgringo rato įveikimo laikas - 8 minutės ir 07.97 sekundės. Nors kasmet konkurentai pristato galingesnius ir techniškai pažangesnius modelius, tačiau niekas iki šiol nesugebėjo pranokti prancūzų.
Vos tik paspaudus variklio užvedimo mygtuką, dviejų litrų darbinio tūrio agregatas leidžia suprasti, jog sėdite ne už paprasto hečbeko vairo. Kitaip negu daugelio liaupsinami „Civic Type R“ arba „Golf GTI“, prancūziška alternatyva labiau orientuota į vairuotoją. Sunkesnis ir tikslesnis vairo mechanizmas, trumpa pavarų dėžės eiga, jautrus sankabos ir akceleratoriaus pedalas. Retas atvejis šiais laikais, tačiau ne automobilis prisitaiko prie žmogaus, bet jūs turite prisitaikyti prie „Megane RS“.
Tačiau prieš pradedant elgtis kaip kelių gaideliui, pasižiūrėkime į praktiškąją „Megane RS“ pusę. Kadangi tai yra įprastas hečbekas, „Megane RS” turi visus šio kėbulo tipui būdingus privalumus. Erdvų ir talpų interjerą, 377 litrų dydžio bagažinė - ji tik trimis litrais nusileidžia „Golf GTI“, puikų priekinį ir šoninį matomumo lauką ir galines sėdynes, kuriose galės įsitaisyti vidutinio ūgio ir vidutinio sudėjimo žmonės.
Kitas malonus siurprizas - automobilio elgesys mieste. Jeigu neprovokuosite variklio, jis sau ramiai burbės ir nekreips į jus dėmesio. Nors po kapotu slepiasi kraujo ištroškusios 265 arklio galios, tačiau neviršijant greičio ir elgiantis civilizuotai, automobilis vidutiniškai suvartos 9.8 litro sąnaudas. Bent jau tokį rezultatą mums rodė „Megane RS“ borto kompiuteris.
Autostradoje „Megane RS“ išlieka toks pats civilizuotas ir pakankamai santūrus. Sėdint automobilio salone nereikės kelti balso norint susišnekėti su keleiviais. Važiuojant maždaug 130 km/val. greičiu, automobilio borto kompiuteris rodė 7.9 litro vidutines sąnaudas.
Bepročio rėžimas!
Kaip manote ar sėdint už šio automobilio vairo, galima elgtis ramiai? Kad ir kaip stengėmės, tačiau 265 arklio galios kiekvieną minutę provokuoja įjungti žemesnę pavarą ir akceleratoriaus pedalą spausti iki dugno. Jeigu turėsite drąsos, galite paspausti magišką mygtuką, kuris greitą hečbeką transformuoja į lenktynėms skirtą bolidą. Stabilumo kontrolė truputėlį nusigręžia nuo vairuotojo veiksmų, variklio garsas paaštrėja, akceleratoriaus pedalas tampa jautresnis, o variklio skleidžiamas garsas pradeda pykdyti aplinkinius. Visi šie minimalūs, bet svarbūs pakeitimai leidžia suprasti, jog sėdite už nepaprastai greito automobilio vairo.
Kitaip negu daugelį „hot hatch'ų“, prancūzišką „Renault“ reikia vairuoti abejomis rankomis. Spauskite automobilį iki ribos ir pamatysite ką jis gali. O jis gali daug, nes po entuziastingo pasivažinėjimo iš „Megane RS“ išlipome su šypsena ant veido, kuriuos vėliau pakeitė keli teigiami emocionalūs šūkiai. Kadangi automobilis orientuotas į maksimalų vairavimo malonumą ir adrenalino kiekio didinimą jūsų kraujyje, sėdint už „Megane RS“ vairo reikia būti budriam. Variklio skleidžiamas garsas provokuoja jūsų dešinę koją, o akys stengiasi aprėpti 90 laipsnių posūkį į kurį įlekiate didesniu negu rekomenduojama greičiu. Po keletos panašių manevrų - įsitikinome, kad posūkius šis automobilis myli labiau negu tiesiąsias. Nors 265 arklio galios leidžia „Megane RS“ iki 100 km/val, įsibėgėti per 6 sekundes, tačiau jo tikrasis pašaukimas yra posūkių įveikimas. Kuo sudėtingesnis posūkis, tuo geriau.
Aukštas lygis
Neslėpsime, likome sužavėti šiuo „Renault Sport“ specialistų kūriniu. Trumpai tariant, tai geriausias „hot hatch'as“ orientuotas į tikrus automobilių entuziastus. Nors rinkoje yra automobilių, kurie pasiūlys daugiau komforto ar bazinės įrangos, tačiau joks kitas „hot hatch'as“ negali pasiūlyti tiek daug charizmos, ekstravagancijos ir vairavimo malonumo.
„Clio RS“ - Modernus žingsnis į priekį
Mažesnysis „RS“ šeimos atstovas - „Clio RS“ yra truputėlį kitokio sukirpimo produktas. Kitaip negu „Megane“, „Clio“ gali pasigirti turtingesne istorija ir svarbesniojo statusu, ypač Vakarų Europoje. „Clio“ ne kartą yra tapęs populiariausiu markės modeliu. Jam šį tikslą padėjo pasiekti ne tik įprastos modifikacijos su dyzeliniais ir benzininiais varikliais. Prie „Clio“ modelio sėkmės prisidėjo įvairios išskirtinės modifikacijos : „Clio Williams“ ir „Clio V6“ iki šiol liaupsinamos automobilių entuziastų tarpe.
Šių mažyčių raketų receptas buvo paprastas. Mažas svoris, pakankamai galingas variklis, žvitrus valdymas, gausi bazinė įranga ir svarbiausia prieinama kaina. Ši formulė puikiai tiko automobilių entuziastams, kurie greičiausias „Clio“ modifikacijas dievino.
Vis dėlto kuriant visiškai naują „Clio RS“, prancūzai vadovavosi kitokiais prioritetais, kurie iš dalies įžeidė ištikimiausius šio modelio fanus. Daugiausiai nepasitenkinimo sukėlė, kai „Renault“ pranešė, kad atsisakys atmosferinio variklio ir mechaninės pavarų dėžės. „Renault Sport“ specialistai į naująjį „Clio RS“ nusprendė sumontuoti 1.6 litro turbobenzininį motorą, kuris išvysto 200 arklio galių, o mechaninę pavarų dėžę pakeitė moderni dvigubos sankabos automatinė transmisija. Nors baltame popieriaus lape naujasis „Clio RS“ yra greitesnis, ekonomiškesnis ir lankstesnis už savo pirmtakus, tačiau ar šie drastiški pasikeitimai išeis į gerą? Pradėkime nuo teigiamų pasikeitimų, kurių naujame „Clio RS“ netrūksta.
Pastebimiausias ir daugiausiai pagyrų vertas pasikeitimas - drąsesnės ir šiuolaikiškesnės automobilio linijos. Pagaliau „Clio“ atrodo taip, kaip ir turi atrodyti prancūziškas hečbekas. Jeigu palygintume su ankstesnės „Clio RS“, naujasis modelis prarado dalelę išskirtinumo ir agresyvumo. Tačiau atsikratydami žaislinės mašinėlės įvaizdžio, prancūzai nori į savo pusę pritraukti ne tik entuziastus, bet ir paprastus žmones, kurie nemėgsta labai išsiskirti gatvėje. Tokio tipo pirkėjai trokšta stilingo, tačiau tuo pačiu ir galingo automobilio. Į „Clio RS“ pasižiūrėjus tokio tipo pirkėjo akimis - viskas atsistoja į savo vietas.
Atidarius automobilio duris ir pažvelgus į interjerą, išvydome panašų vaizdelį, kokį matėme padidinto pravažumo „Captur“. Paprasta ir stilinga centrinė konsolė su lietimui jautriu ekranu, du dideli ciferblatai su viduryje įmontuotu skaitmeniniu spidometru. Paprasta, aišku ir nepretenzinga. Vairuotojas nėra apkraunamas informacija ir gali koncentruotis į vairavimą.
Nors „Clio RS“ yra mažesnis, tačiau už savo didįjį brolį yra praktiškesnis. Papildomos galinės durys, platesne ir žemiau esanti bagažinės pakrovimo anga, geresnis matomumas per galinį langą, daugiau dėtuvių daiktams.
Trumpam pamirškime praktiškąją automobilio pusę ir judėkime į miesto džiungles, kuriose norime išsiaiškinti kaip šis piktas mažylis jaučiasi chaotiškose miesto gatvėse. Palyginus su „Megane RS“, mažasis brolis į kelio nelygumus reaguoja švelniau ir nėra toks nervingas. Jeigu iš konteksto iškirptume duslų variklio garsą, „Clio RS“ elgiasi kaip nepretenzingas šeimyninis hečbekas.
Tačiau nereikėtų pamiršti, kad šis mažytis hečbekas iki 100 km/val. sugeba įsibėgėti per maždaug 6.7 sekundės. Tai tik 0.7 sekundės ilgiau negu jo didysis brolis. Norėdami palyginti įsibėgėjimo skirtumus, surengėme mėgėjiškas „drago“ varžybas, kuriose dalyvių buvo tik - „Clio RS“ ir „Megane RS“. Mūsų nuostabai, mažasis „Clio RS“ nuo savo didžiojo brolio atsiliko labai mažu atstumu. Tokia pati situacija buvo ir posūkiuose, kuriuose „Clio RS“ vienu momentu pasirodė gyvesnis, judresnis ir agresyvesnis. Didžiausias „Clio RS“ ir „Megane RS“ skirtumas - žaismingumas. Leiskite paaiškinti. „Megane RS“ klaidų neatleidžia, kiekvienas vairo pasukimas turi būti tikslus, turite žinoti kaip įvažiuoti ir kaip išvažiuoti iš posūkio. Kitu atveju - automobilis pasirodys per daug nervingas. Tuo tarpu „Clio RS“, sugeba atleisti jūsų padarytas klaidas. Jis nėra toks nervingas ir reikalaujantis nuostabių vairavimo įgūdžių.
Norint gauti didžiausią vairavimo malonumą, imkite kontrolę į savo rankas. Išjunkite visas elektronines pagalbas, pavaras perjunginėkite su svirtelėmis už vairo, o su dešine koja valdykite akceleratorių. Grįžtamasis ryšis - stulbinamas. Nors vienu momentu tikrai svajojome apie mechaninę pavarų dėžę, tačiau sugrįžus į kasdienybę, kurioje dominuoja nuobodūs kamščiai ir sausakimši daugiabučių kiemai - jos troškimas pradingo.
Aukščiausio lygio sportininkai
Nors automobiliai buvo sukurti tų pačių inžinierių, tačiau yra visiškai skirtingi. „Megane RS“ yra skirtas tikriems automobilių entuziastams ir vairavimo malonumą mėgstantiems pirkėjams. Pamirškite visus rinkoje esančius konkurentus, nes joks kitas galingas hečbekas negalės jam prilygti. Vieninteliai trūkumai, kuriuos mes įžvelgėme - trijų durų kėbulas, kuris sumažina praktiškumo galimybes ir siaura bagažinės pakrovimo anga.
Naujausias „Renault Sport“ inžinierių kūrinys yra truputėlį kitoks. Kompanija sukūrė modernų, greitą ir platesniam ratui skirtą automobilį, kuris tikrai atstums dalį senojo modelio gerbėjų. Tačiau dabar jo galimybės yra žymiai didesnės, tad jeigu ieškote šeimyninio automobilio su charizma ir charakteriu - būtinai išbandykite „Clio RS“. Kadangi automobilis turi automatinę pavarų dėžę - naująjį pirkinį galės vairuoti ir jūsų antroji pusė.