Prancūziški akcentai
Europos rinkai skirti pikapai niekuomet nebuvo didžiuliai dizainerių įkvėpimo šaltiniai: „Toyota Hilux“, „Isuzu D-Max“ ar „Volkswagen Amarok“ neturi absoliučiai jokio veido ar dizaino elementų, kurie priverstų atkreipti dėmesį arba sukelti geras emocijas.
Iš pradžių tikėjausi, jog trijų brolių šeimynoje augantis „Renault Alaskan“ bus padabintas tik keliais aksesuarais ir mažai kuo skirsis nuo savo giminaičių. Vis dėlto, „Renault“ įdėjo nemažai pastangų, jog „Alaskan“ atrodytų kaip grynakraujis prancūzų markės narys.
„Alaskan“ atsikratė agresyvesnių „Navara“ modelyje matytų bruožų ir juos pakeitė švelnesniais, apvalesniais ir stilingesniais dizaino elementais. Tikrai nesiruošiu pasakyti, jog „Alaskan“ yra gražus automobilis – taip tikrai nėra, bet daugelį vairuotojų atsisukti ir nustebti pamačius „Renault“ su pikapo kėbulu. Be to, jis nepriverčia iš striukės kišenės išsiimti plastikinio maišelio ir jį pripildyti pusryčių turiniu. Tokį ritualą visuomet norisi atlikti žvelgiant į vieną populiariausių pikapų Europoje – „Toyota Hilux“.
Asimiliacijos su „Nissan“
Niekados nebuvau didžiulis badge engineering formulės gerbėjas. Galbūt taip yra dėl to, nes 95% šio automobilių kūrimo egzempliorių buvo verti tik kelionės į metalo laužą. Tai ypač galioja automobilių koncernams iš Jungtinių Valstijų, kurie vienu laikotarpiu kurdavo apgailėtinus ratuočius.
Aukštai pakėlus koją ir įgriuvus į „Renault Alaskan“ virtuvę, Jus pasitiks ne „Renault“, o „Nissan“ automobiliuose naudojami interjero elementai. Iš tiesų, jeigu ne „Renault“ ženkliukas ant vairo, vargu ar galėtumėte surasti ryškesnių skirtumų tarp „Navara“ ir „Alaskan“. Bet ar identiški automobilių interjerai gali būti įvardijami kaip trūkumas? Tiesą sakant – ne. Žinoma, būtų labai smagu įlipti į „Renault“ pikapą, kuris būtų apipavidalintas kaip ir daugelis kitų modernių šios markės modelių, bet iš „Navara“ atkeliavęs interjeras spinduliuoja paprastumu ir logiškai išdėstytais prietaisais. Savybėmis, kurių ir reikalauja daugelis pikapų vairuotojų, kurie nori didžiausią dėmesį skirti vairavimui, o ne bandymams pakeisti vieną ar kitą parametrą. Šiame skyriuje „Renault“ išlošė su kaupu.
Nebijo ilgų distancijų
Komforto trūkumas ir labai siaura naudojimo paskirtis anksčiau būdavo kiekvieno visureigio arba pikapo Achilo kulnas. Tai puikiai žinojo visi rėminės konstrukcijos automobilių kūrėjai. Išspręsti komforto lygį galima dviem būdais: kėbului suteikti didesnį standumą ir pro bortą išmesti galinėje pakaboje montuojamas linges.
„Renault Alaskan“ su savo broliais iš kitų išsiskiria būtent šiomis dviem savybėmis. „Alaskan“ turi naujos konstrukcijos rėmą, kuris yra tuščiaviduris. Šis plika akimi nematomas komponentas suteikia didesnį kėbulo standumą. Tuo tarpu „Alaskan“ užpakalinėje dalyje atsirado moderni daugiasvirtė pakaba, kuri užtikrina lengviesiems automobiliams būdingą komforto lygį ir važiavimo savybes.
Šiuos pokyčius iškart pajus ne tik „Alaskan“ vairuotojas, bet ir keleiviai, kurie surauktais antakiais lips į dvigubą pikapo kabiną ir burnos, jog artėjanti 300 kilometrų kelionė primins prisipažinimą meilei savo simpatijai 5-oje klasėje. Iš tiesų, mūsų nuostabai, akustinis komfortas bei važiavimo savybės buvo didžiausias „Alaskan“ siurprizas.
Po keleto šimtų kilometrų skirtingais Lietuvos keliais, iš automobilio išlipome žvalūs ir maloniai nustebę, nes „Alaskan“ keliu rieda beveik taip pat kaip ir bet kuris panašaus dydžio krosoveris. Net ir važiuojant didesniu greičiu autostradoje galėjome mėgautis aukšto komforto lygiu bei patogiomis sėdynėmis.
Žinoma, staigūs ir greiti įvažiavimai į posūkius nėra stiprioji „Alaskan“ savybė, bet mes iki šiol nematėme nė vieno pikapo vairuotojo, kuris kelyje elgtųsi kaip aštrių morkų užvalgęs vokiškos markės vairuotojas.
Sukimo momento jūra
Jeigu pažvelgtume į „Renault“ lengvųjų automobilių dyzelinių variklių gamą, joje išvystume kukliai atrodančius 1,5 ir 1,6 litro darbinio tūrio motorus. Tuo tarpu „Alaskan“ į priekį gena „Renault“ ir „Nissan“ inžinierių bendras kūrinys – 2,3 litro, keturių cilindrų, dvi turbinas turintis motoras, gebantis pasiekti 190 arklio galių bei 450 Nm sukimo momentą.
Tai nėra pats rafinuočiausias dyzelinis variklis pasaulyje. Jis taip pat nėra pats tyliausias ar mažiausiai vibracijų skleidžiantis jėgos agregatas. Vietoj to jis siūlo milžinišką trauką, kuri puikiai tarnauja įvairiose situacijose: bandant aplenkti lėtesnį eismo dalyvį ar lėtai, bet užtikrintai maudantis purvo voniose. Kaip darbinis arklys – dyzelinis variklis savo funkciją atlieka nepriekaištingai.
Mūsų nuostabai, 450 Nm sukimo momentą turintis motoras pasižymi pakankamai krikščioniškomis kuro sąnaudomis. Mieste, kuriame vyrauja mažas greitis ir nuolatinis pagreitėjimo ir sulėtėjimo procesas, „Alaskan“ motoras 100 kilometrų pasitenkindavo 10 - 11 litrų dyzelino porcija. Užmiestyje šis rodiklis gali nukristi ir iki 7 litrų, jeigu važiuosite taupiai ir neprievartausite akceleratoriaus pedalo.
Šiuo momentu tikėtumėtės išgirsti priekaištus automatinei pavarų dėžei, o tiksliau – tradicinės automatinės pavarų dėžės darbą imituojančiam variatoriui. Lengvajame automobilyje šis komponentas yra aštrus peilis po kaklu, neleidžiantis mėgautis net elementariausia valdomo automobilio dinamika. Nors „Alaskan“ automobilyje montuojama pavarų dėžė elgiasi praktiškai taip pat, kaip ir bet kuris kitas variatorius, šis komponentas prancūziškam pikapui tinka idealiai. Leiskite paaiškinti, kodėl.
Vargu, ar surastume bent vieną vairuotoją, kuris norėtų su „Alaskan“ važiuoti dinamiškai – tai tiesiog nėra jo paskirtis, tolygi ir užtikrinta vairavimo maniera yra pati tinkamiausia. Kuomet su juo elgiatės kaip su darbiniu arkliu, pavarų dėžė nekelia absoliučiai jokio diskomforto, o važiuojant bekelėje – netgi veikia geriau negu tradicinis automatas. Atsižvelgiant į tai, jog važiuojant bekele reikia tinkamai elgtis su akceleratoriaus pedalu, į menkiausią dešinės kojos krustelėjimą reaguojantis variatorius leidžia automobilį pritaikyti prie važiavimo sąlygų ir juoktis net iš giliausių balų ar miškovežių išmaltų kelio ruožų.
Pikapas už vidutinės klasės „Passat“
Automobiliai su pikapo kėbulo tipu yra beprotiškai populiarūs Jungtinėse Valstijose dėl vienos elementarios priežasties – jie yra beprotiškai pigūs. Kadangi jiems keliami kitokie reikalavimai nei tradiciniams lengviesiems automobiliams, pikapus gaminančios kompanijos gali pasiūlyti labai konkurencingas kainas.
Pavyzdžiui, vienas populiariausių pikapų pasaulyje „Ford F-150“ anapus Atlanto kainuoja nuo 27 000 dolerių. Už tą pačią sumą eilinis amerikietis gali įsigyti vidutinio dydžio sedaną arba kompaktišką „Ford Edge“ krosoverį. Kaip manote, ką jis pasirinks? Žinoma, kad pikapą.
Europoje situacija visiškai kita. Senajame žemyne pikapai patinka tik tam tikroms vairuotojų grupėms, kurioms reikia talpaus, pravažaus darbinio arklio, galinčio patempti sunkesnę priekabą.
„Renault Alaskan“ nėra itin pigus, bet ir itin brangus automobilis. Lietuvoje pigiausia „Alaskan“ versija kainuoja nuo 30 360 eurų. Už šią sumą gausite 160 arklio galių išvystantį dyzelį ir keletą komforto įrangos privalumų, kurie leis mėgautis nauju automobiliu.
Norintys džiaugtis tokio tipo automobiliu, privalės plačiau atverti savo pinigines. Bent jau mūsų bandytas modelis kainavo 39 627 eurus. Ši apvali sumelė džiugins pačiu galingiausiu motoru ir visais įmanomais komforto įrangos privalumais. Atsižvelgiant į tai, jog šio automobilio pirkėjai gali susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį, prancūziško pikapo kaina staiga tampa itin patraukli.
Iš dalies – tai nėra grynakraujis „Renault“ inžinierių kūrinys, tačiau tai nėra blogai. Įprastai į badge engineering kategoriją patenkantys automobiliai negali pasiūlyti ne vieno ryškaus privalumo, nes tokie projektai būna sukuriami turint labai kuklų biudžetą, norint pasipildyti savo kišenes kuo didesne euro banknotų krūva.
„Renault Alaskan“ yra puikus glaudaus bendradarbiavimo pavyzdys tarp „Nissan“ bei prancūzų markės inžinierių. Kaip ir pridera tokio tipo automobiliui, „Renault“ ženkliuką dėvintis pikapas gali būti naudojamas keliose skirtingose stichijose: mieste, užmiestyje, greitkelyje ir žinoma – bekelėje, ir visose jose pasirodo išties neprastai.
Akivaizdu, jog „Alaskan“ privalėjo tapti universaliu automobiliu – būtent toks jis ir yra.
PRIVALUMAI
- Patrauklus dizainas
- Patogi vairuotojo vieta
- Nepaisant ūkiškos konstrukcijos, įprastuose keliuose „Alaskan“ elgiasi kaip tradicinis lengvasis automobilis
- Sąlyginai taupus ir efektyvus variklis
- Užtikrintai veikianti keturių varančiųjų ratų pavara
- Platus papildomų modifikacijų skaičius
TRŪKUMAI
- Tam tikrose vietose sumontuotas pigus plastikas
- Vangokai veikianti automatinė pavarų dėžė
- Markių snobai suras ne vieną priežastį, kodėl šis pikapas yra blogas
- Apsisukimo spindulys