Šis simbolinis žingsnis rodo, kaip per mažiau nei dešimtmetį elektromobiliai iš technologinio eksperimento tapo visaverčiais varžybų dalyviais, gebančiais konkuruoti su galingais benzininiais modeliais tiek trasoje, tiek strateginėse įkrovimo zonose.

Kelias nuo bandymų iki lyderystės
2018 metais į „Press Rally“ trasas pirmą kartą išriedėjo šeši elektromobiliai – „Nissan Leaf“, „Kia Soul EV“, „Volkswagen e-Golf“. Tąsyk jie buvo dar laikomi eksperimentu, tačiau įrodė, kad elektrinės pavaros automobiliai gali įveikti ne tik miesto maršrutus, bet ir sportinio ralio iššūkius.
Po kelių metų pertraukos – dėl pandemijos ir technologinių ribotumų – elektromobiliai į varžybas grįžo 2022-aisiais. Nors dar be atskiros įskaitos, jie įveikė šimtus kilometrų, o 2023 metais jau pradėjo kovoti klasėse, skirstomose pagal galią. Pavyzdžiui, „Tesla Model 3“ tapo greičiausia net dviejose kategorijose.
2024-aisiais elektromobiliai pirmą kartą varžėsi be jokių lengvatų, važiuodami tomis pačiomis trasomis kaip ir vidaus degimo variklius turintys automobiliai. Ir tai padarė sėkmingai – be techninių nesklandumų ir su rimta konkurencija dėl aukščiausių rezultatų.
2025-ieji: elektromobiliai jau lyderių gretose
Šiemet lenktynių maršrutas siekia 336 kilometrus, iš jų 33,6 kilometro – greičio ruožai, kuriuose varžysis ir galingi elektromobiliai, tokie kaip „Tesla Model 3“, „BMW i4“, „Hyundai Ioniq 5 N“. Jų našumas, akceleracija ir valdymas jau leidžia mesti iššūkį tradiciniams sportiniams automobiliams.
Tačiau svarbiausia – įkrovimo infrastruktūra. Kiekviena papildoma minutė prie įkrovimo stotelės gali reikšti prarastas sekundes trasoje. Todėl itin svarbu užtikrinti patikimą energijos tiekimą.
„Inbalance grid“ jau kelerius metus rūpinasi, kad ralio dalyviams netrūktų galimybių įsikrauti. Įmonės vienas iš įkūrėjų Aurimas Pauga pabrėžia: „Lenktynės yra puiki proga įrodyti, kad elektromobiliai gali konkuruoti net ir intensyviomis sąlygomis. Mes stengiamės, kad sklandus įkrovimas neapsiribotų tik kasdieniu naudojimu – tai tampa svarbia sportinės konkurencijos dalimi.“
Pasak A. Paugos, tokie renginiai kaip „Press Rally“ prisideda prie visuomenės požiūrio kaitos: „Jei žmonės trasoje išvys savo kasdienį elektromobilį, atsiras emocinis ryšys. Jie supras, kad tuo pačiu automobiliu galima ne tik vežti vaikus į mokyklą, bet ir varžytis ralyje.“